annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15911410
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2401931
Et andet syn 2006011
Åndelig Føde 1614891
Jesu ord 1535625
Galleri
Mit russiske ikon.
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 60 gæster og 141 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 18 af 42 < 1 2 ... 16 17 18 19 20 ... 41 42 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#34803 - 12/02/2022 18:43 Re: tegn og begivenheder / beviser på islam [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3688
Sted: Nørresundby
Citat:
Arne:


Nej, Somo kom ikke med "en opfordring til nedslagtning af jøderne".
Somo citerede blot en muslimsk dommedagsprofeti om, hvad Kristus vil gøre - til den tid.
Og skulle vi hidse os op over dét, er der - som Somo fremhævede - også meget i Bibelen at tage med i ophidselsen.


Der findes ikke noget der ligner i bibelen og dernæst er den kristne tro ikke rettet imod hvad der står i Bibelen - så vi er ikke bundet op på hvad der eventuelt skulle stå af "tossetheder" i bibelen, skrevet af forvirrede mennesker.

Vi kan jo ikke leve med en tekst som den islam har omkring dommerdag. Og da slet ikke når man ikke må tage afstand fra teksten og erklære denne tekst at være hvad den er; en ateistisk ondskabsfuld tekst (Gudløs og Åndløs og Kærlighedsløs tekst) skrevet af mennesker uden kendskab til Gud.

Det kan umuligt være fra Gud - dette er jo tydeligt for enhver. Men det skræmmende er at muslimer åbenbart ikke må kassere end sådan infantil tåbelig ondskabsfuld ateistisk tekst. Det er jo rablende vanvid at tilskrive en sådan tekst guddommelig gyldighed og autoritet vi skal bøje os for.

I en moderne verden kan vi overhovedet ikke leve med at en sådan tekst tilskrives guddommelig gyldighed og autoritet.

Det er jo en skræmmende uhyggelig afskyelig tekst der frister svage sjæle og præger mange millioner mennesker med ateisme og afgudsdyrkelse og afskærer folk fra de guddommelige åndelige sandheder og erfaringer alle mennesker kan gøre sig og som neurovidenskab idag kan føre bevis for.


At præge næste generation med følgende ondskabsfulde ateistiske og Åndløse og Gudløse og Kærlighedsløse tekst, man ovenikøbet tilskriver guddommelig gyldighed og autoritet -- kan menneskeheden og FN - ja ingen kultur eller civilisation godkende.

Dommedag vil jævnfør Islam komme, når følgende tegn er opfyldt (Last judgement)

1. The Muslim conquest of Jerusalem.
Allahs sendebud (saw) sagde: "Dommedagen vil ikke komme før muslimerne kæmper imod jøderne. Muslimerne vil slå dem ihjel i en sådan grad at jøderne vil gemme sig bag træer og sten, og så vil træer og sten sige: Oh muslim, oh Allahs slave, der er en jøde bag mig, kom og slå ham ihjel, med undtagelse af Garkadtræerne, som er jødernes træer. (sandfærdig kilde jvf. Hadith al-Buchari, Muslim Ahmed Ibn Hanbal). (Det for tiden mest anvendte dommedagscitat blandt flere islamiske bevægelser også i Danmark, heriblandt Hitz ut-Tahrir, Hamas, Islamisk Jihad, Det islamiske Samfund- Kbh., etc.)

2. "Han (Jesus) vil stige ned fra Himlen… Derpå vil han dræbe alle svin og smadre alle kors, ødelægge alle synagoger og kirker og dræbe alle kristne, som ikke tror… Han vil ikke lade en eneste af skriftfolket (de kristne) tilbage, således at der opstår en enhedsreligion, hvilket er islam. På opstandelsens dag vil Han være vidne mod de kristne og være deres anklager…" (Al-Baydawi-profetien).


-0-0-0-0-

Der må være mange mange millioner og atter millioner af muslimer der ikke kan leve med en sådan tekst.

Men det må Somo vide. Også hvilken status man kan tilskrive en sådan tekst.

Fredens og kærlighedens og retfærdighedens og forsoningens og tilgivelsens Gud kan ihvertfald ikke stå bag de tanker der kommer til udtryk.



-0-0-0-0-

Jeg har det så dårligt med at være på en side, internet portal, hvor sådanne tanker og ideer tilskrives guddommelig gyldighed og autoritet - det bryder med alle vores religiøse spirituelle åndelige erfaringer som peger i en ganske anden retning.


-0-0-0-0-

Hvordan har du det med den tekst Arne?

Og Som, finder du ikke teksten og tankerne her problematisk. Er der ikke muslimer der på tar klar afstand fra hvad der kommer til udtryk i teksten?

Hvor central en rolle spiller teksten?

Hvad gør en sådan tekst ved jeres sind og syn på omgivelserne, fx jøderne, de kristne, synagoger og kirker.

Det kan ikke være den store respekt for andre mennesker en sådan tekst fremmer.

Dette er da problematisk - højst problematisk - for mig at se må det da være et kæmpe problem for FN og menneskerettigheder og empati interesse og forståelse og respekt for andre mennesker der ikke er som os selv.

Somo du må kunne se det problematiske ved den tekst. Du skrev hvis noget til mig om, "hvad kan jeg gøre for dig?"

Det du kunne gøre for mig er at drøfte kritisk denne tekst og vise mig at du godt kan se den er yderst problematisk.

Du kunne vise mig at islam har andre sider der er uforenelige med en sådan tekst.

Dommerdags teksten må blive modsagt af meget der peger i en ganske anden og modsat retning.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#34804 - 12/02/2022 18:59 Re: tegn og begivenheder / beviser på islam [Re: Arne Thomsen]
ABC
Uregistreret

Hej Arne

Sådan oplevede jeg ikke dette...

Citat:
1. The Muslim conquest of Jerusalem.
Allahs sendebud (saw) sagde: "Dommedagen vil ikke komme før muslimerne kæmper imod jøderne. Muslimerne vil slå dem ihjel i en sådan grad at jøderne vil gemme sig bag træer og sten, og så vil træer og sten sige: Oh muslim, oh Allahs slave, der er en jøde bag mig, kom og slå ham ihjel, med undtagelse af Garkadtræerne, som er jødernes træer.

Ovenstående har ikke noget med Jesus at gøre, men noget med muslimerne at gøre, og virker som en opfordring til nedslagtning af jøderne. Det med Jesus er også langt ude, men er ikke lige så bekymrende, da muslimerne ikke opfordres til at gøre noget...

Your friend forever

Jan
Top Svar Citer
#34805 - 12/02/2022 19:17 Re: tegn og begivenheder / beviser på islam [Re: ]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7239
Sted: Sydsjælland
Hej Jan og Hanskrist.
Når I tyder Somo, som I gør, må det da være oplagt, at I skriver til islaminfo.
Det er jo derfra, Somo har hentet profetierne.
De har to dommedagsartikler og inviterer selv til henvendelser.

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#34806 - 12/02/2022 19:43 Re: tegn og begivenheder / beviser på islam [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3688
Sted: Nørresundby
Jeg er da lidt bekymret for dig Arne og din dømmekraft.

Når jeg tænker på hvad du igennem tiderne har påstået om mig og Paulus - og ingen af os nogensinde har været i nærheden af at give udtryk for sådanne tanker der degraderer to religioner og et folk en race, jøderne. Hvor Guds Inderste Vilje er at de skal udslettes.

Du har kaldt mig og ja Paulus alt muligt, brugt meget store svulstige injurier og usandheder om os og vores position der slet slet ikke har sin gang på jorden.

Og nu du står overfor en tekst hvor du endda læser sort på hvidt at to religioner skal udslettes og et folk en race på jorden også. Og at dette påstås ikke at være menneskeværk - men det har guddommelig gyldighed og autoritet så kan du overhovedet ikke svinge dig op til så meget som at tage klar afstand hertil, men du bagatellisere og begynder at sludre, små hygge snakke.

Hvorfor reagerer du slet ikke??? Og hvorfor har du udsat mig og Paulus for så voldsom fordømmelse når vi aldrig har været i nærheden af at udtrykke noget i den retning der findes i den tekst?



Men lad os nu holde os til teksten - hvis en sådan tekst spiller en central rolle i en vis religion skaber det racisme og forfølgelse af to religioner og deres synagoger og kirker. Måske ikke så mærkeligt at Kirker udsættes for destruktion og kristne forfølges og dræbes alene fordi de er kristne og bærer et kors.

Denne disrespekt for andre mennesker, racer og religioner kan vi ikke leve med - og jeg mener også at loven forbyder at forkynde og sprede sådanne tanker og ideer.

-0-0-0-0-

Vi siger at mennesker tænker som de har forstand til - dette må nødvendigvis et langt stykke af vejen være korrekt - dog er det ikke hele sandheden da vi mennesker også tænker som vi har sprog til. Så hvilken litteratur - fx religiøse og filosofiske tekster (og ellers videnskabelig og åndelig dannelse og kultivering) vi udsætter os selv for udvikler vores forstand og moral og respekt for andre mennesker. Så det er ikke ligegyldigt hvilket sprog og litteratur, religiøs og filosofisk mm vi udsætter os for, da vi derigennem kan komme ud over at vi kun tænker som vi har forstand til.

Gud kan ikke skræve over og rumme alt hvad mennesker kan finde på at skrive, nedfælde på skrift. Og teksten er tydeligvis menneskers værk og ikke et udtryk for "muslimernes GUD's" inderste vilje.

Det er et kæmpe kæmpe problem at menneskers ugudelige tanker og ideer om tingene tilskrives guddommelig gyldighed og autoritet.

Her er vi kristne ihvertfald hjulpet godt på vej da vi ikke er "Skriftens folk" - vores Tro og Spiritualitet er ikke hængt op på hvad der i bogstaveligste forstand står i Bibelen. Så vi er ikke fastlåst til en tekst. Hvis muslimerne er det - så må netop en sådan tekst være yderst problematisk.

Her lidt om hvilken betydning bibelen har for vi kristne:

Every day, by its impact on people inside an outside the Church, the Bible proves that it is the Divine Spirit's most important medium in the western tradition.
But it is not the only medium, nor is everything in it always such a medium. In many of its parts it is always a potential medium, but it only becomes an actual medium to the degree that it grasps the spirit of men.
No word is the Word of God unless it is the Word of God for someone; nor is it unless it is a medium whereby the Divine Spirit enters the spirit of someone.

The Bible does not contain words of God (or as Calvin has said, divine "oracles"), but it can and in a unique way has become the "Word of God".

_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#34807 - 12/02/2022 19:54 Re: tegn og begivenheder / beviser på islam [Re: Arne Thomsen]
ABC
Uregistreret

Hej Arne

Længes Somo efter dommedag? Går Somo ind for nedslagtning af jøderne? Er der forskel på Somo og islaminfo...

Your friend forever

Jan
Top Svar Citer
annonce
Side 18 af 42 < 1 2 ... 16 17 18 19 20 ... 41 42 >


Seneste indlæg
Spiritualitet
af Arne Thomsen
17/05/2024 19:05
Vigtige præciseringer
af somo
16/05/2024 15:16
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
14/05/2024 16:36
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Nyheder fra DR
Plejehjemsbeboer omkommet efter brand p..
18/05/2024 18:14
Frederiksberg Svømmehal genåbner efter..
18/05/2024 18:07
Statens Serum Institut vil undersøge å..
18/05/2024 17:43
Georgiens præsident nedlægger veto mod..
18/05/2024 16:50
Polen investerer 17 milliarder i en fors..
18/05/2024 16:09
Nyheder fra Religion.dk