annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15705206
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383701
Et andet syn 1992932
Åndelig Føde 1529625
Jesu ord 1524671
Galleri
Mad for sjov
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 472 gæster og 35 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 140 af 245 < 1 2 ... 138 139 140 141 142 ... 244 245 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#34521 - 20/01/2022 23:57 Re: Åndelig Føde [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3675
Sted: Nørresundby
lige en korrektion

Citat:
Arne:

Du bringer et citat angående Zizioulas - et citat, som du hævder er af Paulus:

Zizioulas claims that Baptism constitutes an ontological change in the human, making them an ecclesial hypostasis, or a person. This rebirth 'from above' gives new ontological freedom as it is not constrained by the limits of biological existence.


nej Arne

Zizioulas claims that Baptism constitutes an ontological change in the human, making them an ecclesial hypostasis, or a person. This rebirth 'from above' gives new ontological freedom as it is not constrained by the limits of biological existence.

hvad Zizioulas her giver udtryk for, siger jeg er i overensstemmelse med som jeg (og et utal af andre, fx Albert Schweitzer) læser og forstår Paulus.

ontological change = er nogen i Kristus (grebet af Guds Ånd) er vedkommende en ny skabning

ingen grund til at gå dybere ind på tingene (da du ikke bider på det principielt substantielle yderst interessante jeg kom med i mit indlæg), men vigtigt lige at slå fast at jeg aldrig har hævdet som du påstår det er et citat af Paulus.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#34523 - 21/01/2022 12:11 Re: Åndelig Føde [Re: ]
ABC
Uregistreret

Top Svar Citer
#34525 - 21/01/2022 13:02 Re: Åndelig Føde [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7210
Sted: Sydsjælland
Hej Hanskrist.
Javel så
Citat:
Zizioulas claims that Baptism constitutes an ontological change in the human, making them an ecclesial hypostasis, or a person. This rebirth 'from above' gives new ontological freedom as it is not constrained by the limits of biological existence.
er vel så dine egne ord skrevet ud fra din forståelse af Paulus?
Du forklarede ikke betydningen af udtrykket: ecclesial hypostasis.
Kirkelig hvad? - og hvorfor på engelsk?

Som jeg ser det, er den store forskel mellem os to, at du i forhold til det guddommelige oplever en åndelig genfødsel, som gør dig stolt, mens jeg ordløst oplever det guddommelige i tiltagende ydmyghed.
Det kan næppe blive mere forskelligt, men min holdning her er, at vi begge skal have vores trosfrihed.

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#34526 - 21/01/2022 13:06 Re: Åndelig Føde [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3675
Sted: Nørresundby
Nej nu må du stoppe dig selv Jan ABC

Vi mangler ikke ressourcer her - vi mangler at stoppe op og erkende og tage til os hvor store ressourcer vi har

Men det kræver en påskønnelse og forståelse af hvor geniale indlæg der bliver skrevet

Trosfrihed er et utaknemmeligt sted - hvor der er et par debattører der kaster perler for svin 🐷

Folk sjofler indlæg efter indlæg til og læser slet ikke hvad der står men er fuldstændig forgabt og fortabt i sig selv.

Det er denne selvoptagethed der er problemet.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#34527 - 21/01/2022 13:28 Re: Åndelig Føde [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3675
Sted: Nørresundby
Overskriften kunne lyde: "stik lige piben ind mand".



Citat:
Arne: Som jeg ser det, er den store forskel mellem os to, at du i forhold til det guddommelige oplever en åndelig genfødsel, som gør dig stolt, mens jeg ordløst oplever det guddommelige i tiltagende ydmyghed.
Det kan næppe blive mere forskelligt, men min holdning her er, at vi begge skal have vores trosfrihed.



At vi to er forskellige som nat og dag - ja så forskellige som to mennesker kan være er det jeg har sagt igennem alle årene igen igen - godt du nu også begynder at anerkende og få øje på den forskel - det var også på høje tid. Ofte har jeg tænkt hvorfor der er den store forskel, og noget skyldes selvfølgelig at du er barn af kultur radikalisme Gud er død tidsånden, hvorfor du trænges ud i agnosticisme selv om du et og andet sted gerne vil give udtryk for noget andet (noget Simon og Bjørn konstant påpegede). Ej heller forstår jeg du har en naturvidenskabelig uddannelse hvor biologi fylder meget, nemlig som dyrlæge, da du aldrig har afsløret nogen som helst biologisk forståelse når vi drøfter den religiøse spirituelle dybdedimension der jo er om noget begrundet biologisk.


Citat:
Arne:
at du i forhold til det guddommelige oplever en åndelig genfødsel, som gør dig stolt, mens jeg ordløst oplever det guddommelige i tiltagende ydmyghed.


Du ordløst??? Hvor mange tusinde indlæg har du ikke skrevet og hvor mange DOGMER har du ikke fyldt stedet med så folk med ægte religiøs spiritualitet med inde over deres liv slet ikke gider være her. Du skræmmer folk langt væk med din evindelige agnosticisme.

Du fylder for meget og din evindelige selvforherligelse med din agnosticisme ydmyghed og din anti Jesus Kristus propaganda konstant - hvor du ovenikøbet tillader dig selv at flage falsk med dit Jesus Kristus Ikon har ødelagt meget på Trosfrihed - fordi folk ikke gider høre på noget snak der ikke hænger sammen.

Og hvad du skriver hænger overhovedet ikke sammen, gir ingen go mening, der er ingen rød tråd og ingen forståelse. Æv og atter æv æv æv -

Selvfølgelig kunne der godt være plads til dig Arne på Trosfrihed men 1): din agnosticisme og din anti Jesus Kristus propaganda samtidig med at du flager falsk med et JESUS KRISTUS IKON såvel som 2): din SELVFORHERLIGELSE om hvor ydmyg du er og pegen fingre af alle andre er UUDHOLDELIGT

Og jeg har ikke nævnt det værste ved dig, at du konstant truer folk med injurier søgsmål. Dette er så ubehageligt umenneskeligt et træk ved dig, aldrig har jeg mødt et så giftigt menneske. Og ovenikøbet kommer det fra dig der i årevis slynger om dig med injurier om andre. Grotesk - simpelthen grotesk.

Prøv at gå efter ⚽ - efter at læse en tekst grundigt og tage til dig hvad der står - ikke at du skal være enig - men for at der kan være tale om en debat kræver det at du læser hvad der står skrevet og ikke hvad du tror der står fordi du ikke kan tilegne dig forståelsen i en tekst.


Det der er problemet er at folk stryger dig med hårene - ingen tør sige et par borgerlige ord til dig når du går over stregen.


-0-0-0-

PS:

Hvis der er noget du ikke er Arne, er det YDMYG

Du er det stik modsatte - hvorfor du også har belastet Trosfrihed så meget med din agnosticisme og din selvforherligelse at moderne mennesker med et videnskabeligt verdensbillede + samtidig en ægte interesse for det religiøse spirituelle slet ikke gider være her.

Du har skræmt folk væk med din idiotiske agnosticisme fra forrige århundrede. Verden i dag er et helt andet sted - ja har virkelig bevæget sig og gjort kæmpe fremskridt indenfor det religiøse spirituelle - indenfor SPIRITUALITET - der sparker røv og folk bliver HELBREDT og oplever OMVENDELSE og RECOVERY nøjagtig som det var med den urkristne SPIRITUALITET -den Jesus og Paulus praktiserede.


For dig er det hele umenneskeligt og verdensfjerne abstraktioner som du slet ikke kan sætte ord på og bringe ind i en naturvidenskabelig sammenhæng. Også for Jan ABC er det spekulation og for bibelfundamentalisterne er det noget OVERTROET (Tikka og Jehovas Vidner).

Derfor kan I snakker herfra og til evigheden uden nogensinde at få sagt noget vi kan bruge til noget - noget vi kan tage og føle på - og få konkret gavn og nytte af.

Hvad er nytteværdien af spekulation og at opfordre folk til falsk ydmyghed og opløsning af deres sunde forstandige Ego'Self struktur? Dette er jo absurd i det 21 århundrede og ingen mennesker med høj intelligens - spirituel intelligens gider bliver stående ved et så negativt ståsted.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 140 af 245 < 1 2 ... 138 139 140 141 142 ... 244 245 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
27/04/2024 18:12
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Selskab overvejer at lukke flyrute melle..
27/04/2024 17:05
Propalæstinensisk protestlejr opløst p..
27/04/2024 16:55
Store mængder kokain fundet i banankass..
27/04/2024 16:14
20 soldater dræbt i Cambodja ved eksplo..
27/04/2024 15:51
Støttedemonstration vil have Spaniens p..
27/04/2024 15:26
Nyheder fra Religion.dk