annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 11103460
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2113945
Et andet syn 1822038
Jesu ord 1398797
Den Evige Filosofi 1195152
Galleri
Hønseskidning i Svaneke
Hvem er online?
0 registrerede 104 gæster og 53 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 3 af 55 < 1 2 3 4 5 ... 54 55 >
TrÃ¥d valgmuligheder ↓
« Forrige trÃ¥d
Næste trÃ¥d »
#35863 - 22/05/2022 13:24 Re: Livskvalitet [Re: Arne Thomsen]
Anonym
Uregistreret

Nu har jeg aldrig fløjet, og kommer aldrig til det, men jeg overvejer mit elforbrug. Herunder PC og andet. Dog vil jeg beholde mobil så længe som muligt, da det giver en stor frihed og livskvalitet for mig med dens mange muligheder.

Politikkerne her til lands kan ikke bare gøre, hvad de måske mener er rigtigt.
De er valgt ind af mennesker og partierne repræsenterer forskellige mennesker fra samfundet med forskellige holdninger, så de skal finde en måde at samarbejde på, og her opstår der studehandler - det jeg kalder hug en hæl og klip en tå

Men nu skal vi jo fremover til at spise mindre kød. Ændre vores kostvaner og vi ser, at nogle producenter reklamere med grønt og bæredygtigt, og bringer nye vare på markedet, så noget sker der, men der skal en holdningsændring til, og det tager tid, hvorefter det nye måske kan indføres, og i et demokrati skal politikkerne også tænke på deres taburat, og tilmed er markedskræfterne global så ikke så let at indføre nye eller afskaffe ting – og så skal man også tænke på modstanderne, men fakta oplysning og debat er fremmende for at flytte folks holdninger, eller nu med noget meget voldsomt og konkret, som med energipriserne mm stiger
Top Svar Citer
#35868 - 25/05/2022 13:10 Re: Livskvalitet [Re: Anonym]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Hvis man er i den heldige situation, som mange jo faktisk ofte er, at man har sine materielle fornødenheder og ikke har flere daglige pligter, så kan man jo vælge muligt socialt samvær, underholdning, vandretur, fysisk sundhed i kost og træning, og hvad man ellers kan finde på at tage sig til - og mon ikke underholdning har en tendens til at dominere.
Og når det kommer til noget så nærliggende som sindets sundhed, så er der vist ikke så meget, der ligger lige for.

For nu mange år siden havde DR's morgengymnastikmand: Kaptaj Jespersen et motto:
"En sund sjæl i et sundt legeme" smiler
Men dét med "sjælen", tog han sig vist ikke af blinker

Det får mig til at tænke på, om ikke DR-TV kanalerne - og såmænd også annonce TV kanalerne - kunne få succes med udsendelser om emner som mindfulness, og hvad man ellers har, som kan hjælpe til livskvalitet og lykke - også for vi almindelige mennesker, der ikke direkte er i nød blinker

Arne agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#35869 - 25/05/2022 19:29 Re: Livskvalitet [Re: Arne Thomsen]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Sted: Vanløse
Hej Arne

Lidt inspiration...

http://www.globalspirit.tv/

Som altid ler blinker halvfuld

Your friend forever

Jan
#35870 - 25/05/2022 21:13 Re: Livskvalitet [Re: Arne Thomsen]
Gerth Offline
veteran
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
Kender du science fiction filmen med skuespilleren Keanu Reeves ´kædereaktionen´? Den handler om opfindelsen af masser af ´billig´ energi i bare et glas vand men gratis til hele verdens befolkning - Idag ser jeg både en reklame i Youtube fra en bank og dokumentar program DR om grøn energi, hvor man af vand teknologisk kan lave mere energi. Mon eliten støtter dette, fordi ellers må vi medmenneskelige borgere give en skilling til den type projekter vel?

De gamle her snakker ikke om alkoholisk druk og hor ligesom i Star Trek generationerne, hvor det modne personale ikke længere udforsker kroppen inde i en selv sådan, men hvori de nye film om dem som unge har fest og knald men ikke fald. Blandt andet den ´kommende´ kaptajn som har det meget dejligt med en grøn rumkvinde, hvilket lige er en sag for nørden.

En gammel bekendt E siger i Facebook: "En del af vores helbredelse i denne tid indebærer en erkendelse af og en frigørelse af dysfunktionelle adfærdsmønstre, som er videregivet gennem generationer. Særlig kvinder har arvet perceptionsmønstre, som har begrænset deres evne til og ønske om at få en orgasme, nogle kvinder har lært at simulere en orgasme og slippe af sted med det, fordi deres partnere er for optaget af sig selv og deres egen tilfredsstillelse til at lægge mærke til det. så gør han intet for kvinden, men bliver superfornærmet og´Såret´ i sin mandighed...så for at få FRED og være fri for psykiske angreb vælger quinden at simulere. Der skal mere morskab ind i sexlivet, nogle kan endda opleve at få en grineorgasme."
En ældre klog og vis kvinde med en krop, som heller ikke længere kan klare for meget fysisk stressende dumheder og affaldstoffer, hun svarer ham: "Forstår du ikke at simulering ER selvforsvar, mens mandens egoisme er at regne som manpower, hvilken opførsel viser så selvstændighed?"

Jeg kommenterer til dem: "Jeg plejer ikke at blande mig i jeres ikke-troende emner.
Nå, hvis kvinden laver en falsk orgasme, så opfører hun sig også egoistisk, fordi det er jo snyderi, bedrag og løgn ligesom en illusion uden spiritualitet (simulation) istedet for sandheden. Gevinsten er sandsynligvis der, at folk frygter det dårlig sex mellem hinanden, som virker indholdsløs kedeligt i et parforhold. Prisen ved dette er, man sådan undertrykkende ligesom fortrængning skjuler på en dominerende måde ens virkeligt seksuelle behov med endda derfor mangel på den intimt ærlige åbenhed om tingene ligesom styrken ved kærlighed i sammenhold. Stol på nogen/noget - Hav selvtillid til - Det hænger faktisk sammen i et vedrørende det gode i menneskets væren.
Dog er jeg altså stadig idag seksuelt uerfaren. Jeg har vistnok kun en gang haft enten lidt eller noget orgasme igennem onani sexfantasi."

E sidder meget foran skærmen om folks kanaliseringer, fordi han kan forholde sig til deres ord (påstand) om hul Jorden mennesker, engle eller rumvæsener og ikke folk i verden. E snakker ofte mest kun som hovedet (ånd), hvilket er klart p.g.a. hans alderdoms skavanker og ikke sexet udseende. Han har tilmed tidligere fortalt, at han kan ikke drikke sig beruset, fordi så dør han altså fysisk. Dog har TV2 News lige haft en god nyhed om vistnok Findland, hvor eksempelvis officielt næsten hele ungdommens teenagere druk er stoppet, fordi de om dette har relateret samtaler med familie inklusiv samfundet og ekstra af dets fornuftigt sunde sociale tilbud angående fritidsinteresser. Alkohol er vistnok også der ulovligt, hvilket også bør gælde giftig tobak? Men, USA i cirka 1930-40érne var mafiaen økonomisk rig af ulovligt salg med euforiserende stoffer ligesom kriminelle bander her i Danmark idag. Tiltrods for at jeg ikke har forstand på det lækreste ligesom luksus noget alkohol og sprut (shots), så måske jeg alligevel som der tidligere stod skrevet et eller andet sted i emnet om fri sex af ´jeg´, jeg med måde nyder sommetider festligt og oftere afslappet flere hyggelige omgange den slags genstande...
Her i vore dage har jeg det privilegium i civilisationen, at livskvalitet på forskelige måder er muligt, hvilket egentligt er ´nødvendigt´ for sjælen. Derfor også Helligånden er vigtigt, fordi jeg idag tilfredsstiller mine mest kropsligt basale behov. Jeg kæmper ikke spændende for min eller andres overlevelse og lyster. Og sikke et underholdende drama i livet, hvilket alligevel ikke er kedeligt.

Redigeret af Gerth (25/05/2022 22:13)
#35872 - 26/05/2022 12:03 Re: Livskvalitet [Re: Arne Thomsen]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Sted: Vanløse
Hej Arne

Lidt inspiration...

http://www.globalspirit.tv/

Er der grundlag for en åndelig tv kanal...

https://www.mynewsdesk.com/dk/discoverynetworksdan...nstream-2112830

https://harthimmer.dk/blog/raedslernes-nat-tv-program/

Lad os tænke stort...

Your friend forever

Jan
Side 3 af 55 < 1 2 3 4 5 ... 54 55 >

Seneste indlæg
skadelige urenheder
af ABC
01/06/2023 16:40
Evig vækst
af ABC
01/06/2023 13:00
Det spirituelle parti...
af ABC
29/05/2023 19:21
SÃ¥ er der linet op...
af Gerth
29/05/2023 17:44
Tro, håb og kærlighed
af Gerth
29/05/2023 15:23
Nyheder fra DR
Flertallet for at droppe udeservering pÃ..
01/06/2023 17:56
Ny lov vedtaget: Tryghedsvagter skal sup..
01/06/2023 17:50
Polen raser over Europa-Parlamentets kri..
01/06/2023 17:39
Guvernør i Belgorod: To såret i dronea..
01/06/2023 17:26
Mistanke bekræftet: Forurening af tilba..
01/06/2023 16:37
Nyheder fra Religion.dk