annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15738219
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2387905
Et andet syn 1995517
Åndelig Føde 1535871
Jesu ord 1527186
Galleri
Svensk træhus
Hvem er online?
0 registrerede 174 gæster og 191 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 210 af 245 < 1 2 ... 208 209 210 211 212 ... 244 245 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#35679 - 05/05/2022 12:53 Re: Åndelig Føde [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3676
Sted: Nørresundby
hvis vi med henrettelsen af et menneske (eller gennem millitærkup) kunne forhindre tusindvis og atter tusindvis af folkedrab - død og ødelæggelse og ufattelige lidelser og lemlæstelser og invaliditet af mennesker --- så er svaret vist ikke så svært at Arne Thomsen ikke også kunne nå frem til det

den krig skal stoppes og det med færrest tænkelige menneskeliv og hvis et menneske's død eller henrettelse kunne redde tusindvis og atter tusindvis af andre menneskers liv så gir svaret vist sig selv

i timervis har Macron og andre talt i telefon med P - talt til hans samvittighed og politiske ansvarlighed for at vi skal undgå disse ufattelige menneskelige lidelser og død og ødelæggelse

naivt troede vi at vi havde sikret os imod hvad en Hitler udsatte os for - og at vi aldrig igen skulle opleve noget tilsvarende - men vi har taget fejl og nu opdager Finland og Sverige at deres sikkerhed er skrøbeligt uden Nato -


Estland, Letland, Litauen, Slovakiet, Slovenien, Bulgarien og Rumænien - kan modsat Ukraine prise sig lykkelige over at være optaget i Nato da det kan få Rusland til at tænke sig om to gange før de angriber disse lande

Nato truer ikke Rusland - hvilket vi med al tydelighed ser idag i forbindelse Ruslands invasionskrig i Ukraine

det burde ikke være sådan, men desværre er det sådan at oprustning er midlet hvormed vi bedst sikre freden - selv folk på venstrefløjen er vågnet op - men om også den yderste yderste venstrefløj med Arne vil kunne vækkes er nok tvivlsomt - da vi her er over pseudoreligiøse barnligheder uden pragmatisk forståelse hvad der sker i verden, -- disse pseudoreligiøse barnligheder hvor vores kærlighed til forbydere gerne må koste tusindvis ja millionvis af uskyldige menneskeliv - fordi vi jo skal elske også forbryderen --- dette er pseudoreligiøs vrøvl der er utåleligt at høre på
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#35680 - 05/05/2022 14:30 Re: Åndelig Føde [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7212
Sted: Sydsjælland
Jeg forstår så, at Vladimir Putin efter Hanskrist's mening skal henrettes uden videre.

Det må vel så betyde, at ethvert forsøg på at få indsigt i, hvad der bragte dette oprindeligt uskyldige nyfødte barn til at komme så galt af sted, på forhånd er afvist.

Det er så den form for kristendom, Hanskrist står for.
Og hvad den russiske ortodokse kirke står for er jo så en anden sag.

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#35681 - 05/05/2022 14:54 Re: Åndelig Føde [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3676
Sted: Nørresundby
hvis vi med henrettelsen af et menneske (eller gennem millitærkup) kunne forhindre tusindvis og atter tusindvis af folkedrab - død og ødelæggelse og ufattelige lidelser og lemlæstelser og invaliditet af mennesker --- så er svaret vist ikke så svært at Arne Thomsen ikke også kunne nå frem til det



din fascination af P er så stor at du gerne foretrækker at tusindvis og atter tusindvis af uskyldige mennesker dør og lemlæstes og invalideres - frem for at et menneske dør


du skræmmer mig Arne

din fascination og kærlighed til forbrydere ser vi nu de hæslige konsekvenser af - din holdning er modbydelig

jeg må også sige at jeg altid har betragtet dig som på nogle områder værende afsindig langt ude i dine tanker og ideer,

fuldstændige uskyldige menneskeliv betyder åbenbart ingenting for dig --- hvorimod P jo på ingen måder er et uskyldigt menneske, men kynisk

hvor er din empati, omsorg, kærlighed for disse uskyldige tusindvis og atter tusindvis af mennesker der skal dræbes og invalideres???? nej du skænker forbryderen imod menneskeheden al din kærlighed og empati - og har ingen medfølelse overhovedet for den Ukrainske befolkning der nu går igennem en død og ødelæggelse vi slet ikke kan forestille os.

Efter min mening har du en syg moralsk karakter og dømmekraft (hvilket jeg iøvrigt har set tegn på i årevis men nu ser vi det udfoldet i dets hele groteske uhyrlige omfang)


-0-0-0-0-

den russiske ortodokse Kirke i Rusland har ingen samvittigheds stemme - og i samme øjeblik de udtaler sig selvstændigt og samvittighedsfuldt bliver de fjernet

måske det ikke er gået op for dig, men der er ikke ytringsfrihed i Rusland ---
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#35682 - 05/05/2022 15:47 Re: Åndelig Føde [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7212
Sted: Sydsjælland
Hanskrist. Det er svært at undgå at få det indtryk, at du bevidst pådutter mig meninger, der ikkke er mine.

Hvis Putins myrderier kan stoppes, så skal de naturligvis, men så længe dét ikke er muligt - og hvis Putin er i live, efter han er blevet stoppet - mener jeg, det er det rette, at se på, hvordan det gik til, at dette menneske kom så galt af sted.

Du derimod har - så vidt jeg kan se - blot dømt ham ond - og til udryddelse.

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#35683 - 05/05/2022 16:21 Re: Åndelig Føde [Re: Arne Thomsen]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1900
det er da ok, du vil fortælle en livsfortælling der har mange år på bagen, (60 år?) det gør mange mennesker jo

men hvad skal vi der læser om en ikonoplevelse der har givet dig en ny virkelighed … som du ikke kan leve op til – bruge det til, når du ikke kan forklare, men kun fortælle om en gammel oplevelse der mister sin kraft ved fortælling?

øvrigt - vil folk der ikke tror på gud eller opfatter virkeligheden som guddommelig kunne sætte sig ind i det, du skriver, når du ikke definerer det andet end med din underskrift: ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed - som du mener er følelser.


Så for mig at se, er der tale om en mega gammel oplevelse, der delvis har givet en ny virkelighed som der ikke kan leves op til og indraget/bibeholdt forestilling om begrebet gud, som der ikke tros på, men alligevel som begreb beholdes i din virkelighed som en virkelighed

Det må da være frustrerende og ikke som du skriver enkelt og lige til
Top Svar Citer
annonce
Side 210 af 245 < 1 2 ... 208 209 210 211 212 ... 244 245 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
30/04/2024 14:16
FRI SEX?
af Anonym
30/04/2024 05:12
Det bedste ved kristendommen
af Anonym
29/04/2024 20:16
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Nyheder fra DR
Universitetsprotester i USA: Over 2.000..
03/05/2024 03:10
Tyrkiet stopper handel med Israel
03/05/2024 01:11
Formand for Jyllands-Postens Fond betale..
02/05/2024 23:45
Protesterne i Georgien fortsætter mod d..
02/05/2024 23:20
USA's efterretningschef: Krigen i Ukrain..
02/05/2024 21:19
Nyheder fra Religion.dk