annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
Løve i egen hule nu.
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 518 gæster og 62 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 12 af 22 < 1 2 ... 10 11 12 13 14 ... 21 22 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#32670 - 05/07/2021 00:22 Re: Mennesket og verden [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3676
Sted: Nørresundby
du beder mig forklare om det at være i Kristus,,,

du angreb mig meget voldsomt for mit første indlæg herom, og du mente hvad du læste afslørede jeg var psykisk syg (regner med at dette og alle dine andre injurier og æreskrænkelser igennem nu 18 år skal med i din anmeldelse)

nå men pga den medfart kom jeg så med et nyt forsøg på af forklare det med at være i kristus (vores Kristusparticiperende eksistensforvandlende ny natur) - det var det indlæg jeg da forventede du ville svare på,,,

og så skriver du bare at jeg ikke fortjener et svar,,, jeg vil vove at påstå du ikke har læst mit indlæg,,,

husker du for år tilbage brægede i en uge om at jeg ikke havde svaret dig, og jeg sagde hver gang, det har jeg, men først da Jan ABC fortalte dig at det var rigtig nok at HansKrist havde svaret dig, indrømmede du at det indlæg havde du overset, og ja du overser tonsvis af indlæg

nå men du er som du er, du stikker halen mellem benene og nulstiller og begynder hele tiden forfra, fordi du ikke tør en egentlig debat og aldrig gider komme med en tekstnær tilbagemelding på noget,

meget sjovt du benægter at mennesket kan have en kommunikation med Gud og du så fremhæve ordene "Jeg er" - er du nu ikke panteist og agnostiker længere?

hvad du siger hænger simpelthen ikke sammen, og det fordi du ikke forstår dig på hvad du selv skriver, du ser ikke når din snak ikke hænger sammen og du modsiger dig selv i hverandet indlæg,,,
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#32673 - 05/07/2021 09:36 Re: Mennesket og verden [Re: Tikka]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7211
Sted: Sydsjælland
Hej Tikka.
Når jeg nævnte de tre steder fra Bibelen, så er det fordi:
Svaret til Moses alene peger på væren, som jeg jo også oplever "det guddommelige".
Saligprisningen peger på ydmyghed/beskedenhed.
Samaritaneren for mig peger på de suveræne livsytringer (som K.E. Løgstrup skrev om).

Der er intet af dette, der - som jeg opfatter det - peger på en mandlig menneskelignende person som Gud blinker

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#32674 - 05/07/2021 09:47 Re: Mennesket og verden [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7211
Sted: Sydsjælland
Hanskrist, jeg bad dig om en kort og klar forklaring på dit udtryk: "I KRISTUS Væren".
I stedet fik jeg side op og side ned, hvor du forklarer med noget andet uforklaret - og aldrig når frem til en konklusion.
Angående noget psykiatrisk skrev jeg jo tydeligt, at jeg ikke ville påstå noget sådant om dig.

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, harmoni og kærlighed smiler heart


Redigeret af Arne Thomsen (05/07/2021 09:48)
Top Svar Citer
#32675 - 05/07/2021 11:47 Re: Mennesket og verden [Re: Arne Thomsen]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1900
Citat:
Der er intet af dette, der - som jeg opfatter det - peger på en mandlig menneskelignende person som Gud


de tre beretninger ville intet være uden biblens gud Jahve –

Beretningen om tornebusken er jo tilmed en samtale mellem gud og Moses

De 3 steder du har fremhævet handler om Moseloven, at gud Jahve

eksisterer og oplyser sit navn - at han har et udvalgt folk - at han kalder Moses til

tjeneste - og om hans himmelske rige - ja og evigt liv ... men ja,

man kan da godt udlede andet af teksten - eller gøre sig tanker om

forskelligt smiler - men du komme ikke uden om den gud, du ikke vil

anerkende som andet end menneskeskabt - og så forsvinder "det

guddommelig" jo


***

Top Svar Citer
#32676 - 05/07/2021 13:23 Re: Mennesket og verden [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3676
Sted: Nørresundby
Arne:

Angående noget psykiatrisk skrev jeg jo tydeligt, at jeg ikke ville påstå noget sådant om dig. citat slut


Hvorfor nævnte du det? Ja for ikke bare at påpege det, men at insinuere det, hvorfor skulle ellers det der er fuldstændig irrelevant for hvad vi drøfter med???

Du læser iøvrigt ikke mine indlæg, du aner simpelthen ikke hvilket indlæg jeg taler om, som så ofte før, hvor andre må gøre dig opmærksom.

Du er simpelthen ved at blive for gammel og hvad du skriver bliver sjovere og sjovere - tæt på at være meningsløst at drøfte noget med dig, da du aldrig følger nogen debatter til dørs mere, men du nulstiller og begynder bare på noget nyt ævle bævle.

Du er bare glad for dig selv - kender ingen der er så uinteresseret i at lære nyt og forstå en sag som dig Arne. Også derfor du gør trosfrihed uinteressant fordi der aldrig sker en dybere forståelse af nogen ting.

Som om du tror kvantitet kan gøre det ud for kvalitet. Derfor du konstant nulstiller og begynder på noget nyt på samme overfladiske niveau, aldrig skal vi til bunds i noget med dig.

Æv æv æv 🙃🤒🤕

Men vi kan nok ikke forvente mere af dig - andet end snak der ikke hænger sammen
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 12 af 22 < 1 2 ... 10 11 12 13 14 ... 21 22 >


Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Fare for, at stilladset ved Børsen kan ..
28/04/2024 21:48
Biden og Netanyahu har talt sammen
28/04/2024 20:46
Nødhjælpsorganisation genoptager arbej..
28/04/2024 18:53
Prins Harry markerer tiåret for Invictu..
28/04/2024 18:32
Brøndby snubler i guldkampen, men undg..
28/04/2024 18:21
Nyheder fra Religion.dk