annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15705811
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383757
Et andet syn 1992990
Åndelig Føde 1529753
Jesu ord 1524685
Galleri
Anholdelsen i haven
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 482 gæster og 41 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 208 af 245 < 1 2 ... 206 207 208 209 210 ... 244 245 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#35669 - 04/05/2022 13:25 Re: Åndelig Føde [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3675
Sted: Nørresundby
Citat:
Arne:

Oprindeligt var jeg imod alt det der religionsvæsen, men jeg mødte en Kristus Ikon, der gjorde et dybt og godt indtryk på mig.
Siden har jeg set på forskellige religioner, og jeg har fundet noget godt i dem alle, men jeg har også fundet noget dårligt i dem alle.

Da jeg så læste om, hvad sufien Rumi kaldte sandhedens mirakel, gik det på et tidspunkt op for mig - blev det klart for mig - oplevede jeg - at det guddommeliges væren findes ikke blot foran en Kristus Ikon, men overalt.
Efterfølgende mærkede jeg en styrkelse af de følelser, jeg nævner i min underskrift.

Dermed blev alle religioner med deres myter, dogmer og ritualer egentlig overflødige for mig, hvor smukke de end måtte være, for alene dét at fornemme det guddommeliges væren i alt var mere end fuldt tilstrækkeligt.

Jeg har ikke kunnet finde andre, der skriver herom, og jeg ved jo, at mange har sagt farvel til religionerne.
Så kan det vel ikke helt udelukkes, at det, jeg oplever, kunne interessere nogle.



"Oprindeligt var jeg imod alt det der religionsvæsen, men jeg mødte en Kristus Ikon, der gjorde et dybt og godt indtryk på mig."

VRØVL - du havde bestilt en rejse hvor at slutte af i en Kirke med et Jesus Kristus Ikon var en naturlig del af det hele --- så du må have været interesseret i noget allerede før din afrejse fra Danmark


"Dermed blev alle religioner med deres myter, dogmer og ritualer egentlig overflødige for mig"

VRØVL

du er det mest dogmatiske indstillede menneske jeg nogensinde har mødt,

du har opfordret til debat i den danske folkekirke om "filoque-problemet" -- hvilket er dogmatisme af værste skuffe

du har evigt og altid villet tale om "teodicé" problemstillingen -- igen dogmatisme af værste skuffe

din agnosticisme fremfører du på en uhyggelig dogmatisk måde - så meget at din Jesus Kristus Ikon oplevelse må være på skrømt og falsk -



"alene dét at fornemme det guddommeliges væren i alt var mere end fuldt tilstrækkeligt.

Jeg har ikke kunnet finde andre, der skriver herom"


jo new age er fyldt med det samme intetsigende forblommede snak som du disker op med, så stort set alle skriver det samme tågesnak som du disker op med,,, så det er en lodret løgn at du ikke har "kunnet finde andre der skriver herom"

du forsøger at gøre dig selv interessant -

men så længe du ikke formår at sætte dine tanker ind i en moderne tværvidenskabelig kontekst, sammenhæng er og forbliver dine skriverier "volapyk" eller intetsigende meningsløs snak - nøjagtig som Gerth

begge mangler I forståelse for det I gerne vil skrive side op og ned om her på trosfrihed - begge er I overaktive her på siden uden at I lykkedes med at få noget sagt der kan bringe os videre, og det fordi I begge overhovedet ikke formår at kontekste tværvidenskabeligt til et moderne videnskabeligt verdensbillede

det var det Kræn-p gang på gang roste mig for at magte, og jeg vil sige at det også er hvad jeg tilstræber og forlanger af mig selv --- og hvilket også ville klæde dig og Gerth om I forsøgte at gøre det samme, men begge springer I over hvor gærdet er lavest og fylder os her på siden med ligegyldige filosofiske gisninger og spekulationer --- I formår ikke at gøre noget konkret og praktisk - det er bare jeres egne private subjektive hjælpeløse beskrivelser af noget der "foresvæver" jer - som I ikke har en klar forstandig forståelse af (1)*

I burde begge sendes på skolebænken - studere eller også begynde at lytte til hvad jeg skriver

få nu lidt fod på tingene I to "tågesnakker" - selv om I er meget forskellige dig og Gerth har I dog det til fælles at I ikke kan kontekste tværvidenskabeligt hvad I skriver om - og derfor er og bliver det uinteressant (Gerth kan ikke engang formulere sig så det kan læses af andre hvad han skriver (det er virkelig skizofrent psykotisk tænkning (manden lever i sin egen private verden)))


(1)*:

Gerth's helligånd er blot panteistisk seksuel energi - primitiv livsenergi løsrevet fra kærlighed og mening - og det kalder han for helligånden - vor herre til hest - magen til umoden vrøvl skal man lede længe efter - det har ALDRIG været i nærheden af noget med helligånden

og med Arne er det at jo mere han forsøger at leve op til sin dogmatiske agnosticisme - jo mere intetsigende selvmodsigende ligegyldigt vrøvl presser han sig selv ud i at fremføre
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#35670 - 04/05/2022 15:40 Re: Åndelig Føde [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7210
Sted: Sydsjælland
Man behøver jo ikke at være en højt uddannet psykolog for at opfatte, at Hanskrist i sit seneste indlæg er særdeles aggressiv overfor mig o.a.

Det rejser for mig spørgsmålet: Hvordan forholder jeg mig bedst til dét?
Jeg kunne selvfølgelig gendrive de af mandens påstande, der er direkte usande, men det vil næppe gavne meget.
Jeg ender med spørgsmålet: Hvad er det for en vrede, jeg har provokeret Hanskrist til?
Hvad er det, jeg har gjort, der gør ham så vred?

Nu er det jo ikke just paulinsk kristendom, jeg bekender mig til, men jeg har dog flere gange udtrykt, at jeg respekterer den.

Er det da mit "guddommeligheds-syn", min pan"teisme", der er så provokerende?
Ja, det er det vel.
Og det ser jo ud til, at alt, hvad Hanskrist benævner som New Age provokerer Hanskrist lige så meget.

Jeg kunne så vælge at "holde kæft" og opgive den udvikling, jeg opnår ved at skrive - og som jeg er Trosfrihed.dk teknemmelig for.
Men det løser jo ikke, det problem i Hanskrist, som jeg mener at se: Fjendtlig indstilling overfor alt andet spirituelt end paulinsk kristendom.
Hvorfor har Hanskrist det sådan?
Jeg ved det ikke - og jeg gætter, at Hanskrist heller ikke ved det.
Men jeg er ret overbevist om, at det er her "hunden ligger begravet" - og at Hanskrist har mulighed for at nå en afklaring.

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#35671 - 04/05/2022 18:38 Re: Åndelig Føde [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3675
Sted: Nørresundby
heart


vidunderligt Arne


du er fuldstændig normal begavet og som mennesker er flest, dog nok lidt mere ondskabsfuld udspekuleret beregnende end de fleste -
hvis vi ser bort fra det her sidste indlæg - hvor du viser os at du ikke er noget særligt men som alle andre almindelige mennesker


så pak alt dit lort sammen: ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed

det er indbildning og overfladiskhed og stikker ikke særligt dybt

og din kærlighed til Putin og alle de værste forbrydere er ikke til at holde ud at høre på

du er nøjagtig som alle andre mennesker


hvis jeg kan bringe dig tilbage til den du virkelig er - så har jeg frelst dig - fra al din påtagede pseudoreligiøse skuespil
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#35672 - 04/05/2022 21:48 Re: Åndelig Føde [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7210
Sted: Sydsjælland
Nå da - det kan man da kalde en fjendtlig indstilling.
Jeg er iflg. Hanskrist:
ondskabsfuld
udspekuleret
beregnende.
Jeg skal pakke alt mit lort sammen: ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed.
Jeg må ikke forsøge at se næstekærligt på Vladimir Putin.
Og Hanskrist kan frelse mig fra al mit "påtagede pseudoreligiøse skuespil".

Alt dette kunne vist tyde på, at vi er nået derhen "hvor hunden er begravet" - og den kan sandelig stadig gø.

Det får mig til at tænke på, hvad der mon er vigtigst for Hanskrist:
1. at fjerne alt mit "påtagede pseudoreligiøse skuespil" fra Trosfrihed.dk
eller
2. at frelse mig.

Men det får jeg nok ikke noget svar på - og ej heller hvorfor de to punkter ser ud til at betyde så meget for Hankrist.
Og jeg spekulerer på, hvorfor de to nævnte punkter betyder så meget for Hankrist, når han nu religiøst er så sikker i sin tro.

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#35673 - 04/05/2022 21:56 Re: Åndelig Føde [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3675
Sted: Nørresundby
Arne: "Jeg må ikke forsøge at se næstekærligt på Vladimir Putin."


du gør dig selv og os andre til grin


det er simpelthen for dumt


religion betyder ikke at vi skal gøre os selv mærkelige i hovedet - det er en kæmpe misforståelse du og et par andre her på siden er ude i
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 208 af 245 < 1 2 ... 206 207 208 209 210 ... 244 245 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
27/04/2024 18:12
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Danmark investerer i Ukraines forsvarsin..
27/04/2024 18:30
Selskab overvejer at lukke flyrute melle..
27/04/2024 17:05
Propalæstinensisk protestlejr opløst p..
27/04/2024 16:55
Store mængder kokain fundet i banankass..
27/04/2024 16:14
20 soldater dræbt i Cambodja ved eksplo..
27/04/2024 15:51
Nyheder fra Religion.dk