annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15843780
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2396187
Et andet syn 2001389
Åndelig Føde 1590461
Jesu ord 1533052
Galleri
Et lille udvalg
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 281 gæster og 289 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 18 af 45 < 1 2 ... 16 17 18 19 20 ... 44 45 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#36031 - 07/06/2022 14:59 Re: Livskvalitet [Re: Arne Thomsen]
Anonym
Uregistreret

"menneskers oplevelser af det hellige og det guddommelige".

Er der tale om en religion, er der noget disse mennesker har tilfælles.

Hvad der er helligt og guddommeligt, selv om oplevelserne er individuelle
Top Svar Citer
#36032 - 07/06/2022 15:05 Re: Livskvalitet [Re: Anonym]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3687
Sted: Nørresundby
Citat:
Tikka:

ja du ”synger for din syge moster” og Paulus havde også høje tanker om sig selv, når han pralede og ophøjede sig selv tåkrummende og samtidig mente, han skulle i himlen og regere sammen med Jesus,



HVOR hos Paulus - nu har jeg flere gange rykket dig for hvor du finder belæg for den påstand.

Du forstår overhovedet ikke 1 Kor 2 og 2 Kor 3 og du siger det stik modsatte om Paulus end hvad den nyeste forskning i Paulus er ret samstemmende enige om - endda selv ateisterne roser Paulus for.

Nu har du ej heller nogensinde udvist tegn på at du formår at forstå bibelen som et "spirituelt dokument". Du læser og forstår vitterligt i bogstaveligste forstand som et barn ja man tror det er løgn et voksent menneske kan mene det år 2022. Jeg er stadig rystet over hvor barnligt du kringler det hele oppe i øverste etage.

Det er jo meningsløst - og ja din opfattelse kristendommen er som du selv siger hjernespind - jamen så drop dog at tvinge dit kætterske vanvid ned i hovedet på folk - for ikke mange kristne af idag er bibelfundamentalister som dig.


-0-0-0-

Jeg forstår godt at du ikke reagerer på Bibelen Leth Fortalt og at du aldrig har studeret en bog af Paul Tillich da de bygger på følgende:

Hvis en religion skal være levende, så må den være baseret på menneskers oplevelser af det hellige og det guddommelige.

For dig er denne erfarings dimension totalt fraværende - det er noget man har læst naivt og blindt ukritisk OVERTROR.

Ha ha hvor dum kan et menneske være på religion - på den religiøse spirituelle åndelige dimension der gælder for vi mennesker og har gjaldt i et par millioner år - lang lang tid før skrift sproget og historisk tid.


-0-0-0-


Er der nogen der er troll er det dig - og nakke hårene rejser sig og ikke en tror på du er en kvinde - så god grund til at være anonym.

Eller også er du en meget maskulin kvinde. Det kan selvfølgelig også være. Der er noget med dig der ikke stemmer.


Der er noget skræmmende - hvor jeg føler vi burde kende dig - du er en anden end du giver dig ud for - fornemmer jeg klart.

Vil du gå i graven med den hemmelighed om dig selv og din troll aktivitet her på trosfrihed?
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#36033 - 07/06/2022 15:21 Re: Livskvalitet [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3687
Sted: Nørresundby
Arne: "Jeg er også et menneske".


Ja præcist - også derfor jeg har rykket mig selv i håret over dig


Fordi jeg troede du var et menneske

Men ud fra hvad du skrev havde du som Tikka ingen erfaringer af den SPIRITUALITET der grundlægger kristendommen.

Dette undrer mig stadig at I begge kan være så blanke.

Men jeg tar det til mig - dog det undrer mig.


-0-0-0-

Hvem tror du Tikka er Arne?

Er det for dig et ligegyldigt spørgsmål?

Jeg er sikker på at vi på trosfrihed er udsat for et bedrag.

Nå selv om spørgsmålet om bedrageri troll'eri fra mandens side dukker op fra tid til anden når vedkommende skriver så nakkehårene rejser sig - så er det ikke længere noget der gør mig gråhåret.

Det må være som det er og jeg må lære at finde mig i vedkommendes troll'eri stunt overfor mig og trosfrihed. Ihvertfald har vi en ateist der med næb og klør vil fremstille kristendommen i et latterligt karikeret lys og der er så meget emotionelt på spil i at vedkommende lykkedes med sin ateisme fremme.

Så meget ateist er der ikke mange mennesker der er.

Vi så det samme hos Simon og Bjørn - hvor deres ateisme ender op i fanatisme der gør blind. Der skaber et sort univers uden et indre øje til at erfare hvad der foregår i menneskets sjælelige virkelighed.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#36034 - 07/06/2022 15:31 Re: Livskvalitet [Re: Anonym]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7233
Sted: Sydsjælland
Hej Anonym.
Forstår at du udelukker en individuel religion.
Det gør Den Danske Ordbog ellers ikke:
Citat:
1a. personlig tro og livsførelse i overensstemmelse hermed
Nå - men man skal vel ikke hænge sig i småting blinker

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#36035 - 07/06/2022 15:40 Re: Livskvalitet [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7233
Sted: Sydsjælland
Hanskrist.
Jeg respekterer alle menneskers trosfrihed, og jeg deltager ikke i "personfnidder".

Arne agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
annonce
Side 18 af 45 < 1 2 ... 16 17 18 19 20 ... 44 45 >


Seneste indlæg
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
11/05/2024 13:05
Vigtige præciseringer
af somo
10/05/2024 22:05
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
Kirker mangler folk ved orgelet
11/05/2024 13:20
BSH-målmand erstatter Kevin Møller få..
11/05/2024 12:01
Langt færre betaler med kontanter - men..
11/05/2024 11:08
Langt færre med type 2-diabetes dør af..
11/05/2024 10:12
Israel beder palæstinensere om at evaku..
11/05/2024 10:07
Nyheder fra Religion.dk