annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
at rejse er at leve
Hvem er online?
0 registrerede 458 gæster og 143 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 172 af 245 < 1 2 ... 170 171 172 173 174 ... 244 245 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#35200 - 27/03/2022 12:49 Re: Åndelig Føde [Re: Anonym]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Thomas, jeg skrev:
Citat:
så føler jeg mig ikke i stand til at kende, hvad du kalder Guds vilje, ja jeg fornemmer tydeligt, at jeg ikke bør driste mig til påstande om, at det guddommelige har en bestemt vilje.
Det nærmer sig for mig blasfemi.
Og du svarede:
Citat:
Dette undrer mig virkelig, når jeg tænker på, at Guds vilje er, at vi elsker hinanden og alt levende - ja hele skabelsen.
Min replik:
Ja, det er jo flot, at du ved, hvad Guds vilje er.
Her er jeg jo i en meget lavere position, har kun oplevelsen af det guddommelige og den inspiration, det giver mig.
Men det er for mig alt rigeligt smiler

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#35201 - 27/03/2022 12:56 Re: Åndelig Føde [Re: ]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Gerth.
Selv om du ikke får svar, kan det jo godt være, du bliver læst.
Jeg har læst dine indlæg her, men kan ikke finde noget at svare.

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#35202 - 27/03/2022 13:25 Re: Åndelig Føde [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Citat:
Arne:

For det er netop, når jeg er helt stille inden i mig selv, at jeg oplever det guddommeliges væren smiler



Bliv ved - giv ikke op, for der er dig meget mere i vente end hvad du er nået frem til.

Måske du ligefrem en dag vil begynde at forstå kristendommen som du jo har flirtet med men er endt op med at tage klart afstand fra.

Ja drop dine agnostiske dogmer og du vil erfare begivenheden Kristus den Gud Helligåndens Ny Væren og Virke/Virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus.


Måske du en dag vil begynde at forstå kristendommen - Gud som Jesus Kristus Åbenbarer Gud for os - hvilket jo ligesom ville give god mening når du skilter så meget med et Jesus Kristus Ikon at du også anerkendte og forstod hvad det er Jesus Kristus har bragt i spil i verden - hvilket Gudsliv - liv med Gud - hvilket BØNSLIV og personligt liv med Gud der var tale om - som er hovedtemaet i alle de Jesus Kristus vidnesbyrd vi har kendskab til.

Konstant at påstå og hævde det modsatte af hvad Jesus Kristus bragte i spil i verden giver ihvertfald ingen god mening om du vil skilte i tide og utider med et Jesus Kristus Ikon.

Selv om Paulus der altid er så tolerant og forstående siger i den sammmenhæng, i det mindste skiltes der med Kristus selv om det er på skrømt.


Kære Gud giv mig din Ånd (din Inspiration) - dine Tanker - din Vilje -

som ikke er min ånd og inspiration men din, som ikke er mine tanker men dine som ikke er min vilje men din.


som alle andre mennesker er jeg træt af mig selv - træt af min Gudløshed - af min ensomhed og alle mine tanker og filosofiske spekulationer --- grublerier - min hele tiden rasmus modsat og kritik af kristendommen --- alle mine forsøg på at jorde HansKrist og kristendommen - hvorfra kommer dog al den modvilje - og alle disse angreb på kristendommen? Er det noget jeg har lært af Ole Bjørn og Simon og den avis jeg har haft abonnement på - er det noget Tikka har lært mig? Måske - men nu ønsker jeg at komme fri heraf og lære hvad der er fra Gud af og ikke fra mig selv af - ikke fra kun mennesker af.

Befri mig fra alle de dogmer jeg har opstillet for andre og dermed også for mig selv om hvad der umuligt kunne være sandt.


Se det var en rigtig bøn - at stoppe sig selv og lade Gud komme til.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#35203 - 27/03/2022 14:50 Re: Åndelig Føde [Re: Arne Thomsen]
Anonym
Uregistreret

Hej Arne

Citat:
Ja, det er jo flot, at du ved, hvad Guds vilje er.
Her er jeg jo i en meget lavere position, har kun oplevelsen af det guddommelige og den inspiration, det giver mig.


Jeg tror, at vi skal passe på med at klistre ord på den andens udgangspunkt. Hvad du mener med "ved" er nok anderledes, end hvad jeg selv oplever.

Hvis jeg skulle bruge ordet "ved" - hvilket jeg vist ikke har gjort - så ville det i åndelige spørgsmål være i form af intuitiv erkendelse hinsides sprog og "alle matematiske formler".

Du er bestemt ikke i nogen "lavere position" set med mine øjne. For mig er åndelige ståsteder ikke placeret på en vertikal linje med positioner og rang. Vi kommer med hvert vores netværk af antagelser og oplevelser - samt en mangfoldighed af sprog hvor vi måske endda vægter de samme ord forskelligt - og det kan være lidt af en labyrint at bevæge sig rundt i sammen. Men der også den enkelthed, at vi begge ser ud til at mene, at uselvisk kærlighed for os er helt centralt.

Kh Thomas
Top Svar Citer
#35204 - 27/03/2022 15:25 Re: Åndelig Føde [Re: Hanskrist]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
At stoppe sig selv og lade Gud komme til

jamen jeg tror ikke på Gud

jeg kender ikke Gud

derfor må jeg forsætte med at være mig selv

jeg kender ingen Gud der kan komme mig til hjælp

og iøvrigt har jeg ikke brug for hjælp



-0-0-0-0-0-


I kristne er svage - I har brug for hjælp - for frelse - for helbredelse - I kan ikke leve uden Gud og Guds Kærlighed Kristus - den hjælp og frelse og helbredelse der er heri

I kan ikke undvære Gud - en Gud vi andre overhovedet ikke vil vide af - da vi lever i naturvidenskab og der findes der ingen Gud mennesker kan få hjælp fra

du HansKrist påstår mennesket har et nervesystem så det kan modtage Gud og Guds Healing Power og helbredelse

et nervesystem for Gud - ja som vi kan dufte en rose og blive mættet af og få nye kræfter af god mad spise og drikke - mener du også at vi skulle kunne modtage Gud - erfare og opleve Gud i vores liv og alt det godt Gud kan udrette i et menneskes liv som vi hører om det hos Jesus og Paulus og alle de mange skøre kristne der har bevidnet dette

dette er i mine ører en svulstig og intetsigende og blasfemisk tale om Gud - at alt det Jesus og Paulus og ja de kristne taler om findes
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 172 af 245 < 1 2 ... 170 171 172 173 174 ... 244 245 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Israel reagerer på ICJ's ordre om nødh..
29/03/2024 10:23
Problemer giver op til 40 minutters læn..
29/03/2024 09:53
Endnu en busulykke i Tyskland - 21 perso..
29/03/2024 09:27
Støtteforening til overvægtige: 'Børn..
29/03/2024 09:05
Grønland har inviteret dansk sundhedsmi..
29/03/2024 09:04
Nyheder fra Religion.dk