annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15689381
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2382364
Et andet syn 1991952
Åndelig Føde 1525851
Jesu ord 1523566
Galleri
Limfjorden Nørresundby siden
Hvem er online?
4 registrerede ABC, Hanskrist, Arne Thomsen, somo 433 gæster og 240 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 8 af 42 < 1 2 ... 6 7 8 9 10 ... 41 42 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#33721 - 26/11/2021 21:37 Re: tegn og begivenheder / beviser på islam [Re: ABC]
ABC Online   content
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5442
Sted: Vanløse
Hej Somo (fred være med dig)

Er jeg et geni ler blinker halvfuld




Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#33722 - 27/11/2021 09:32 Re: tegn og begivenheder / beviser på islam [Re: ABC]
ABC Online   content
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5442
Sted: Vanløse
Hej Somo (fred være med dig)

Jeg vil gerne bringe os tilbage på sporet...




Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#33723 - 27/11/2021 09:57 Re: tegn og begivenheder / beviser på islam [Re: ABC]
ABC Online   content
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5442
Sted: Vanløse
Hej Somo (fred være med dig)

Jeg vil meget gerne tale med dig om tingene...




Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#33724 - 27/11/2021 12:25 Re: tegn og begivenheder / beviser på islam [Re: somo]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1460
Profetens ﷺ arv

I en alder af 63 år døde Allahs Sendebud ﷺ i sit hjem i Madinah. Allahs Sendebud ﷺ efterlod sig ikke faraoniske bygninger, gigantiske statuer eller byer eller lande opkaldt efter sig. Det var ganske modsat ydmyghed, oprigtighed, ærlighed og askese. Hans monument var Koranen.

Der er over 2 milliarder af muslimer i verden som følge af det fuldkomne og smukke budskab han har efterladt sig. Han var Muhammad, Allahs Sendebud ﷺ . Han var en leder, som hele halvøen blev forenet under; og dog var han ydmyg. Han fik store rigdomme, og dog levede han i fattigdom. Han hengav sig til at tilbede Gud og elskede at gøre gerninger, som behagede Gud.

Han var asketisk omkring jordiske anliggender og tilbad Gud hele natten. Samtidig med at han var en tapper og modig soldat, som kæmpede med sværdet, var han også en ufejlbarlig Profet – erobreren, der erobrede nationer og lande med sit budskab. Han sov på en måtte af strå og en pude fyldt med grove fibre.
Ikke-muslimer om Profeten Muhammad ﷺ

Annie Besant skrev i ‘The Life and Teachings of Mohammad’:

‘Det er umuligt for nogen, der studerer Arabiens store Profets liv og karakter, og som kender hans lære og livsførelse, at føle andet end ærbødighed over for den mægtige Profet, et af den Ophøjedes store Sendebud. Og selv om jeg i det, jeg fremlægger for jer, vil fortælle mange ting, som mange er bekendt med, så føler jeg selv, når jeg genlæser dem, en ny beundring, en ny ærbødighed over for den store arabiske lærer.’

Dr. Gustav Weil skrev i ’Geschichte der islamischen Völker’:

‘Muhammed var et lysende eksempel for sit folk. Hans karakter var ren og pletfri. Hans hus, hans tøj, hans mad – alt var præget af en sjælden enkelhed. Så fordringsløs var han, at han ikke ønskede at modtage nogen særlige tegn på ærbødighed fra sine venner, ej heller tog han imod nogen tjeneste fra sin slave, som han selv kunne udføre. Han var til rådighed for alle på alle tidspunkter. Han besøgte de syge og følte med alle. Ubegrænset var hans godgørenhed og gavmildhed, ligesom hans interesse for og engagement i samfundets ve og vel.’

Washington Irving sagde:

‘Hans militære triumfer vakte ingen stolthed eller forfængelig æresfølelse, som de ville have gjort, hvis de havde haft et selvisk formål. Da hans magt var på sit højeste, opretholdt han den samme enkle livsførelse og fremtoning som i modgangstider. Han førte sig så langt fra frem som en kongelig person, at det mishagede ham, hvis nogen, når han kom ind i et rum, viste ham nogen usædvanlige tegn på respekt.’

Marquis de Dufferin sagde:

‘Det er den muslimske videnskab, den muslimske kunst og den muslimske litteratur, som Europa kan takke for, at det blev befriet fra den mørke middelalder.’



George Bernard Shaw: ‘Jeg har altid agtet Muhammeds religion højt på grund af dens vidunderlige vitalitet. Det er den eneste religion, der ser ud til at have evnen til at tilpasse sig livets skiftende faser, hvorved den appellerer til alle aldre. Jeg har forudsagt om Muhammeds tro, at den ville blive acceptabel i morgen, eftersom den begynder at være acceptabel for Europa i dag. De gejstlige i middelalderen malede, enten af uvidenhed eller fordomme, muhamedanismen i de mørkeste farver. De havde faktisk lært at hade både mennesket Muhammed og hans religion. For dem var Muhammed en anti-Krist. Jeg har studeret ham, det vidunderlige menneske, og efter min mening er han langtfra en anti-Krist, men må snarere kaldes menneskehedens frelser.’


Profeten Muhammeds biografi (ﷺ) | del 11

https://www.youtube.com/watch?v=YNVa0f5PAF8

Profeten Muhammeds biografi (ﷺ) | del 12

https://www.youtube.com/watch?v=wFcqk0szjQE
Top Svar Citer
#33725 - 27/11/2021 14:24 Re: tegn og begivenheder / beviser på islam [Re: somo]
ABC Online   content
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5442
Sted: Vanløse
Hej Somo (fred være med dig)

Jeg holder mig til dette...

https://vandrermodlyset.dk/ardors-beretning-35/

https://vandrermodlyset.dk/kommentar-xxxiv-xxxv/

Hvad er du uenig i...




Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
annonce
Side 8 af 42 < 1 2 ... 6 7 8 9 10 ... 41 42 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
25/04/2024 14:21
Kom op på bjerget...
af ABC
25/04/2024 10:42
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
24/04/2024 22:52
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Jonatan Spang tager 'længere pause' fra..
25/04/2024 13:49
Over 100 strandede hvaler reddet i Austr..
25/04/2024 13:25
Spis en bønne-brownie eller tag cyklen ..
25/04/2024 13:14
Nu svinger vingerne i Asiens største vi..
25/04/2024 12:38
Den svenske kronprinsesse starter på of..
25/04/2024 12:03
Nyheder fra Religion.dk