annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15676193
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2381349
Et andet syn 1991057
Jesu ord 1522988
Åndelig Føde 1521704
Galleri
Tiger den HansiKristi-lige af slagsen
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 203 gæster og 115 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 28 af 45 < 1 2 ... 26 27 28 29 30 ... 44 45 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#36107 - 12/06/2022 13:36 Re: Livskvalitet [Re: Anonym]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3660
Sted: Nørresundby
Man kunne jo også tale om at blive døbt med Helligånden og få Helligånden ved dåben.


Får vi Helligånden ved dåben

Nå men det er jo altsammen også et spørgsmål om hvordan man definerer Helligånden.

Ihvertfald ved vi ufatteligt meget om hvor meget hende Helligånden udretter i et menneskes liv ud fra Paulus. Et kriterium på om det er Helligånden er om den/hun virker opbyggelig og konstruktiv i et menneskes liv - afføder på en personlighedens vækst gennem de karismatiske Åndsgaver.

Og det er ikke småting


Vores egen meget dogmatiske Arne - der binder kristendommen op på teodice og filioque spekulationer har nok også noget at sige til trods han er Agnostiker og ikke kristen.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#36108 - 12/06/2022 13:40 Re: Livskvalitet [Re: Anonym]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7194
Sted: Sydsjælland
Hej Anonym og Hanskrist.

Når jeg i jeres dialog læser om "et samarbejde mellem egen ånd og Guds Ånd", så bliver det endnu mere tydeligt for mig, hvor langt jeg er fra jer i mine oplevelser af det guddommelige mirakel: Verdens Væren.

Jeg fornemmer det guddommelige - og at det ikke er noget, jeg - blot et menneske - skal forsøge at fatte.

Men det motiverer mig til, hvordan jeg skal leve smiler

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#36109 - 12/06/2022 13:59 Re: Livskvalitet [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3660
Sted: Nørresundby
Du skal selvfølgelig leve af din have og alle de grøntsager og bær den vil kunne give dig

Her kunne også være høns der giver dig æg - du kunne også have et par små grise du slagter på et tidspunkt

Hvis du så ikke overkommer det fysiske arbejde - kan du uden tvivl betale for arbejdskraft der kom og fik din permakultur jordbrug gartneri køkkenhave op at stå

Derved gjorde du noget for naturen og dig selv

Og de penge du må betale for at få nogen til at hjælpe dig dem sparer du på penge værdien af egen avl (sparer du på købmands regningen)

Tikka og ja os alle skulle gøre som jeg opfordrer til

Fordi vi dermed gjorde noget både for miljøet og for klimaet og for vores egen sundhed

Og vi ville begynde at forstå vores egen fysiske kropslige biologiske sanselige kosmiske i verdens værens tilstedeværelse DASEIN eksistens

Pludselig ville NATUREN ikke være et abstrakt begreb


Hvis nu de helt ufatteligt uhørte mange mange tusinde milliarder kroner den nu ældre del af den vestlige befolkning har ravet til sig uretmæssigt - blev brugt som jeg opfordrer til kunne vi løse to tre af vor tids største problemer

Miljø krisen (forurening og biodiversitet)

Klima krisen

Og vakuum og meningsløshed - den eksistentielle tomhed folk føler der ikke er forbundet til NATUREN

Det er jo netop os i den vestlige verden der er klart hovedansvarlige for miljø og klima krisen


Og uretmæssigt råder den ældre del af befolkningen i vesten over så ufatteligt mange mange tusinde milliarder de har ravet til sig at de kunne råde bod på deres ødelæggelse kloden - biodiversitets katastrofen og miljø forureningen og klima krisen


Så mener du noget med hvad du skriver - så tar du med kyshånd imod hvad jeg her har opfordret dig til - nu du selv siger det er hvad du hele tiden tænker på - hvad du dog kan gøre

Du ville blive berømt og nyde stor respekt fra Thomas og vi andre - også mig - hvis du handlede og ikke bare snakker



-0-0-0-0-

noget andet vi skulle gøre - nu du efterlyser hvad det rigtige er at gøre

er at vi faste debattører tog os en alvorlig snak med Gerth

han er fuldstændig på vildspor her i livet og kan slet ikke finde ud af at omgås andre mennesker

det er så forfærdeligt med ham
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#36110 - 12/06/2022 15:04 Re: Livskvalitet [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7194
Sted: Sydsjælland
Hanskrist.
Det er det guddommelige, der motiverer mig - ikke dig blinker
Arne agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#36111 - 12/06/2022 15:19 Re: Livskvalitet [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3660
Sted: Nørresundby
Du skrev:

i mine oplevelser af det guddommelige mirakel: Verdens Væren.

Jeg fornemmer det guddommelige - og at det ikke er noget, jeg - blot et menneske - skal forsøge at fatte.

Men det motiverer mig til, hvordan jeg skal leve
citat slut


Men du mener åbenbart ikke noget som helst med dit snak - altså tom snak

Og det guddommelige er simpelthen for dig et abstrakt ligegyldigt religiøst ingenmandsland - der intet har at gøre med den verdens væren du konstant snakker om

Enhver fisker enhver jordbruger ved mere om verdens væren end du nogensinde kommer i nærheden af


Ufatteligt du som dyrlæge er så fremmedgjort naturen og verdens væren - du har jo ingen forståelse naturen overhovedet - lidt skræmmende at alt hvad du skriver om igen igen igen er på skrømt - din Jesus Kristus Ikon var på skrømt og nu viser det sig også at din verdens værens tema der motiverer dig til, hvordan du skal leve --- også bare er tomme svulstige intetsigende ord fra dig af

Du mener åbenbart intet med hvad du skriver


Men at pege fingre af alle andre har du været en sand mester i - at se splinten i din broders øje har du været en sand mester i men bjælken i dit eget øje generer dig overhovedet ikke - dit eget hykleri og dobbelt moral bekymrer dig overhovedet ikke


Fandeme godt der kommer en ny generation der tager naturen og verdens væren: miljø problemerne forurening og biodiversitet og klima krisen mere seriøst end du og din generation har gjort

Tænk at selv et menneske der har en dyrlæge uddannelse overhovedet ikke kan forbinde noget som helst med naturen og verdens væren
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 28 af 45 < 1 2 ... 26 27 28 29 30 ... 44 45 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
23/04/2024 16:11
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Kom op på bjerget...
af ABC
23/04/2024 13:13
Tanker - idéer - visioner.
af Hanskrist
23/04/2024 11:55
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Storbritannien vil øge forsvarsudgifter..
23/04/2024 17:10
Franske flyveledere varsler strejke på ..
23/04/2024 16:37
To børn på skadestuen efter fund af sy..
23/04/2024 16:35
Forsvaret dropper køb af syv gummibåde
23/04/2024 16:11
Politiet anholder 16-årig dreng i forbi..
23/04/2024 15:52
Nyheder fra Religion.dk