annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 8429306
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 1676745
Et andet syn 1558743
Jesu ord 1168464
Den Evige Filosofi 982354
Galleri
Gymnasie billede
Hvem er online?
2 registrerede ABC, somo 171 gæster og 20 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 26 af 28 < 1 2 ... 24 25 26 27 28 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#32768 - 22/07/2021 00:27 Re: Mennesket og verden [Re: Arne Thomsen]
Gerth Offline
bor her
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
Du: "Det vigtigste - tror jeg - er nok ikke så meget de enkelte ord, men mere dét, om det når ens hjerte."

Ja, ligesom apostlen Paulus ord om Helligåndens kraft. Jeg har ikke behov din bekræftelse, men du nævner selv Biblen, GT - Mattæusevangeliet (Jesu bjergprædiken), der handler om Riget og kærlighed. Selvfølgeligt er alle med i vores nye verdensbegivenhed om Ordets profetier, fordi rent ser jeg menneskets guddommelighed på Jorden sådan som i den himmelske evighed. Det kaldes for gudsbevidsthed.

Redigeret af Gerth (22/07/2021 01:26)
#32769 - 22/07/2021 01:37 Re: Mennesket og verden [Re: Gerth]
Gerth Offline
bor her
p.s. Dermed giver forklaringen mening for mig.
#32770 - 22/07/2021 02:08 Re: Mennesket og verden [Re: Arne Thomsen]
Gerth Offline
bor her
VELKOMMEN TIL DET UKENDTE OM DET VELKENDTE

Min pagt tilgiver alles synd forevigt, men i verden kan jeg ikke hjælpe hele menneskeheden om alt. Paulus manglede næstekærlighed i følgende ord: "De skal straffes med evig undergang fjernt fra Herrens ansigt og fra hans herlighed og magt."

Jeg prædiker til A: " Du nævner Riget, men som ikke selv tror på det, fordi den er som jeg det evige liv. Biblens GT er ikke ligesom den barm´hjertige samaritaner, men den hellige bygning i mennesket er kun sikker uden trosfriheds splittelsen ligesom Jesu profetiske lignelse om fårene og bukkene: ´Daniel fortsatte: ‘Det her er hvad din drøm betyder: Dit rige er hovedet af guld. Så vil der komme et rige der er som sølv. Bagefter kommer et rige der er som kobber, og det vil herske over hele jorden. Det næste rige vil være stærkt ligesom jern. Til sidst vil der komme et rige der er splittet; det vil både være stærkt som jern og svagt som ler. Stenen der bliver til et bjerg, er Guds rige. Det vil knuse alle de andre riger og aldrig nogensinde forsvinde.´
Citatet dræbte dog ikke de stakkels uvidende vismænd deri og Adolf Hitler fejlede djævelsk i historiske proportioner. Engang sammenlignede en ung muslimsk kvinde vedrørende Koranen og profetier diktatoren Sadam Hussein med Satans værk. De forskellige trosretninger har hver deres frelsere ifølge deres egne profetier, der eksempelvis er Asatroen, Hinduismen, Budhismen, Jødedom, Islam og Kristendommen om bjerge. Selv profeten Jesus var ikke som forventet og idag er folket ikke enige om skrifternes profetier. Brænder du op i Riget, det er jeg ligeglad med. Joel bogens profeti påstår om Åndsudgydelsen, at ´alle´ på dagen oplever den?"

A svarer: "Det vigtigste er nok ikke så meget de enkelte ord, men mere dét, om det når ens hjerte."
Jeg siger så: "Ja, ligesom apostlen Paulus ord om Helligåndens kraft. Jeg har ikke behov din bekræftelse, fordi som sandheden er alene i sig selv og med kun en´ gudom, men du nævner selv Biblen, GT - Mattæusevangeliet (Jesu bjergprædiken), der handler om Riget og kærlighed. Selvfølgeligt er alle med i vores nye verdensbegivenhed om Ordets profetier, fordi rent ser jeg menneskets guddommelighed på Jorden sådan som i den himmelske evighed. Det kaldes for gudsbevidsthed og dermed forstår jeg forklaringen på bjerget."

Redigeret af Gerth (22/07/2021 03:08)
#32771 - 22/07/2021 05:34 Re: Mennesket og verden [Re: Gerth]
Hanskrist Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
Citat:
Gerth:

Paulus manglede næstekærlighed i følgende ord: "De skal straffes med evig undergang fjernt fra Herrens ansigt og fra hans herlighed og magt."

Hallo Gerth nu er det ikke Paulus der har skrevet Andet brev til Thessalonikerne.

Citat:
Gerth:

Nå, men tilbage til den intetsigende snak med/imod jer:

Så stop dog din intetsigende snak med/imod os. Hvorfor foretrækker du at føre intetsigende snak med/imod os???
#32772 - 22/07/2021 06:03 Re: Mennesket og verden [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
Citat:
Arne:

Jeg "bruger" ikke Kristus, men jeg har nogle indtryk fra forskellige sider af kristendommen, som inspirerer mig - heriblandt en Kristus Ikon,

Hvordan kan et Jesus Kristus Ikon inspirere dig når du med det guddommelige mener det stik diametralt modsatte af hvad Jesus Kristus forbandt det guddommelige med??

Hvordan kan du lade dig inspirere af et Jesus Kristus Ikon når hvad/hvem Jesus Kristus forbinder det guddommelige med er alt det du siger fra overfor???

Det må også give stof til eftertanke hos dig selv Arne - dette misforhold og denne absurditet som jo gør at når du hiver din JESUS KRISTUS IKON oplevelse ind fra højre det virker søgt og utroværdigt.

Jeg har to forslag til dig Arne:

1):

Synes du skulle male et Jesus Kristus Ikon og mens du maler det så skulle du fortælle ham at du mener han har et blasfemisk, storhedsvanvittigt og svulstigt gudsforhold til sin himmelske Gud Fader som ingen mennesker kan have personlig kommunikation med eller kundskab om eller få del i, det være Guds Ånd (ideer tanker og Guds retfærdighed og kærlighed), Guds Kraft og Guds Herlighed.

2):

Jeg tror du skulle knæle i bøn foran et Jesus Kristus Ikon (hellere det end kysse det) og så skulle du fortælle ham hvor lidt du bryder dig om det gudsforhold han indførte i verden.

-0-0-0-0-

Citat:
Arne:

Du har ingen ret til at censurere mig!

Jeg censurerer dig jo ikke, tværtimod gør jeg det stik modsatte. Iøvrigt har jeg ingen hverken beføjelser eller intentioner om at ville censurere dig Arne.
Side 26 af 28 < 1 2 ... 24 25 26 27 28 >

Seneste indlæg
Hvad laver vi her på jorden...
af ABC
04/12/2021 11:52
Bibelen giver håb
af Jørgen Primdahl
04/12/2021 10:47
Er der et håb om en lys fremtid.
af Jørgen Primdahl
04/12/2021 10:15
Indre og ydre harmoni
af Gerth
02/12/2021 02:29
Slet min profil
af Gerth
30/11/2021 20:35
Nyheder fra DR
Partybuschauffør sigtet for narkokørse..
04/12/2021 12:18
Skuddrab på Nørrebro ligner 'et opgør..
04/12/2021 12:01
Total solformørkelse over Antarktis
04/12/2021 11:26
Divisionsforeningen rejser sag mod Super..
04/12/2021 11:23
Flere europæiske lande vil åbne missio..
04/12/2021 10:33
Nyheder fra Religion.dk
Hvorfor fejrer vi halloween?
19/10/2021 09:00
Er gudforældre en protestantisk eller k..
31/08/2021 12:17
Må præsten selv vælge bibeloversætte..
27/08/2021 07:54
Hvordan skal en lærer håndtere, når f..
19/07/2021 06:00
Hvad mener buddhismen om genmanipulation..
06/07/2021 08:25