annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15705811
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383757
Et andet syn 1992990
Åndelig Føde 1529753
Jesu ord 1524685
Galleri
at rejse er at leve
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 470 gæster og 27 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 243 af 245 < 1 2 ... 241 242 243 244 245 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#42920 - 18/02/2024 19:12 Re: Åndelig Føde [Re: ]
ABC
Uregistreret

Namaskaram...

Jeg skal lære at lave sådan noget her...

https://govinda.dk/da/

Kan ikke leve af ostemadder resten af livet ler Det skal være ordentlige vegetarmåltider. Nu er jeg så heldigt stillet, at Krishnatemplet ligger lige rundt om hjørnet, så jeg kan altid gå derned og få noget at spise. Men det er ikke optimalt. Skal selv kunne lave det. Som sagt skal jeg rejse til vietnam næste år, og der ved jeg ikke, om det er muligt at spise vegetarisk på restauranterne. Alternativt skulle jeg selv lave maden. Men det lyder ikke som ferie. Måske skulle jeg lige undersøge tingene...

https://www.vietnamtravels.dk/rejse-information-til-vietnam/om-vietnam/gastronomi-vietnam/

Jamen, så er der jo ikke noget problem med at holde den vegetariske kost. Det var glædeligt. Måske er jeg lidt fanatiker blinker Hvordan forholde sig til det hele...








Your friend forever

Krishna

PS: Mens vi venter på forklaringen...


Top Svar Citer
#42993 - 26/02/2024 18:02 Re: Åndelig Føde [Re: Arne Thomsen]
Anonym
Uregistreret

Kære Arne og Hanskrist

Tak for de samtaler vi har haft smiler

Det har været en stor glæde at skrive sammen med jer. I er begge indlevende på hver jeres måde, og jeg har stor respekt for jer begge to. Sikke nogle perspektiver I har og en herlig måde at fortælle om dem. Det kunne være skønt, om vi kunne udveksle flere ord.

Men stedet her er ikke det rette for mig.

Jeg vil ikke bruge tid i et debatforum, hvor to af de andre debattører ødelægger trådene.

Med tiden er mit øre åbnet mere og mere for det, I har at sige. I er kloge og med hjertet på rette sted! Jeg kommer til at savne jer heart

Kh Thomas
Top Svar Citer
#42994 - 26/02/2024 18:50 Re: Åndelig Føde [Re: Anonym]
ABC
Uregistreret

Namaskaram...

Hvordan er du blevet så dum ler Hvem ved blinker Har vi brug for dine fantasier...

http://www.trosfrihed.dk/debat/ubbthreads.php/topics/42981/Kaerlighedsbevaegelsen.html#Post42981

Your friend forever

Krishna

PS: Mens vi venter på forklaringen...



Top Svar Citer
#42995 - 26/02/2024 21:01 Re: Åndelig Føde [Re: Anonym]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3675
Sted: Nørresundby
Hej Thomas



Kom til at tænke på dig


Vi behøver Buddhismen

Vi behøver buddhismen – kristendom har været med til at gøre os for selvoptagede.


Flere i vesten end nogensinde tager elementer af buddhismen til sig. Og med god grund, mener leder af den kristne organisation, Areopagos, for den kan lære os at blive mere optagede af klodens og andre menneskers ve og vel. Men hvorfor vil hun så forblive kristen? Mød Silje Kvamme Bjørndal og kom tæt på, hvordan man kan leve med både vestlig kulturarv og østens spiritualitet.

Silje Kvamme Bjørndal:

”Men jeg synes, det er godt, at religionerne inspireres af hinanden, og det er tydeligt, at man i dag opdager noget i buddhismen, der giver mennesker det, de ønsker,” siger hun og fortætter:

”Det handler især, tror jeg, om buddhismens holistiske tilgang til hele vor eksistens i modsætning til den antropocentriske holdning i vesten. Vi har sat mennesket i centrum, ja, ikke bare mennesket, men det enkelte menneske. Hver af os har en slags afgrænset eksistens, næsten uafhængig af naturen, af det skabte, af strukturerne omkring os.”


Ifølge Silje Kvamme Bjørndal passer tidens stadigt stærkere opgør med individualismen godt sammen med den buddhistiske opfattelse af, at ”ingenting eksisterer uafhængigt af noget andet, men alt eksisterer i sammenhæng med noget andet”.

Den opfattelse har hun også selv, men hun forbliver kristen. Som så mange andre i tiden beholder hun den tro, hun er vokset op med, og tager også en anden tro ind i sit liv. Men hun er ikke buddhist.

”Nej, det er jeg ikke. Buddhismen mangler fortællingen om Jesus Kristus. En guddom som får kød og blod, og med det giver os mennesker en helt anden måde at være til på. Vi sættes i kontakt med Gud på anden vis end bare med læresætninger eller visdom. Det er en kropslig erfaring.”


💕💌💘💌💕

Ja, kom til at tænke på dig Thomas og hvordan du lader dig rigtig meget inspirere af både Buddhismen og Kristendommen.


💕💌💘💌💕


Jeg forstår dig mht den forfatning Trosfrihed er i, at du ikke føler det er det rigtige sted for dig at debattere. Du må meget gerne oplyse om andre egnede debat portaler hvor det religiøse spirituelle drøftes.

Med dine evner Thomas jeg tror du skulle skrive en bog. Men selvfølgelig skal du også have motivationen hertil.

Jeg er enig i at de to debattører du hentyder til gør mig grædefærdig - jeg aner ikke hvad jeg/vi skal stille op overfor at de spammer Trosfrihed. Enig med Tikka - der burde være en moderator til aktivt at gribe ind og udelukke visse debattører hvis de ikke straks stoppede med at spamme siden og vores tråde - vores debatter.

At de gør det konstant nedbryder ens moral. Det er virkelig trist, endda meget trist.


💕💌💘💌💕

Nå men hvad HansKrist gør aner jeg ikke - men Trosfrihed nu uden Tikka og dig Thomas hænger i en tynd tråd.

HansKrist mit første og eneste profilnavn siden jeg begyndte at debattere for mere end 20 år siden.

Tror det var 2002 jeg begyndte som HansKrist på Kristeligt Dagblad's Religions Debat Portal - hvilket jeg lige blev mindet om igår da jeg faldt over følgende indlæg af Erik Kristian Abrahamsen der skrev under profil navnet Kristian.

Life with God – christian spirituality

Text and photos by Erik Kristian Abrahamsen

Følgende tekst er mit indlæg fra debatsiden religion.dk dateret 14. juni 2004:

Livet med Gud - Kristen Spiritualitet
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#42999 - 26/02/2024 22:01 Re: Åndelig Føde [Re: Anonym]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7210
Sted: Sydsjælland
Hej Thomas.
Tak for dine ord.
Det gør mig virkelig ked af det, at to debattører gør din deltagelse på Trosfrihed.dk så ubehagelig, at du vil forlade stedet.
Jeg bér dig overveje, om ikke du kunne ignorere de to ubehagelige debattører og i stedet fokusere på Hanskrist og mig (og Tikka?) samt hvad der måtte komme til af nye seriøse debattører.

Når jeg ser på, hvad du har skrevet her på det sidste, ender jeg med at tænke over, hvordan du mener, vi bedst kan opføre os her i den faldne verden med al dens ondskab og lidelse, men hvor medfølelse, omsorg og kærlighed dog ikke er helt forsvundet, og hvor vi dog kunne bidrage med både handling og inspiration. heart

M.v.h. Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, indsigt, medfølelse, omsorg, kærlighed heart smiler
Top Svar Citer
annonce
Side 243 af 245 < 1 2 ... 241 242 243 244 245 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
27/04/2024 18:12
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Ny lov giver op til 15 års fængsel for..
27/04/2024 22:05
Knivstikkeri i Nordvest: 27-årig mand r..
27/04/2024 21:37
Harvey Weinstein indlagt fra fængslet
27/04/2024 21:27
FN's Sikkerhedsråd frygter snarligt ang..
27/04/2024 21:10
Britney Spears indgår forlig med sin fa..
27/04/2024 20:46
Nyheder fra Religion.dk