annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Kortnæbbet Delfin Nørresundby
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 159 gæster og 270 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 47 af 47 < 1 2 ... 45 46 47
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#45521 - 28/10/2025 11:24 Re: Åh disse ÅBENBARINGER 🔥💕 [Re: Hanskrist]
Hanskrist Online   content
veteran
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
Rudolf Steiner om Paulus contra Gita'en

En fuldstændig pædagogisk fremragende Rudolf Steiner analyse og gennemgang af forskellen på Mindfulness (øst) og Christfulness (vest).

Rudolf Steiner siger at alle kristendommens grundsandheder findes hos Paulus.

Steiner hævder at i 1933 vil flere og flere mennesker få direkte erfaringer af Kristus - KristusVirkeligheden - flere og flere mennesker vil erfare det samme som Paulus på vejen mod Damaskus.

At møde Gud i Kristus Jesus og erfare vores virkelighed med og i Gud og hvilke Nye Skabninger eller SPIRITUELLE mennesker vi er i og med Kristus kan alle blive enige om er kristendommens grundessens.

Mange Kærlige Hilsner HansKrist

PS:

Hvad nu hvis man ikke tror på Gud?

Og derfor ej heller på Gud i Kristus Jesus. At vi i Jesus Kristus møder vores virkelighed med Gud som Guds Børn med Guds Ånd og Tanker.
#45523 - 31/10/2025 01:41 Re: Åh disse ÅBENBARINGER 🔥💕 [Re: Hanskrist]
Hanskrist Online   content
veteran
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
The Life of Rudolf Steiner

The life of Rudolf Steiner

🥰❤️😍

Fantastisk film om Rudolf Steiner - se den og forstå Rudolf Steiner og Hans-Kristian Hindkjær.

Ja det er også på mange måder mit liv og alt det jeg står for og som jeg sanser perciperer og opfatter virkeligheden verden kosmos på.

Vi ligner hinanden så meget

Fx er vi begge dybt fascineret af Paulus

Og Forstår Inkarnations Begivenheden Guds Kærlighed Kristus ind i verden ved mennesket Jesus på samme måde - som en konkret guddommelig kosmisk forandringsproces og spirituel kraft som vi mennesker er med i og som alt andet værende også er omfattet af.

Det er et faktum som vi erfarer at være i Kristus og ikke noget vi overhovedet bruger tid at tro på - men bruger al vores tid at være i - deltage i - Guds Liv og Visdom og Kærlighed i Kristus som Helligånden nådesfyldt og ganske gratis ufortjent skænker os det - så ingen af os har noget at være stolt af i den sammenhæng - gaven er alene Guds Kærlighed Kristus og NådesKraftVærk igennem Ånden.

Vi sanser og opfatter naturen som værende fyldt med spirituel resonans og kommunikation - altså levende og åndende spirituel livsenergi og livskraft.

Vi er begge skeptisk overfor videnskab som abstrakt teoretisk intellektualitet og uden biologisk holistisk indsigt og visdom der omfatter os mennesker i vores kosmiske og naturlige fysiske kropslige biologiske sanselige i verden værens eksistens og totalitet - Helhed og Harmoni og Vækst Udvikling.

Det spirituelle er ikke forskelligt fra naturen og kosmos - det spirituelle er i alt det værende - det naturlige biologiske kropslige og det sjælelige psykiske som bevidstheds livet vores.

Vi er enige i synet på landbrug jordbrug og gartneri - biodynamisk regenerativ landbrug - vi må ikke ødelægge den jord hvorfra vi får vores fødevarer - men jorden skal vi berige og regenerere - genskabe og vedligeholde sundheden i jorden der ikke er dødt men fyldt med mikroorganismer - den jord hvorfra vi dyrker vores fødevarer må vi ikke slå ihjel igennem at anvende gift eller kunstig gødning. Vi skal ikke arbejde imod naturen men forstå og være i en vis harmoni med naturen. Derfra hvor jeg får mine grøntsager skal der være fyldt med insekter og fugle ja selv ukrudt i passende mængder i forhold til grøntsagerne, det må ikke blive for monokultur agtigt..

Til sidst hvor er der mange fællestræk mellem Jung og Steiner og undertegnede - men føler mig mest beslægtet med Steiner som jeg også i mine yngre år lignede på en prik - min mor og Rudolf Steiner ligner hinanden som to dråber vand.

Mange Kærlige Hilsner HansKrist
Side 47 af 47 < 1 2 ... 45 46 47

Seneste indlæg
Hvad HansKrist dog skriver
af Hanskrist
31/10/2025 01:41
Kyrie eleison
af Arne Thomsen
31/10/2025 00:37
Misforståelsen
af somo
25/10/2025 09:24
Egen tro - og andres
af Anonym
08/10/2025 19:03
Godmorgen og god dag
af Hanskrist
05/10/2025 12:26
Nyheder fra DR
Yderligere to afdøde israelske gidsler ..
31/10/2025 00:31
Mønter solgt for 51 millioner kroner p..
30/10/2025 21:26
For første gang i 35 år er der ingen r..
30/10/2025 20:43
Prins Andrew mister titlen som prins
30/10/2025 20:14
Ny amerikansk ambassadør er landet i Da..
30/10/2025 20:12
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Letland trækker sig fra konvention om v..
30/10/2025 21:37
Israel bekræfter identitet på lig af g..
30/10/2025 21:30
26-årig er død i trafikulykke i Hernin..
30/10/2025 20:38
Apple ser milliardomsætning men skuffen..
30/10/2025 19:59
For anden dag indtager demonstranter gad..
30/10/2025 19:36