annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Vinter Nytårs Løbehilsner fra Nordjylland
Hvem er online?
0 registrerede 380 gæster og 308 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 3 af 45 < 1 2 3 4 5 ... 44 45 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#35863 - 22/05/2022 13:24 Re: Livskvalitet [Re: Arne Thomsen]
Anonym
Uregistreret

Nu har jeg aldrig fløjet, og kommer aldrig til det, men jeg overvejer mit elforbrug. Herunder PC og andet. Dog vil jeg beholde mobil så længe som muligt, da det giver en stor frihed og livskvalitet for mig med dens mange muligheder.

Politikkerne her til lands kan ikke bare gøre, hvad de måske mener er rigtigt.
De er valgt ind af mennesker og partierne repræsenterer forskellige mennesker fra samfundet med forskellige holdninger, så de skal finde en måde at samarbejde på, og her opstår der studehandler - det jeg kalder hug en hæl og klip en tå

Men nu skal vi jo fremover til at spise mindre kød. Ændre vores kostvaner og vi ser, at nogle producenter reklamere med grønt og bæredygtigt, og bringer nye vare på markedet, så noget sker der, men der skal en holdningsændring til, og det tager tid, hvorefter det nye måske kan indføres, og i et demokrati skal politikkerne også tænke på deres taburat, og tilmed er markedskræfterne global så ikke så let at indføre nye eller afskaffe ting – og så skal man også tænke på modstanderne, men fakta oplysning og debat er fremmende for at flytte folks holdninger, eller nu med noget meget voldsomt og konkret, som med energipriserne mm stiger
Top Svar Citer
#35868 - 25/05/2022 13:10 Re: Livskvalitet [Re: Anonym]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hvis man er i den heldige situation, som mange jo faktisk ofte er, at man har sine materielle fornødenheder og ikke har flere daglige pligter, så kan man jo vælge muligt socialt samvær, underholdning, vandretur, fysisk sundhed i kost og træning, og hvad man ellers kan finde på at tage sig til - og mon ikke underholdning har en tendens til at dominere.
Og når det kommer til noget så nærliggende som sindets sundhed, så er der vist ikke så meget, der ligger lige for.

For nu mange år siden havde DR's morgengymnastikmand: Kaptaj Jespersen et motto:
"En sund sjæl i et sundt legeme" smiler
Men dét med "sjælen", tog han sig vist ikke af blinker

Det får mig til at tænke på, om ikke DR-TV kanalerne - og såmænd også annonce TV kanalerne - kunne få succes med udsendelser om emner som mindfulness, og hvad man ellers har, som kan hjælpe til livskvalitet og lykke - også for vi almindelige mennesker, der ikke direkte er i nød blinker

Arne agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#35869 - 25/05/2022 19:29 Re: Livskvalitet [Re: Arne Thomsen]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5368
Sted: Vanløse
Hej Arne

Lidt inspiration...

http://www.globalspirit.tv/

Som altid ler blinker halvfuld






Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#35872 - 26/05/2022 12:03 Re: Livskvalitet [Re: Arne Thomsen]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5368
Sted: Vanløse
Hej Arne

Lidt inspiration...

http://www.globalspirit.tv/

Er der grundlag for en åndelig tv kanal...

https://www.mynewsdesk.com/dk/discoverynetworksdan...nstream-2112830

https://harthimmer.dk/blog/raedslernes-nat-tv-program/

Lad os tænke stort...




Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#35873 - 26/05/2022 15:20 Re: Livskvalitet [Re: ABC]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Jan.
Der er jo mange om buddet, når det handler om livskvalitet.
Det fik mig til at tænke på om ikke det var noget for DR, så jeg skrev til dem:
Citat:
Emne:
Livskvalitet

Beskrivelse:
I forrige århundrede sendte Danmarks Radio daglig ”Morgengymnastikken” med Kaptajn Jespersen under mottoet: ”En sund sjæl i et sundt legeme.”
Det var så ”legemet”, kaptajnen og DR tog sig af – mens Danmarks Radio vist endnu ikke rigtig er nået frem til den anden del: ”sjælen”?

Jeg forestiller mig, et program lidt af samme type som Deadline i DR2 TV. Det kunne måske hedde ”Livskvalitet”, og hvor TV-værten – med kyndiges hjælp – afsøger veje til pleje af sindets sundhed.

Der er selvfølgelig hele fagområdet psykoterapi – og tillige mindfulness – om end de vel især sigter på mennesker i nød, som behøver professionel hjælp – men mon ikke de også har noget at sige til os andre.

Vi almindelige mennesker, der ikke er direkte psykisk lidende, kunne nok meget vel – tror jeg – blive ganske meget interesserede i et livskvalitets-program – og motiveret til – og vejledt til – at pleje eget sind.
Det er i hvert fald dét, jeg forestiller mig, at et sådant program kunne levere.

Det ville jo være oplagt at høre psykologer, mindfulness-folk o.l., men vel også bl.a. kristendommens og buddhismens præster samt filosoffer og andre med indsigt og noget på hjerte – og måske tillige, hvad de mener om hinandens idéer.

Hvad ville de mon svare på et spørgsmål som:
”Når man er færdig med dagens pligter, bor rimeligt, har stillet sult og tørst, og endnu ikke skal sove, hvad ville det så være godt at gøre?”

Et sådant program kunne – tror jeg – få ganske mange seere – og måske gavne mange.

Håber I kan bruge idéen.

M.v.h. Arne.

P.S.:
Jeg glæder mig hver dag over, at DR1 og DR2 TV er fri for reklamer, hvilket – efter min mening – i sig selv gavner vi seeres livskvalitet.
Man skal jo nok være optimist for at tro, at de griber idéen blinker
Men det kan jo næppe skade at forsøge blinker

Arne agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
annonce
Side 3 af 45 < 1 2 3 4 5 ... 44 45 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Letlands udenrigsminister trækker sig e..
28/03/2024 14:45
FN: Flere end 1.500 dræbt under bandevo..
28/03/2024 13:27
Efter sygdom: Paven prædiker igen til p..
28/03/2024 13:19
Visitationszone forlænges yderligere ef..
28/03/2024 12:50
Menneskerettighedschef i FN advarer: Sul..
28/03/2024 11:40
Nyheder fra Religion.dk