annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
Der er RAV i æ HAV
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 510 gæster og 40 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 232 af 245 < 1 2 ... 230 231 232 233 234 ... 244 245 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#42744 - 28/01/2024 02:43 Re: Åndelig Føde [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Hende den kun psykologisk kvinde var tavs om ens i dette liv baggrund, hvor hun mener, at jeg er mennesket, da jeg sagde min ånd ude bare fysisk materiel værk: " Dette lort sker ikke som mine grundlæggende værdier, fordi alt i verden og universet inklusiv er kun midlertidig skabelsen og derfor ikke min identitet."
Biblen snakker jo om et ´stabilt´ nok ´hus´ imod storm og så videre. Jeg er ikke en tilhænger af verden, men jeg tilhører gudsriget som var, er og bliver til evigt liv.
Top Svar Citer
#42745 - 28/01/2024 03:06 Re: Åndelig Føde [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Der ikke til mig nævnte nogen Paulus til andre...
Top Svar Citer
#42746 - 28/01/2024 03:23 Re: Åndelig Føde [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Ok, ham sælgeren sagde, at jeg må ikke forklarer mere men blot to ord om mig, hvilket flertallet ved bordet så accepterede: " 1. kærlighed - " Intelligens."
Top Svar Citer
#42747 - 28/01/2024 05:05 Re: Åndelig Føde [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

overraskende jeg ikke blev udstødt der, men alle havde en god stemning...
Ligesom mit åbenbaring ´alene´, men idag sammen med folket har jeg igen aldrig oplevet noget/nogen lignende....
Top Svar Citer
#42748 - 28/01/2024 15:51 Re: Åndelig Føde [Re: Anonym]
ABC
Uregistreret

Namaskaram...

Hvad stiller vi op med dig ler Er der noget som siver ind...

Citat:
Vær Hilset! 🙏🏻🕊

Her et lille udvalgt stykke tekst fra Vandrer mod Lyset! (Redigeret med kærlig hånd)

'Det må stå klart for enhver, at alt, hvad der på det religiøse Åndslivs område er tilført menneskeheden af åndelige værdier af større eller mindre lødighed, kun er givet i stykkevis, ofte med lange mellemrum, og mer eller mindre forvansket af den Ældste, der til alle tider og ved alle midler har søgt at dække over de absolutte og rene sandheder, for at menneskene ikke skulle få nøjagtigt kendskab til dem.

Men de, der kan og vil drage paralleller mellem alle religioner fra de allerældste tider til nutiden, vil overalt kunne finde en del af Lysets Sandheder, ofte de samme, kun gentagne i en noget anden form, men alle mer eller mindre tilslørede af menneskegjorte dogmer og iklædte menneskelige tanker og vildfarelser.

Derfor har intet religiøst samfund ret til at tro og udtrykke, at de, der bekender sig til den af deres samfund knæsatte religion, ejer den eneste saliggørende tro, at de alene er de udvalgte, at de alene skal arve Guds Rige og eje det evige Livs Gave i herlighed og glæde, og samtidig bandlyse og ringeagte anderledes tænkende og anderledes troende mennesker, da et sådant snæversyn, en sådan selvhævdelse på ens medmenneskers bekostning, er den største af alle religiøse vildfarelser.

Det Evige Liv tilhører enhver, der vil modtage det; Guds Rige står åbent for alle; hvert eneste menneske ejer Guds Kærlighed; mod alle viser Han den samme Tålmodighed, den samme Barmhjertighed ; ikke for eet eneste Menneske lukker Han sit Hjerte, og ikke for een eneste lukker Han Faderhjemmets Porte; thi for Gud; Menneskeåndens Skaber og Fader, kommer det ikke an på, hvilken jordisk tro den enkelte bekender sig til med hånd og mund, men på det ene: Om menneskene i sind og i hjerte, i tanker og i handling lever efter den tro, som de bekender sig til, uden at hænge sig i troens ydre former, i de menneskegjorte dogmer, det vanemæssige og det påtvungne, der ikke har nogen som helst åndelig værdi for Evighedslivet; kun det, som kalder på, vækker og fastholder det bedste, det ædleste og det skønneste i menneskets tanke- og følelsesliv, kun dét, har blivende og uudslettelig værdi for den enkelte'.

VML s, 306-307

Hvordan støtte og hjælpe alle...

https://vandrermodlyset.dk/oversigten/

Citat:
Gennem de talrige Inkarnationer opbygger Menneskeaanden sin individuelle Personlighed. Ligesom det modne eller aldrende Menneske i Erindringen kan skue tilbage paa sine Tanker og Følelser, samt genkalde sig oplevede Tildragelser og udførte Handlinger lige fra de tidlige Barneaar, og dog som fuldvoksent Menneske paa alle Punkter føle sig identisk med Barnet, der langsomt er modnet gennem Dage og Aar, saaledes kan den frigjorte Aand i tilbageskuende Erindring, saa langt som Tanken kan naa tilbage i Tiden, genkalde sig de menneskelige Skikkelser, som den har aandelig levendegjort, og dog fuldtud føle sig identisk med dem alle. I kalejdoskoplignende Billeder kan Aanden følge sit „Jegs“ gradvise Udvikling fra de første svage, lidet personlige Væsener, som den har været knyttet til, lige til de, gennem en langsom Fremadskriden, mere udviklede og mere selvbevidste Personligheder.
Altsaa: ligesom Mennesket paa hvert givet Tidspunkt er Summen af sit Livs Indhold, saaledes vil den frigjorte Aands individuelle Personlighed være Summen af alle tidligere Jordelivs Tanker, Følelser, Handlinger og Oplevelser.
For de Yngste stiller Inkarnationerne sig paa en anden Maade. Da de Yngste lovede Gud at være Menneskenes Ledere og Opdragere, var de selv højt udviklede Personligheder. Deres Tilbageskuen paa den Tilværelse, de har ført som Mennesker, bliver da nærmest — for at bruge et jordisk let forstaaeligt Billede — som de kvindelige og mandlige Skuespilleres, der i Erindringen genkalder sig de sceniske Skikkelser, de i Aarenes Løb har levendegjort ved deres Evner og Kunst. Blandt disse Skikkelser vil Skuespilleren altid udvælge dem, der stod hans egen Personlighed nærmest, og som han under Fremstillingen har formaaet at levendegøre gennem sin Kunsts individuelle Særpræg. Paa lignende Maade vil ogsaa de Yngste i den tilbageskuende Erindring føle sig mest tiltrukne af og mest identiske med de Mennesker, som det er lykkedes dem at paatrykke det reneste og ædleste Præg af deres Aands ophøjede Individualitet; og ligesom Skuespilleren, naar han forlader Scenen, afkaster sin Maske og viser sig som den, han virkelig er, saaledes vil ogsaa de Yngste, naar de ved Dødens Indtræden forlader den jordiske Skueplads og atter vaagner til klar Bevidsthed, afkaste den menneskelige Maske og vise sig som de høje Individualiteter, de var, førend de traadte ind paa Jordklodens Scene for at deltage i det store Verdensdrama.
De Ældste, som ved deres egenmægtige Menneskeliggørelse bragte sig selv ind under Gengældelsesloven, maa alle — Inkarnation efter Inkarnation — paa ny genopbygge deres af Mørket nedbrudte og forvanskede Personligheder; men i sin inderlige Medlidenhed med disse ulykkeligt stillede Væsener yder Gud dem den størst mulige Hjælp, ved, saa vidt som det er gørligt, at bortslette Erindringen om alt det, de oplevede før Jordens Tilblivelse, saa at de tilsyneladende er lig Menneskeaander.
Ligesom enhver frigjort Menneskeaand kan se tilbage paa sin Kamp ud af Mørket og frem imod Lyset, saaledes kan Gud, fra Evighed af, følge sin Kamp ud af Mørket, til den fulde Sejer var naaet. For Gud er det derimod ikke en Tilbageskuen i Erindringen, men en Opleven i Nuet; thi da Han indebærer al Tid — den endelige som den uendelige — i sin alt omfattende Tanke, eksisterer Begrebet Tid ikke for Ham.


Tids- og Rumbegrebet er givet af Gud til Brug for alle skabte Væsener, der i større eller mindre Grad alle er afhængige af disse Begreber. Jo højere Aanden stiger, jo mere frigøres den for disse bundne Forestillinger, uden dog nogen Sinde at naa til en fuldkommen Beherskelse af Tid og Rum. Selv Guds Tjenere kan, da de er emanerede af Gud i Kraft af Hans Villie, heller ikke naa til en fuldkommen Frigørelse for Begreberne Tid og Rum. Dér hvor Gud ønsker at være, dér er Han i samme Nu Tanken opstaar; men for Guds Tjenere gaar en Tid, fra Tanken er tænkt, til den er udført. Det tager f. Eks. 3 Secunder for Guds Tjenere at tilbagelægge Strækningen fra Guds Rige til Jorden.

Hvem har besejret mørket...




Your friend forever

Krishna

PS: Kan du følge med os andre...

https://www.youtube.com/@vandrermodlysetforum1912/videos








PPS: Kom op på bjerget...






PPPS: Skal der skrives verdenshistorie...




PPPPS: Her er lidt til ateisterne...

https://www.youtube.com/@lydkunsten_dk




PPPPPS: Kongen rider videre...

Citat:
Da farisæerne hørte, at Jesus havde lukket munden på saddukæerne, samledes de, og en af dem, en lovkyndig, spurgte ham for at sætte ham på prøve: »Mester, hvad er det største bud i loven?« Han sagde til ham: » ›Du skal elske Herren din Gud af hele dit hjerte og af hele din sjæl og af hele dit sind.‹ Det er det største og det første bud. Men der er et andet, som står lige med det: ›Du skal elske din næste som dig selv.‹ På de to bud hviler hele loven og profeterne.«

PPPPPPS: Jeg vil finde på et opløftende navn til barnet...


Top Svar Citer
annonce
Side 232 af 245 < 1 2 ... 230 231 232 233 234 ... 244 245 >


Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Skotlands regeringschef træder tilbage
29/04/2024 13:21
Andreas Mogensen er tilbage på dansk jo..
29/04/2024 12:39
Færdselsuheld spærrer spor og skaber k..
29/04/2024 12:39
Mand fundet død i skurvogn i Dragør
29/04/2024 11:39
Salling Group omsatte for rekordmange mi..
29/04/2024 11:38
Nyheder fra Religion.dk