annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
Kærlighed
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 508 gæster og 262 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 31 af 49 < 1 2 ... 29 30 31 32 33 ... 48 49 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#3418 - 23/08/2008 17:54 Re: MENNESKENE HAR SÅ MANGE MÆRKELIGE TING FOR [Re: Kræn-P]
Zilent Offline
godt igang
Registeret: 09/08/2008
Indlæg: 155
Sted: København
Hej Kristian

Jeg vil lige tilføje (ikke specifikt til dig), at jeg som ateist sådan set kan være ligeglad med evolutionsteorien og dens rigtighed. For min skyld kan den falde til jorden i morgen og så dukker der nok en ny og bedre forklaring op - omend jeg kraftigt betvivler dette.

Når troende (og må jeg tilføje: dybt troende) fornægter evolution, er det for at fremhæve deres hellige skrifters bortforklaringer - men at nedrakke andres teorier (uden held), betyder selvsagt ikke at, ens egne teorier om samme emne så nødvendigvis må være rigtige.

Generelt i debatten vil man se, at kreationisternes angreb på evolution, kun har det ene formål, at fremhæve deres egen uvidenskabelige tro - de forsøger oveni købet med noget der (for lægmand) kunne minde om videnskabelige metoder, at afvise andres (og herskende) videnskabelige teorier - for til sidst at byde ind med blind og udokumenteret: tro!

Om jeg fatter det...
_________________________
/Jakob H. Heidelberg
www.skepticisme.dk
Top Svar Citer
#3420 - 23/08/2008 18:02 Re: MENNESKENE HAR SÅ MANGE MÆRKELIGE TING FOR [Re: Zilent]
jenle Offline
ny
Registeret: 24/07/2008
Indlæg: 31
Uenigheder om udviklingsteoriens troværdighed har som udgangspunkt, at teister ser deres tro truet af denne teori. Teisters tro på en almægtig og skabende gud lider under, at der ikke rigtig er plads til denne gud i udviklingsteorien, hvis det forholder sig sådan, at der er sket en udvikling (måske i spring) fra de simpleste former for liv til den pt. mest komplekse form, nemlig homo sapiens.
De forskellige, mange skabelsesberetninger, hvorefter mennesket sammen med utallige andre arter skulle være blevet skabt sammen, er i hvert fald ikke troværdige.
Det er så for at lappe på den kendsgerning, at kreationismen er blevet til. Da det klart er bevist, at mennesket i sin 'simpleste' art er kommet til på Jorden flere millioner af år senere end så mange andre arter, er udviklingslæren blevet accepteret, men da ingen med sikkerhed kan afgøre, hvorfor denne udvikling har fundet sted, indfører kreationisterne en udviklingsskabende kraft, som så bliver gud.
Ved dette metafysiske kneb forbliver guden den almægtige og skabende gud.


Her kan fås en god oversigt:
http://www.pkaj.dk/tidsskala.asp
Top Svar Citer
#3421 - 23/08/2008 18:05 Re: MENNESKENE HAR SÅ MANGE MÆRKELIGE TING FOR [Re: Onceinalifetime]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Kære Oncemoreforthosewhodidnotunderstanditthefirsttime.

For min skyld må du tro på, hvad du vil, og give alle dine penge til Watchtower eller Whatever, bare det gør dig lykkelig og ikke skader andre. Men der er fire ting, jeg ikke kan fordrage ved din religion.

Jeres opdragelse og indoktrinering af jeres børn giver mange af dem psykiske problemer, både i barndommen og senere i livet.

I er parate til at lade jeres børn dø på grund af et misforstået bibelcitat om blod.

I straffer frafaldne på den mest modbydelige måde med psykisk terror.

I dækker over seksuelle misbrugere for at undgå skandaler, men det sker på børnenes bekostning.

Desværre findes der ikke anden skærsild end krematoriets gasflammer. Ellers ville der være en hel del i organisationen, som ville få sig en ubehaglig efterlivsoplevelse.

Mvh

Ole Bjørn ;)

Top Svar Citer
#3423 - 23/08/2008 18:16 Re: MENNESKENE HAR SÅ MANGE MÆRKELIGE TING FOR [Re: ole bjørn]
Onceinalifetime Offline
godt igang
Registeret: 05/08/2008
Indlæg: 57
Sted: Guds grønne Jord - denne juve...
Kære Ole Bjørn

Tak!

Jeg lægger med sindsro - alle, de af dig nævnte problematikker - i Guds hånd, f.eks. den med:

Citat:
Jeres opdragelse og indoktrinering af jeres børn giver mange af dem psykiske problemer, både i barndommen og senere i livet.


Femte Mosebog 6:6,7: Disse ord, som jeg i dag befaler dig, skal ligge dig på sinde, v7 og du skal gentage dem for dine sønner; du skal fremsige dem, både når du er hjemme, og når du er ude, når du går i seng, og når du står op.

Jeg kunne godt finde relevante bibel-skriftsteder, til dine øvrige indvendinger, men jeg vil nødig virke trættekær!
_________________________
" Ingenting kommer af ingenting – undtagen lommeuld og ateisters bortforklaringer."

Top Svar Citer
#3424 - 23/08/2008 18:32 Re: MENNESKENE HAR SÅ MANGE MÆRKELIGE TING FOR [Re: disciple]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Kære Disciple.

Jeg glæder mig til din næste "bevisførelse" om de fyrede forskere, som åbenbart lader vente på sig, men det er helt i orden. Jeg har tid at vente.

Hvad Holger Bech Nielsen siger om Gud offentligt, er ikke nødvendigvis det samme som hvad han siger blandt fysikere. Han er et rart og venligt menneske, der ikke vil såre nogen, og hans kone er religiøs. Iøvrigt er han ikke astrofysiker men højenergifysiker.

Hvis han har sagt, at tiden er cirkulær, har det nok været en hentydning til Hawkings teori om imaginærtidens grænseløse univers.

Der er ikke afsat plads til Gud i hans Random Dynamics Theory, som han gennemgår på sin hjemmeside.

Jeg vidste, at du havde en blind tro på Gud, men jeg var ikke klar over, at du også havde en blind tro på Jeppe og på en konspirationsteori om en ateistisk mafia. griner

Mvh

Ole Bjørn ;)

Top Svar Citer
annonce
Side 31 af 49 < 1 2 ... 29 30 31 32 33 ... 48 49 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
'Oppenheimer' har haft forsinket premier..
29/03/2024 12:30
Storebæltsbroen er lukket i retning mod..
29/03/2024 12:13
Rumænien efterforsker dronelignende fra..
29/03/2024 10:53
Israel reagerer på ICJ's ordre om nødh..
29/03/2024 10:23
Problemer giver op til 40 minutters læn..
29/03/2024 09:53
Nyheder fra Religion.dk