annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15536443
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372315
Et andet syn 1980797
Jesu ord 1518396
Åndelig Føde 1465686
Galleri
Jorden
Hvem er online?
1 registreret ABC 323 gæster og 331 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 78 af 245 < 1 2 ... 76 77 78 79 80 ... 244 245 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#33384 - 21/09/2021 19:11 Re: Åndelig Føde [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hvad Hanskrist her kommer med af injurier m.m. mod mig - tilsyneladende vældig ophidset - det siger mig, at mine slutord i min sidste indlæg:
Citat:
Mit billede af situationen er, at du ikke tåler, at andre kan have andre opfattelser og oplevelser af Kristus end dem, du selv har.
Og jeg spørger mig selv om, hvorfor du mon har det så svært med den situation.
Jeg kender ikke svaret - og gætter at det gør du heller ikke.
åbenbart har ramt et ømt punkt.

Nu er pludselig alle de lovede dokumentationer unødvendige.
Nu mener Hanskrist, at han ansvarsfrit kan anklage mig for at "bekæmpe og latterliggøre og håne alt det JESUS KRISTUS bragte i spil i verden".

Det siger således sig selv, at jeg fra nu af helt endeligt må opgive ethvert forsøg på at tage mennesket, der kalder sig Hanskrist, alvorligt.
Og måske er det bedst, hvis jeg undlader skriftligt at ønske for Hanskrist, at han får det bedre med sig selv - selv om det faktisk er dét, jeg gør.

Arne.
Top Svar Citer
#33385 - 21/09/2021 19:43 Re: Åndelig Føde [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
jeg har endda kun brugt ganske kort tid og kun undersøgt en lille del af tråden "Åndelig Føde" (og der er andre tråde hvor udtalelserne er endnu grovere) og allerede har jeg fundet så meget der modarbejder og er det stik modsatte af hvad JESUS KRISTUS står for og bragte i spil i verden, følger her:

Citat:
Er det meningen, at vi mennesker skal forstå - hvad vi kalder - Gud?
Jeg tror det ikke!

som en del af det ufattelige guddommelige - en ufattelighed, jeg fornemmer, at man ikke skal gramse i, men i stedet skal bruge de givne evner i kærlighed til verden - så godt og så længe, man kan.
Egentlig ganske enkelt og ligetil - og uden åndsrigdom ;)

Jeg spilder ikke kræfter på at spekulere over, hvad det guddommelige er. Det evner jeg jo alligevel ikke - og har jeg jo egentlig ikke behov for at vide - ja, måske er det endda hovmodigt at "kloge sig" på dét

agnostisk panteist

at bag de mange menneskeskabte Guds-billeder ligger der vel dog noget guddommeligt, som vi mennesker blot ikke magter at fatte

Det lidt længere svar er: Vi mennesker og vore religioner har forestillinger om Gud som en person, der ligner et menneske - endda som oftest af hankøn.
Mig forekommer dette at være naivt og snæversynet - en nedgøring af det guddommelige, så det kan rummes i menneskelig bevidsthed.
For mig er Gud eller det guddommelige noget langt højere, noget som menneskelig bevidsthed ikke kan rumme og - tror jeg - heller ikke skal forsøge at rumme.
Men jeg oplever/fornemmer noget guddommeligt i verdens væren - enkelt og ligetil - umuligt at fornægte - men uden at kunne sætte ord på.

Jeg har nok aldrig bedt til nogen Gud

i denne kærligheds-sammenhæng er vi mennesker på denne klode, i denne galakse, dette univers jo nærmest en ubetydelighed

anser jeg for åndshovmod: at det ikke tilkommer os mennesker at søge at forstå, hvad vi kalder Gud.



-0-0-0-

det er GROTESK

-0-0-0-

selv om det er så rigeligt kunne jeg godt finde på at forsætte med at finde disse groteske udtalelser fra en mand der flager med et JESUS KRISTUS IKON ---- det giver ingen mening at hævde og påstå som ovenfor og så samtidigt flage med et JESUS KRISTUS IKON det er simpelthen bedrageri og at føre folk bag lyset. Problemet er at Arne ikke engang selv kan se det.


og nej du rammer ikke et ømt punkt, med hvad du skriver der ikke stemmer overhovedet godt og meningsfuldt sammen med at du også flager med et JESUS KRISTUS IKON ---

men jeg forsøger blot at rydde op i meningsløs vrøvl - trosfrihed skal kunne gøre fremskridt og vi gør ihvertfald ikke fremskridt hvis din venstre hånd kan flage med et JESUS KRISTUS IKON samtidigt med at din højre hånd skriver som mine citater ovenfor er blot et lille bitte eksempel på, for der er rigtig meget mere du har skrevet,, det er kun en promille jeg har fundet.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#33386 - 21/09/2021 20:28 Re: Åndelig Føde [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Nå da - så har Hanskrist "gearet ned" fra "bekæmpe og latterliggøre og håne" til "grotesk", og det er jo hans gode ret at mene sådan.
For mig betyder dét dog kun meget lidt.
Hvad der er sandhed for mig, det er sandhed for mig, det kan Hanskrist ikke tvinge mig til at ændre smiler

Arne
Top Svar Citer
#33387 - 21/09/2021 20:46 Re: Åndelig Føde [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
De citater jeg bragte viser at du bekæmper og gør grin med alt det JESUS KRISTUS står for og bragte i spil i verden.

Som jeg skrev var det kun en uendelig lille del af hvad du har skrevet, der er langt værre eksempler.


Citat:
Arne:

Hvad der er sandhed for mig, det er sandhed for mig, det kan Hanskrist ikke tvinge mig til at ændre smiler


Nej - mit ærinde er også at forhindre du bedrager folk og fører folk bag lyset, der eventuelt skulle følge med på sidelinjen.

Du forvirrer og bedrager folk. Du modarbejder JESUS KRISTUS og alt det han stod for og gav sit liv for og bragte i spil i verden.

Det synes jeg er okay, det er der iøvrigt så mange der gør. Men det groteske og forfærdelige kommer når du også flager med et JESUS KRISTUS IKON -- når du modarbejder og bekæmper og latterliggør (håner og ringeagter) alt det JESUS KRISTUS stod for og bragte i spil i verden.


Jeg er lidt nervøs for at du ikke engang kan se hvori problemet består, og at det faktisk er et alvorligt bedrageri og ihvertfald ville den ortodokse kirke smide dig ud på røv og albuer som skribent, forfatter. Du fik aldrig et ben til jorden hos dem med dit fortænkte spekulative teologiske vrøvl.

Det er dig der roder rundt i negativ teologi (du teologiserer og dogmatiserer og endda imod JESUS KRISTUS).


Hvorfor du kløjs i tingene som du gør er der ihvertfald to klare grunde til:

1):

Du har misforstået negativ teologi

2):

Tidsånden den kulturradikale Gud er død tankegang, er du et barn af som Bjørn og Simon, og hvis man i denne tidsånd ikke valgte at være ateist, men gerne ville have en dør åben til det religiøse så skulle diskursen om Gud forbindes med astrofysiske spekulationer grundet især relativitetsteorien indenfor fysik. Ellers måtte man ikke have en diskurs om Gud. Spiritualitet var i midten af forrige århundrede i kulturradikalismens tidsånd endnu ikke tilladt at drøfte. Også derfor Simon troede at SPIRITUALITET havde at gøre med spiritisme.


PS:

MÅSKE JEG ALLIGEVEL LYKKES MED AT FÅ ARNE TIL AT MEDITERE OVER HVAD POKKER ER DET DOG JESUS KRISTUS BERIGER VORES VIRKELIGHED MED?

Hvad skal vi forstå den Gud Helligåndens Ny Væren og Virke Virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus Kristus?

Den Ny Skabelse - den Ny Tid - den Ny Historie her på jorden om hvordan Guds Riget bliver realiseret over tid gennem at KRISTUS vinder skikkelse i os og en dag bliver KRISTUS alt i alle og vi er i mål. Store fremskridt er sket og alle, især de unge ønsker at smage den FRIHED og ÅND fra Gud i KRISTUS der især findes der hvor kristendommen dominerer, selv ateisten Dawkins anerkender at den kristne kultur vil have en gunstig indflydelse på fx radikal islamisk fundamentalistisme. Selv muslimerne gider ikke fx Taliban.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#33388 - 21/09/2021 21:54 Re: Åndelig Føde [Re: Hanskrist]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Opstandelses -Begivenheden KRISTUS: den GUD Helligåndens Ny Væren (1)* og Virke Virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus der grundlægger de kristne menigheder samfund og ja KIRKERNE.



(1)*:

The New Being is new in so far as it is the undistorted manifestation of essentiel being within and under the conditions of existence.

There are other ways of expressing the same idea. The New Being is new in so far as it is the conquest of the situation under the law -- which is the old situation. The law is man's essentiel being standing against his existence, commanding and judging it. In so far as his essentiel being is taken into his existence and actualized in it, the law has ceased to be law for him. Where there is New Being, there is no commandment and no judgement. If, therefor, we call Jesus as the Christ the New Being, we say with Paul that the Christ is the end of the law. Paul Tillich



Den Ny Væren er også det vi finder hos Paulus udtrykt som den Ny Skabelse - de nye skabninger vi er i KRISTUS. Betyder som vi er i og med begivenheden KRISTUS den GUD Helligåndens Ny Væren og Virke Virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus vi tager imod - siger JA til.

Citat:
Altså: Er nogen i Kristus, er han en ny skabning. Det gamle er forbi, se, noget nyt er blevet til! Men alt dette skyldes Gud, som forligte os med sig selv ved Kristus. 2 Kor 5


Som Peter's bekendelse:

Citat:
Så spurgte han dem: »Men I, hvem siger I, at jeg er?« Simon Peter svarede: »Du er Kristus, den levende Guds søn.« Og Jesus sagde til ham: »Salig er du, Simon, Jonas' søn, for det har kød og blod ikke åbenbaret dig, men min fader i himlene. Matt 16
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 78 af 245 < 1 2 ... 76 77 78 79 80 ... 244 245 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
International domstol beordrer Israel at..
28/03/2024 17:51
Pingvinerne i Guldborgsund Zoo har fået..
28/03/2024 17:33
Sam Bankman-Fried får 25 års fængsel ..
28/03/2024 17:08
Rusland: Gerningsmænd bag formodet terr..
28/03/2024 16:27
Holland vil bruge 18,6 milliarder kroner..
28/03/2024 16:05
Nyheder fra Religion.dk