NOGET UKENDT NYT OM DET VELKENDTE
Mine skriverier om følgende sker over tre dage og nætter. Om verdensdommen tilgiver min pagt alles synd forevigt, men i verden kan jeg ikke alene hjælpe hele skabelsen og derfor inviterer jeg alle til Himlen sammen med mig.
Tiltrods for at A ikke tror på evigt liv, nævner han Thomas evangeliet (logion 115) og Lukasevangeliet kapitel 17 om Riget.
Jeg prædiker til A: "Du kender ikke Riget som jeg. Biblens GT: ´Daniel fortsatte: ‘Det her er hvad din drøm betyder: Dit rige er hovedet af guld. Så vil der komme et rige der er som sølv. Bagefter kommer et rige der er som kobber, og det vil herske over hele jorden. Det næste rige vil være stærkt ligesom jern. Til sidst vil der komme et rige der er splittet; det vil både være stærkt som jern og svagt som ler. Stenen der bliver til et bjerg, er Guds rige. Det vil knuse alle de andre riger og aldrig nogensinde forsvinde.´
Adolf Hitler fejlede i historiske proportioner. Engang sammenlignede en ung muslimsk kvinde vedrørende Koranen og profetier diktatoren Saddam Hussein med Satans værk. De forskellige trosretninger har hver deres frelsere ifølge deres egne profetier, der eksempelvis er Asatroen, Hinduismen, Budhismen, Jødedom, Islam og Kristendommen. Selv profeten Jesus var ikke som forventet og idag er folket ikke enige om fortolkningen af skrifternes profetier. Joel bogens profeti påstår om Åndsudgydelsen, at ´alle´ på dagen oplever den?" Jeg tænker, at alle de førnævnte religioner har noget om et helligt bjerg tilfælles.
A svarer: "Det vigtigste er nok ikke så meget de enkelte ord, men mere dét, om det når ens hjerte."
Jeg tænker på dette om de forskellige trosretningers bjerg, at det vistnok måske var forkert om Hinduismen og Budhismen, men jeg undersøger det nærmere med en igen kraftfuldt forunderlig fornemmelse, hvor der´ mine ord istedet er herligt sandt og derfor alligevel ikke en menneskelig fejl. Wikipedia: "Meru er et helligt bjerg i hinduistisk, buddhistisk mytologi som centeret for alle fysiske og spirituelle universer. Det er hjemsted for Brahma og andre guddomme." Det minder om Biblens GT og NT, hvor profeterne møder en gud, som jeg fornyende kalder for Det guddommelige og at min krop er det hellige sted istedet for religiøse bygninger.
Jeg siger så til A: "Ja, ligesom apostlen Paulus ord om Helligåndens kraft og renhed. Jeg har ikke behov din bekræftelse, fordi som sandheden i sig selv vedkender jeg kun en´ guddom, men du snakker selv om Jesu bjergprædiken ved Matthæusevangeliet, der handler om Riget og kærlighed. Selvfølgeligt er alle med i vores nye verdensbegivenhed om Ordets profetier, fordi jeg ser menneskets guddommelighed på Jorden sådan ligesom i den himmelske evighed. Det kaldes for gudsbevidsthed og dermed forstår jeg forklaringen på bjerget ved skyerne."
Jeg opdager derefter noget mere om Thomasevangeliet, fordi en pige spørger om filmen Stigmata, der handler om åbenbarende indsigter i mennesker, hvilket kirken opfatter som trussel imod den. Hun siger: "Der var nemlig en mand, som sagde noget, der kommer lige før et citat fra Thomas evangeliet: ´Gud er inde i dig. Gud er ikke af træ eller sten. Bræk en gren og jeg er der. Løft en sten og du finder mig.´ Han sagde i filmen: ´Den der forstår disse ord, vil aldrig smage døden, sagde Jesus." Også finder jeg ekstra bekræftende en persons ord om Paulus vedrørende ens sjælelige udødelighed: "Den der har opnået gnosis, den evige erkendelse af Gud (i hvem vi lever og er og røres)." Bemærk, i mit forrige emne sagde jeg noget om ´berøring´ og ´rører´ vedrørende at se ´Gud´ i skabelsen og den, jeg er, der minder om lidt af mit åbenbaring om udvalgte og Biblens på den måde kappe over os.
Lidt senere ser jeg følgende ord fra en kristen debattør: "Målet er samhørighed med det guddomsvæsen, man egentlig er og som lever inden i ethvert menneske." Vær sådan ligesom et helligt bjerg. Logion 1 teksten ligner også nogle af Paulus ord: "Den, som har fundet meningen med disse ord, skal ikke smage døden."
Bemærkelsesværdigt citerede jeg faktisk her åbenbart ikke-tilfældigt noget fra GT om tingene guld, sølv og sten! Nu finder jeg overraskende noget om NT´s Paulus ved apostlenes gerninger i en eller anden online Bibel: "De folk, som har bragt hele verden i oprør, er nu også kommet hertil. De handler alle i modstrid med kejserens forskrifter, for de siger, at en anden er konge. Det skræmte folkemængden og bystyrets medlemmer. Men da jøderne i Thessalonika erfarede, at Paulus også forkyndte Guds ord, kom de og skabte også dér usikkerhed og uro blandt folkeskarerne. Epikuræiske og stoiske filosoffer diskuterede med ham: »Hvad mon han mener, det sludrehoved?« Men andre sagde: »Han ser ud til at være en forkynder af fremmede guddomme.« De førte Paulus med sig til Areopagos og sagde: »Kan vi få at vide, hvad det er for en ny lære, du taler om? Det, du påstår, lyder nemlig fremmedartet i vore ører. Derfor vil vi have at vide, hvad dette skal betyde.« Så sagde Paulus: »da jeg så på jeres helligdomme, fandt jeg også et alter med indskriften: For en ukendt gud. Det, I således ærer uden at kende det, det forkynder jeg jer. Gud bor ikke i templer (+moskeer, synagoger og kirker), bygget af hænder. Vi må ikke mene, at guddommen ligner noget af guld eller sølv eller sten, formet ved menneskets kunst og snilde."
Jeg ved på denne dag, hvad min rolle er midt iblandt folket, hvor en evigt elskede bor sammen med menneskeheden.