annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15869865
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2397974
Et andet syn 2002929
Åndelig Føde 1599822
Jesu ord 1534105
Galleri
10 oktober Rødhus strand
Hvem er online?
0 registrerede 578 gæster og 199 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 7 af 36 < 1 2 ... 5 6 7 8 9 ... 35 36 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#2798 - 11/08/2008 16:57 Re: Hvorfor beskæftiger ateister sig med religion? [Re: Onceinalifetime]
Zilent Offline
godt igang
Registeret: 09/08/2008
Indlæg: 155
Sted: København
Kære Onceinalifetime

Din flugt ud i bibelcitater hiver dig ned på et niveau hvor debat og dialog ikke længere er nødvendig.

Biblen er ikke en bedre kilde til sandhed, end en samling jumbobøger eller andre eventyr, sagn og myter. Skal vi bare citere alle mulige tekster i et væk fra nu af, eller skal vi indgå meningsfuld dialog?

Biblens mange (selvmodsigende) tekster er skrevet af mennesker uden vor viden om verden, redigeret af mennesker, udvalgt af mennesker, samlet af mennesker, forfalsket af mennesker, og måske værre endnu: fortolket af mennesker (hvad enten det er overfortolkning eller udglattende bortforklaringer). Alt dette vel at mærke gennem hundredevis af år - med varierende bagtanker, kundskaber og formål. Den indeholder med andre ord intet "helligt" eller "guddommeligt", ingen "sandhed" eller "mening", og dens sløsede form bevirker kun til en yderst tvivlsom funktion: flertydighed.

Dit cirkulære forsøg på at fremhæve din gud ved citater fra gudens bøger bringer absolut intet til debatten. Rent faktisk er du en værre bisse når du på den vis (ved et udvalgt citat) antyder at vi der ikke tror på netop din gud er "tåber", jeg vil i al beskenhed opfordre dig til at hæve niveauet så vi undgår den slags barnagtig mudderkast.
_________________________
/Jakob H. Heidelberg
www.skepticisme.dk
Top Svar Citer
#2800 - 11/08/2008 17:31 Re: Hvorfor beskæftiger ateister sig med religion? [Re: Zilent]
Onceinalifetime Offline
godt igang
Registeret: 05/08/2008
Indlæg: 57
Sted: Guds grønne Jord - denne juve...
Citat:
Biblen er ikke en bedre kilde til sandhed, end en samling jumbobøger eller andre eventyr, sagn og myter. Skal vi bare citere alle mulige tekster i et væk fra nu af, eller skal vi indgå meningsfuld dialog?

Med forlov - om du kan li´ mine bibelcitater eller ej, det er jeg ærlig talt, temmelig ligeglad med. Jeg behøver ikke din accept, endsige tilladelse til, hvad jeg henviser til og tror på.

Religions- og ytringsfriheden er stadigvæk ukrænkelig og fri, selv om jeg godt er klar over, at nogle vil det anderledes. Gud forbyde det!

I øvrigt har du selv intet som helst, at byde ind med, udover troen på absolut ingenting.

Måske lige bortset fra Anders And og varm luft.

_________________________
" Ingenting kommer af ingenting – undtagen lommeuld og ateisters bortforklaringer."

Top Svar Citer
#2805 - 11/08/2008 22:17 Re: Hvorfor beskæftiger ateister sig med religion? [Re: Onceinalifetime]
Zilent Offline
godt igang
Registeret: 09/08/2008
Indlæg: 155
Sted: København
Kære Onceinalifetime,

Citat:
Jeg behøver ikke din accept, endsige tilladelse til, hvad jeg henviser til og tror på.

Religions- og ytringsfriheden er stadigvæk ukrænkelig og fri, selv om jeg godt er klar over, at nogle vil det anderledes. Gud forbyde det!

Uha da - nu har jeg selv skrevet, at jeg også går ind for religionsfrihed (det er meget sjældent jeg støder på folk der vil afskaffe den) - og jeg vil til enhver tid forsvare din ret til at tro på Anders And eller hvad det nu er du har valgt at tro på. Man kunne jo have håbet på, at du havde læst mit oprindelige indlæg for selv at konstatere det samme, inden du kom med den slags ubegrundede anklager og svævende beskyldninger.

Dertil har jeg aldrig sagt, at du skal have tilladelse eller accept af mig til at tro på dette eller hint. Det jeg derimod siger er, at hvis der skal meningsfuld dialog ud af dette, så er citat stilen næppe vejen frem - men du ønsker tilsyneladende ikke egentlig dialog med vantro, har jeg ret?

Citat:
I øvrigt har du selv intet som helst, at byde ind med, udover troen på absolut ingenting.

Måske lige bortset fra Anders And og varm luft.


Så nu har du slået fast, at jeg I dine (noget farvede) øjne er en tåbe uden budskab, som i øvrigt er fuld af varm luft. Flot kammerat - man må beundre din veludviklede "gå-efter-manden-i-stedet-for-bolden" stil.
_________________________
/Jakob H. Heidelberg
www.skepticisme.dk
Top Svar Citer
#2806 - 11/08/2008 22:51 Re: Hvorfor beskæftiger ateister sig med religion? [Re: Zilent]
Onceinalifetime Offline
godt igang
Registeret: 05/08/2008
Indlæg: 57
Sted: Guds grønne Jord - denne juve...
Citat:
Flot kammerat - man må beundre din veludviklede "gå-efter-manden-i-stedet-for-bolden" stil.


Selv flot kammerat - man må så til gengæld beundre din i særdeleshed veludviklede "gå-efter-Gud-i-stedet-for-bolden" stil.

Ikke mindst i betragtning af, at du vedholdende påstår - uden nogen som helst saglig dokumentation i øvrigt - at han "ikke eksisterer".


Redigeret af Onceinalifetime (11/08/2008 22:52)
_________________________
" Ingenting kommer af ingenting – undtagen lommeuld og ateisters bortforklaringer."

Top Svar Citer
#2807 - 11/08/2008 23:01 Re: Hvorfor beskæftiger ateister sig med religion? [Re: Onceinalifetime]
Zilent Offline
godt igang
Registeret: 09/08/2008
Indlæg: 155
Sted: København
Citat:
Ikke mindst i betragtning af, at du vedholdende påstår - uden nogen som helst saglig dokumentation i øvrigt - at han "ikke eksisterer".


Jeg har ført saglig argumentation for min position - modsat dig - jeg vil anmode dig om at anfægte disse udtalelser direkte frem for at komme med generelle anklager. PRÆCIST HVOR er det eksempelvis jeg går galt i ovenstående argumentation for bevisbyrdens placering?
_________________________
/Jakob H. Heidelberg
www.skepticisme.dk
Top Svar Citer
annonce
Side 7 af 36 < 1 2 ... 5 6 7 8 9 ... 35 36 >


Seneste indlæg
Kristi himmelfart
af Hanskrist
14/05/2024 10:17
Vigtige præciseringer
af somo
10/05/2024 22:05
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
Våbenhvileforhandlinger mellem Israel o..
14/05/2024 10:00
Borgmesterens flertal væk i Nordfyns Ko..
14/05/2024 09:39
Seks batteridrevne skibe skal fra 2030 f..
14/05/2024 09:03
Nu kan københavnerne få en ny spand ti..
14/05/2024 08:49
Menighedsråd lokker potentielle nye med..
14/05/2024 07:50
Nyheder fra Religion.dk