annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
18 september Rødhus strand
Hvem er online?
0 registrerede 516 gæster og 39 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 127 af 245 < 1 2 ... 125 126 127 128 129 ... 244 245 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#34409 - 10/01/2022 23:10 Re: Åndelig Føde [Re: Arne Thomsen]
ABC
Uregistreret

Hej Arne (mester)

Tak for svar tommelop Hvad tænker du om Jesus Kristus? Han var ikke et almindeligt menneske? Kan du forklare det nærmere...

Your friend forever

Jan
Top Svar Citer
#34410 - 10/01/2022 23:45 Re: Åndelig Føde [Re: ]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7211
Sted: Sydsjælland
Hej Jan.
Du spørger:
Citat:
Hvad tænker du om Jesus Kristus? Han var ikke et almindeligt menneske? Kan du forklare det nærmere...
Mit umiddelbare svar er: Nej, det kan jeg ikke.

I kristendommen har jeg set, at Jesus Kristus er Sønnen, der sammen med Faderen og Helligånden er Gud: Den Hellige Treenighed (Der er nogle konflikter kirkerne imellem om, hvordan de tre står i fohold til hinanden, men lad nu det ligge).
Man siger også om Jesus Kristus: Fuldt ud Gud og fuldt ud Menneske.

For muslimerne er Jesus en profet.

For mig er Kristus et kristent dogme, men også noget guddommeligt, som for mig er både ufatteligt og nærværende, og som fylder mig med ærbødighed og inspirerer mig til kærlighed.
At forsøge nærmere at karakterisere er for mig en både umulig og uerbødig frækhed.

Det er nok, hvad jeg sådan uden videre kan svare dig smiler

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#34411 - 10/01/2022 23:57 Re: Åndelig Føde [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3676
Sted: Nørresundby
Citat:
Arne: Hankrist opfatter Jesus Kristus, som et menneske

For mig er det en dybt besynderlig tankegang, at Jesus Kristus skal opfattes som et almindeligt menneske under menneskelige livsvilkår.



Først forsøger Arne at gøre grin med at jeg opfatter Jesus som et menneske

I den sammenhæng skrev Arne: "Hankrist opfatter Jesus Kristus, som et menneske"

For mig er det en dybt besynderlig tankegang skriver Arne "at Jesus Kristus skal opfattes som et almindeligt menneske under menneskelige livsvilkår".


Jeg har ikke lavet et eneste citatløgn som Arne påstår. Jeg har endda kopieret hvad Arne har skrevet og sat det i citations boks.

Vi ved Arne ikke opfatter Jesus Kristus som et menneske.

Men jeg tror alle kristne er enige om at Jesus Kristus er sandt menneske - altså et menneske som alle vi andre, under de menneskelige livsvilkår: sorg vrede længsel kærlighed sult tørst dødsangst fortvivlelse fristelser etc etc.


Når man siger sandt menneske om Jesus Kristus så mener man at han er et menneske som vi andre - det er præcist det sand skal indikere pege hen på at han er et menneske som mennesker er - som vi alle er det.

Jeg/vi har sort på hvid at det mener Arne ikke. Og alligevel farer han meget ubehageligt frem imod mig - over hvad - det var ham selv der påstod Jesus Kristus ikke var et menneske og det at jeg mente Jesus Kristus var et menneske medførte følgende kommentar fra Arne For mig er det en dybt besynderlig tankegang - læs selv ovenfor hvad Arne skrev.


Jeg ved ikke hvad der er med Arne - men han bliver mere og mere mærkelig og oftere og oftere meget ubehageligt at forsøge at drøfte noget med.

Det er faktisk ret ubehageligt bekendtskab - ofte har jeg tænkt hvor ender det her med Arne.

Jeg synes ikke det er sjovt at en debat der kunne være så spændende og var så spændende - altid med Arne skal ende i ikke bare personfnidder men med meget ubehagelige angreb.

Hvad med ⚽ - emnet vi drøfter Arne??

-0-0-0-

Citat:
Arne: Hankrist opfatter Jesus Kristus, som et menneske

For mig er det en dybt besynderlig tankegang, at Jesus Kristus skal opfattes som et almindeligt menneske under menneskelige livsvilkår.


Jeg citerer altså her Arne ordret korrekt - men Arne ser ud til efter alle kunstens regler og fiduser at lægge afstand til disse sine udtalelser.

Kunne du ikke bare have skrevet det frem for at fare løs på hvordan jeg forstod og fortolkede disse dine udtalelser.

Men jeg vil da gerne spørge dig Arne - nu Jesus Kristus ikke var/er et menneske som vi andre - er det tegn på at du tar undfangelse ved Helligånden og født af en Jomfru bogstaveligt? Eller hvordan. Hvad er det du er hoppet på - og hvordan pokker kan en agnostiker ende op i at tro Jesus Kristus ikke er et menneske? Det stemmer ikke så godt sammen med at være erklæret agnostiker.

-0-0-0-0-

Mange teologiske problemer opstår når vi påstår og tror Gud eksisterer (Gud eksisterer ikke men er virkelighed - den virkelighed der kan være mellem Gud (det Åndelige) og mennesket. Gud og mennesket sameksisterer - der findes ingen Guds menneskeløshed - der findes ingen Gud udenom mennesker - Gud og mennesket er en konstruktion - ikke en kunstig konstruktion men en naturlig åndelig konstruktion med sin egen reelle virkelighed der endda kan have indflydelse på den medicinske naturlige virkelighed eller den naturvidenskabelige medicinske virkelighed. Når vi taler Gud er vi ikke ude i tingene men vi er i en potentiel menneskelig virkelighed - hvor Gud og mennesket sameksisterer og har virkelighed sammen - også det der kaldes for menneskets religiøse spirituelle dybdedimension.

Man kunne godt forestille sig mennesker uden Gud men at forestille sig Gud uden mennesker (udenom mennesker, uafhængig mennesker) er en umulighed. Mennesket i Gud og Gud i mennesket viser at de har samme status. SØNNEN er ligeværdig FADEREN. FADEREN (Gud) kan ikke noget uden sin elskede anden SØNNEN (mennesket). Mennesket kan være ulydig og ukærlig og Gudløse men Gud kan ikke være ukærlig og ulydig og menneskeløs - uden mennesket.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#34412 - 11/01/2022 00:17 Re: Åndelig Føde [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7211
Sted: Sydsjælland
Hanskrist.
Citat:
Vi ved Arne ikke opfatter Jesus Kristus som et menneske.
Her lyver du endnu engang med en påstand, du ikke har belæg for!
Føj!
Arne.
Top Svar Citer
#34413 - 11/01/2022 00:43 Re: Åndelig Føde [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3676
Sted: Nørresundby
Citat:
Arne: Hankrist opfatter Jesus Kristus, som et menneske

For mig er det en dybt besynderlig tankegang, at Jesus Kristus skal opfattes som et almindeligt menneske under menneskelige livsvilkår.




Arne: Hankrist opfatter Jesus Kristus, som et menneske

For mig er det en dybt besynderlig tankegang.



Er du nu løbet fra disse udtalelser Arne???


Arne: Hankrist opfatter Jesus Kristus, som et menneske

For mig er det en dybt besynderlig tankegang, at Jesus Kristus skal opfattes som et almindeligt menneske under menneskelige livsvilkår.



Er du alligevel ikke agnostiker?

Nu du mener Jesus Kristus ikke er et almindeligt menneske som du og jeg og alle andre mennesker?

Er han født af en Jomfru og undfanget ved Helligånden? Er det sådan noget du tænker på?

Og hvordan kan en agnostiker komme på sådanne tanker om Jesus Kristus? At han ikke er et almindeligt menneske? Du er måske alligevel ikke agnostiker?

Mener agnostiker Arne at Jesus var en halvgud - at han ikke var tørstig og sulten vred og ked af det etc etc - hvilke af vi menneskers livsvilkår er det Jesus Kristus ikke er underlagt? Kan du fortælle om det????



Du skriver sort på hvidt at det er en dybt besynderlig tankegang at opfatte Jesus Kristus som et menneske.

Du skriver endda:

For mig er det en dybt besynderlig tankegang, at Jesus Kristus skal opfattes som et almindeligt menneske under menneskelige livsvilkår.

Når man siger om Jesus Kristus at han er sand Gud og sandt menneske - så menes med sandt menneske at han simpelthen var et menneske i kød og blod der fristede de samme livsvilkår som du og jeg. Ellers var han jo ikke sandt menneske.



Nu forstår jeg dig ikke længere - at jeg mente Jesus Kristus var et menneske - var for dig en dybt besynderlig tankegang --- hvad har ændret sig - at også du selv går ind for HansKrist's dybt besynderlige tankegang at Jesus Kristus er et menneske.


Kan du ikke en anden gang fortælle hvornår du skifter synspunkt???



Vil du ikke længere stå ved hvad du skrev????

Er det så dig selv der "skriver løgn" - du narrer os og mener slet ikke hvad du skriver?

Du troede det var HansKrist der var citatløgner - men så var det Arne der lyver når han skriver.



-0-0-0-0-


"Ifølge Arne var Jesus ikke et virkeligt menneske - ikke sandt menneske" HansKrist

det var min måde at forstå og opfatte hvad du skrev:

Arne: Hankrist opfatter Jesus Kristus, som et menneske

For mig er det en dybt besynderlig tankegang, at Jesus Kristus skal opfattes som et almindeligt menneske under menneskelige livsvilkår.



Min tolkning og måde at forstå hvad du der skrev:

"Ifølge Arne var Jesus ikke et virkeligt menneske - ikke sandt menneske"

Så det havde ikke en dyt at gøre citatløgn'er - jeg har hele vejen citeret dig korrekt.


Hvis du tog det hele lidt mere roligt og var lidt mere ydmyg - så ville vi undgå din meget ubehagelige fremfærd - men du hidser dig op og farer gang på gang løs på mig - helt ude af proportioner - ja du glemmer at vi drøfter noget og du glemmer hvad vi drøfter - ⚽ ja pludselig går du ikke efter bolden ⚽
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 127 af 245 < 1 2 ... 125 126 127 128 129 ... 244 245 >


Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
140 millioner kroner skal pumpe liv i d..
29/04/2024 09:06
Ørsted frasælger fransk energiforretni..
29/04/2024 09:03
I dag flager busserne for kongefamiliens..
29/04/2024 08:58
Cordsen: Mulig løsning på vej i højsp..
29/04/2024 08:13
Støjberg og Vanopslagh på vej til fors..
29/04/2024 08:09
Nyheder fra Religion.dk