annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15925735
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2403299
Et andet syn 2007054
Åndelig Føde 1619601
Jesu ord 1536325
Galleri
treram på vej i luften over  Mississippi 1952, uheld i Mexico
Hvem er online?
0 registrerede 49 gæster og 232 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 30 af 42 < 1 2 ... 28 29 30 31 32 ... 41 42 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#34900 - 18/02/2022 21:08 Re: tegn og begivenheder / beviser på islam [Re: somo]
ABC
Uregistreret

Hej Somo (fred være med dig)

Hvem der bare var Jesus...




Your friend forever

Jan
Top Svar Citer
#34902 - 18/02/2022 22:55 Re: tegn og begivenheder / beviser på islam [Re: ]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1466
Kærlighed Ægteskab & Eventyr (spoken word) - Udforsk Islam
https://www.youtube.com/watch?v=f0boxK4WtxA&t=1s

En livsforandrende påmindelse med Majed Mahmoud - Udforsk Islam

https://www.youtube.com/watch?v=SoYxAHG8rrM

Jesus ifølge Islam

https://www.youtube.com/watch?v=hjCSMT8jCzc




https://www.youtube.com/watch?v=vcED0bGAdOs
Top Svar Citer
#34907 - 21/02/2022 13:22 Re: tegn og begivenheder / beviser på islam [Re: somo]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1466
Døden er ofte en skræmmende tanke, men en som vi ikke skal være bange for. Når du virkelig forstår døden, behøver du ikke længere at være bange for den.

Når vi er i stand til at forstå, at Allah (SWT) gjorde denne Dunya (arabisk for den timelige verden) til en test for de troende, og at dette ikke er vores rigtige hjem; du vil virkelig være i stand til at finde fred i dit hjerte. Du tror, at døden er skræmmende, men denne Dunya er mere skræmmende. Virkeligheden af denne Dunya er, at vi ofte undskylder vores dårlige opførsel for forsømmelsen af Allah (SWT) på grund af vores verdslige ansvar.

Du tænker måske godt, hvad der vil ske efter døden i islam. I islamisk tradition er følgende, hvad der sker, efter at en person dør. Forekomsten er ikke altid, som du kan forvente, og den kan slå dig til enhver tid, uanset om du kan lide det eller ej. Allah (SWT) sender sin engel Azreal, kendt som dødens engel, for at hente sjælen fra mennesket. Efter Allah (SWT) har instrueret Azreal (AS) om at tage din sjæl, bliver du erklæret død i Dunyas verden.

"“Allah takes the souls at the time of their death.” 39:42, Holy Quran."

Efter du er død, vil din familie og muslimske samfund udføre din Ghusl (helkropsritualrensning) og derefter fortsætte til din Janazah (begravelsesbøn), som er en del af de islamiske begravelsesritualer. Efter denne og mange bønner bliver din krop derefter begravet seks fod under jorden,

Efter nogen tid i din grav, får du besøg af to engle, kendt som Munkar og Nakir. De får til opgave at teste troen hos de døde i deres grave. Når de ankommer, sætter de dig op i din grav og spørger dig følgende: ”Hvem er din Herre? Hvem er din profet? Og hvad er din tro?”.

Når dette er fuldført, har du været fast besluttet på enten at hvile i fred indtil dommens dag, eller du bliver hårdt straffet af englene indtil Allah (SWT) bestemmer andet, indtil opstandelsens dag. Du vil nu være trådt ind i Barzakh-stadiet, sløret eller barrieren, som står mellem to ting, som ikke er i stand til at mødes. Du kan sagtens tolke dette stadie som en ventetid indtil dommens dag,

“That I might do righteousness in that which I left behind. No! It is only a word he is saying, and behind them is a barrier until the Day they are resurrected.” – (23:100) the Holy Quran.

Barzakh er en verden, der ligner denne verden, men anderledes. Barzakh er en afspejling af deres gerninger.

mener, at hvis individet var en hengiven tjener for Allah (SWT), forventer han, at han vil modtage mange fornøjelser i dette mellemstadie. Hvis de har begået mange synder eller er kafirer (vantro), vil de stå over for en vanskelig tid i denne fase.

Når Allah (SWT) befaler denne fase at være forbi, vil opstandelsens dag komme, og alle Allahs (SWT) skabninger vil blive bragt frem for ham for at blive dømt.
Dommedag (Qiyamah)

Det er ikke kendt for mennesket, hvornår dommens dag vil indtræffe, men vores elskede profet Muhammad (fvmh) har fortalt os de tegn, der vil ske som forberedelse til denne dag. Der er mange mindre og større tegn, som vil indikere, at tiden er nær. Den mest kendte af dem vil være udseendet af Dajjal (Falsk-Messias) og tilbagevenden af profeten Isa (Jesus) (AS).

Dagen, som vil vare 50.000 år, er en dag, hvor muslimer bruger hele deres liv på at forberede sig. Hele menneskeheden vil komme med bogen om, hvad de gjorde i deres liv; alle deres synder og gode gerninger vil blive dømt af den ultimative dommer.

Opstandelsens dag er den sidste prøve, som hele skabelsen skal stå over for, før de når deres endelige destination for evigheden, uanset om det er helvede eller himlen. I islam tror vi, at vi alle vil genopstå i overensstemmelse med den måde, vi levede på, og den måde, vi døde på. Uanset om det er i gode gerninger eller synder, vil Allah (SWT) bringe dig tilbage til den tilstand.

Vi beder til, at Allah (SWT) gør vores rejse over Sirat (broen) til paradis let og forhindrer os i at falde i helvedes ild.

Du har muligheden, før det er for sent at søge den rigtige vej
Gud siger i Koranen

(85) And whoever desires other than Islām as religion - never will it be accepted from him, and he, in the Hereafter, will be among the losers.

Og den, der ønsker andet end islam som religion - aldrig vil det blive accepteret fra ham, og han, i det hinsidige, vil være blandt taberne.


De "Dødes" Hverdag - Oplæg om livet efter døden │ Shaykh Tariq Muhammad Amin

https://www.youtube.com/watch?v=T4zwHN_WaMA


De "Dødes" Hverdag - Oplæg om livet efter døden │ Shaykh Imran bin Munir Husayn

https://www.youtube.com/watch?v=HifDsMuwy5E
Top Svar Citer
#34920 - 24/02/2022 11:29 Re: tegn og begivenheder / beviser på islam [Re: somo]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1466
Opnå Allahs Tilfredshed │Shaykh Tariq Muhammad Amin

https://www.youtube.com/watch?v=XeE9td7NBns

Profeten Muhammads ﷺ Perfekte Ydre Og Indre │Ustadh Zeshan Waras

https://www.youtube.com/watch?v=F_cDSQawksQ
Top Svar Citer
#34921 - 24/02/2022 13:25 Re: tegn og begivenheder / beviser på islam [Re: somo]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3688
Sted: Nørresundby
Citat:
Somo:

Her er de "10 bud fra bibelsk (1)* Jihad",



kristne har ikke bibelen (1)* som Guds Ord, Bibelen og hvad der står her har ikke nødvendigvis nogen guddommelig gyldighed og autoritet eller legimitet over kristne.

Jeg nægter at tro du med din baggrund overhovedet vil kunne forstå det forhold.




(1)*:

Her følger Paul Tillich's redegørelse af at kristendommens fundament ikke er Bibelen:

The Bible does not contain words of God (or as Calvin has said, divine "oracles"), but it can and in a unique way has become the "Word of God".
Every day, by its impact on people inside an outside the Church, the Bible proves that it is the Divine Spirit's most important medium in the western tradition.
But it is not the only medium, nor is everything in it always such a medium. In many of its parts it is always a potential medium, but it only becomes an actual medium to the degree that it grasps the spirit of men.
No word is the Word of God unless it is the Word of God for someone; nor is it unless it is a medium whereby the Divine Spirit enters the spirit of someone.

Paul Tillich:
The worth "faith" cannot be applied to the Christ unless it is taken in its biblical meaning of a Spiritual reality in itself.

The faith of the Christ is the state of being grasped unambiguously by the Spiritual Presence.





-0-0-0-0-


Citat:
Somo:

Kristus har ret til at forkynde sin sande religion, til at
bryde korset og til at ødelægge Paulus' falske lov


Paulus har ikke indført nogen lov!

Vi er ifølge Paulus ikke under nogen lov som opdrager.

Vi tilhører Kristus - er i Kristus - vi er tilsluttet og med i begivenheden Kristus, den Gud Helligåndens Ny Væren og Virke/Virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus.

Paulus siger det smukt i 2 Kor 3:

I er et Kristus-brev, der er blevet til ved vores tjeneste, ikke skrevet med blæk, men med den levende Guds ånd, ikke på tavler af sten, men i hjerter, på tavler af kød og blod.
En sådan tillid har vi til Gud ved Kristus. Ikke at vi af os selv duer til at udtænke noget, som kom det fra os selv; at vi duer til noget, skyldes Gud, som også har gjort os duelige til at være tjenere for en ny pagt, ikke bogstavens, men Åndens; for bogstaven slår ihjel, men Ånden gør levende. 2 Kor 3.




-0-0-0-0-

Vi to Somo er for forskellige til at jeg mener videre debat med dig giver nogen god mening.

Du hypnotiserer og betinger dit sind, opbygger en mentalitet (forestillet virkelighed) og tænkning ud fra Koranen især. Hele tiden skal du en vej ind omkring Koranen før du udtaler dig. Så du er hypnotiseret.

Sådan må vi kristne ikke bruge bibelen, vi må ikke hypnotisere os selv, men vi skal forstå virkeligheden og det uafhængig af Bibelen, vi skal ikke en tur ind omkring Bibelen for at forstå virkeligheden.

Bibelen skal "granskes" og læses kritisk og kan i visse tilfælde blive til inspiration:

No word is the Word of God unless it is the Word of God for someone; nor is it unless it is a medium whereby the Divine Spirit enters the spirit of someone.

Dogmatisk bibelfundamentalisme er et kristent kætteri, forrædderi - og har intet med kristendom at gøre, intet at gøre med det kristne trosliv og dets spiritualitet.

Derfor kan vi to ikke tale sammen Somo - da jeg ikke hypnotiserer mig selv med Bibelen som du gør med Koranen Somo - hvor du uanset hvad du beskæftiger dig med du skal en tur omkring Koranen.

Dig om det - det er dit valg - jeg og vi kristne har valgt Gud i Kristus - i begivenheden Kristus: den Gud Helligåndens Ny Væren og Virke/Virkelighed begyndende med med mennesket Jesus.

Jeg ved godt du ikke forstår hvad jeg skriver, også derfor vores debat ingen mening giver. Du lever i dine forestillinger (der altid har været en tur omkring Koranen) - jeg foretrækker virkeligheden, min og andres fysiske konkrete kropslige biologiske sanselige i verdens værens tyngdekrafts tilstedeværelse hvor vi har visse fundamentale menneskelige behov der skal opfyldes for at vi kan trives, blandt andet at vi ikke udøver unødvendigt magt og kontrol over hinanden. Kærligheden gør ikke næsten ondt som Paulus siger, og kun Kærlighedens "lov" gælder i vores liv.

-0-0-0-

jeg har det dårligt med hvad du mange gange skriver Somo.

Forstår overhovedet ikke den din måde du bruger dig selv og dit liv på.

Bryder mig ikke om kristne der hypnotiserer (hjernevasker) sig selv med Bibelen og derfor selvfølgelig ej heller om at se dig gøre dette med Koranen.

Det er mental malpraksis. Mental hygiejnisk usundt. Dæmoni.

Vi skal være på vagt overfor forældede religiøse ideer der besætter menneskets sind og den bedste måde at forhindre dette på er at være beskæftiget med et arbejde, hvor vi bøvler med at få vores fælles virkelighed til at fungere ud fra vores knokrete biologiske sanselige erfaringer med virkeligheden. Det er vigtigt vi bygger huse og er beskæftiget med fødevarer produktion - lad os være håndværkere og bønder igen allesammen.

Vi skal ud af hovedet, ud af sindet, ud af vores hypnotisk opbyggede forestillings verden og se at få kontakt til den konkrete fysiske kropslige biologiske sanselige virkelighed - arbejde som bønder og håndværkere og praktiske mennesker har gjort altid. Vi skal på en eller anden måde være beskæftiget med virkeligheden - vi må ikke være passive mennesker der mener noget om alt uden at vi rør en finger, gør noget, er beskæftiget og involveret med virkeligheden, fødevarerproduktion og et håndværk og husgerninger, rengøring og madlavning etc etc..

Hele tiden at være beskæftiget med religiøse ideer og forestillinger er en sygdom - netop det Jesus og Paulus gjorde op med. At eftertiden så ikke forstod Jesus og Paulus og gjorde det hele til græske dogmatiske teologiske metafysiske abstraktioner er bare så trist så trist da alt dette fis nøjagtig var hvad Jesus og Pualus forsøgte at gøre op med. Ikke spekulation, menneskelig filosofisk spekulation. Meningen var ikke at vi skulle blive religiøse i hovedet, rende rundt i religiøse ideer og forestillinger, men at vi skal koncentrere os om et bedre liv indbyrdes med hinanden.

Uha uha hvor har vi hele tiden de rigtige meninger - men gør vi noget? Arbejder vi? Dyrker vi jorden på bæredygtig vis for at få mad på bordet - eller er vi stået af, og flyttet op i hovedet, uden at vi rør en finger - uden at vi udfører et stykke arbejde - er interesseret i at få virkeligheden til at fungere.

Vi har masser af økonomiske muskler os i den vestlige verden til at gøre en forskel - men gør vi noget? nej vi rør ikke en finger, vi sidder bare fuldstændig passive og har hele tiden de rigtige meninger om tingene. Men ikke så meget som en krone af vores ufattelige pensionsopsparing tør vi sætte på spil i forbindelse fx regenerativ permakultur jordbrug og dermed sætte den eneste rigtige kurs for vores fødevarerproduktion. Alle mennesker har et stykke jord eller kan anskaffe sig et stykke jord og bare gå igang med at gøre noget godt for vores klima, for biodiversitet og for at bekæmpe forurening ved regenerativ permakultur jordbrug, køkkenhave brug.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 30 af 42 < 1 2 ... 28 29 30 31 32 ... 41 42 >


Seneste indlæg
Kristi himmelfart
af Anonym
19/05/2024 04:29
Spiritualitet
af Arne Thomsen
17/05/2024 19:05
Vigtige præciseringer
af somo
16/05/2024 15:16
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Nyheder fra DR
Politiet har anholdt flugtbilist efter v..
19/05/2024 04:14
Russisk angreb på Kharkiv efterforskes ..
19/05/2024 04:00
Iransk medie: Vi fører samtaler med USA..
18/05/2024 23:24
UNRWA: 800.000 er flygtet fra Rafah i Ga..
18/05/2024 20:08
Israel har fundet lig af gidsel i Gazast..
18/05/2024 19:45
Nyheder fra Religion.dk