annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Limfjorden Nørresundby siden
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 669 gæster og 353 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 43 af 59 < 1 2 ... 41 42 43 44 45 ... 58 59 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#32043 - 05/05/2021 20:52 Re: Panteisme [Re: Arne Thomsen]
ABC
Uregistreret

Hej Arne (fred være med dig)

Så vi skal ikke stå til ansvar for noget ler blinker halvfuld




Your friend forever

Jan
Top Svar Citer
#32046 - 05/05/2021 23:07 Re: Panteisme [Re: ]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 5670
Sted: Sydsjælland
Hej Jan/ABC.
Du skriver:
Citat:
Så vi skal ikke stå til ansvar for noget ler blinker halvfuld
Mit svar:
Jeg fatter ikke din konklusion.

Ansvaret - som jeg opfatter det - er et bruge givne evner fuldt ud - her og nu - hele tiden - i aktiv kærlighed til alt værende - i taknemmelighed for egen væren smiler

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#32047 - 05/05/2021 23:34 Re: Panteisme [Re: Arne Thomsen]
ABC
Uregistreret

Hej Arne (fred være med dig)

Kan vi ikke bare være mennesker på vejen ler blinker halvfuld




Your friend forever

Jan
Top Svar Citer
#32105 - 14/05/2021 19:42 Re: Panteisme [Re: ]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 5670
Sted: Sydsjælland
Hej Jan - ABC.
Nåh - nu tror jeg, at jeg forstår, hvad du mener med dine ord:
Citat:
Så vi skal ikke stå til ansvar for noget ler blinker halvfuld
som reaktion på mine ord:
Citat:
Påstande om at vide noget om Gud, har jeg ingen tillid til - jeg opfatter det som storhedsvanvid.
I øvrigt tror jeg ikke på, at det guddommelige kan reduceres ned til noget "han" og "hun".
Jeg tror, du mener, at når, hvad vi kalder Gud, ikke er en menneskelignende person, så er der ikke nogen Gud at stå til ansvar for.
Men det er bestemt ikke min opfattelse.
Jeg tror, at, hvad vi kalder Gud, er noget ufatteligt meget større - og som vi skylder alt.
Det er derfor, jeg skrev:
Citat:
Ansvaret - som jeg opfatter det - er et bruge givne evner fuldt ud - her og nu - hele tiden - i aktiv kærlighed til alt værende - i taknemmelighed for egen væren smiler

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#32107 - 15/05/2021 12:59 Re: Panteisme [Re: Arne Thomsen]
ABC
Uregistreret

Top Svar Citer
annonce
Side 43 af 59 < 1 2 ... 41 42 43 44 45 ... 58 59 >


Seneste indlæg
Ved du hvorfor?
af somo
27/06/2026 07:57
Bevidsthed - Tro - Kærlighed
af Arne Thomsen
20/06/2026 17:59
Verdens Væren
af Arne Thomsen
31/05/2026 15:37
Hvad sker der i disse dage?
af somo
25/05/2026 16:33
Denne flygtige Verden
af Arne Thomsen
25/05/2026 12:12
Nyheder fra DR
Ingen penge tilbage for delvist aflyst T..
28/06/2026 15:36
22-årig efterlyst kvinde fundet i god b..
28/06/2026 14:56
14 døde i helikopterstyrt i Saudi-Arabi..
28/06/2026 14:31
11 døde i flystyrt med faldskærmsudspr..
28/06/2026 14:07
Flere kvæstet efter lynnedslag i svensk..
28/06/2026 13:47
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Uheld ved motorvejsrampe spærrer Østjy..
28/06/2026 20:34
Mand og søn gravet ud af ruinerne fire ..
28/06/2026 20:04
82-årig kvinde er død efter brand i æ..
28/06/2026 19:58
Timm Vladimir stopper som vært på Den ..
28/06/2026 19:17
Trump vil bygge en af verdens største g..
28/06/2026 19:07