annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15703952
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383598
Et andet syn 1992859
Åndelig Føde 1529334
Jesu ord 1524630
Galleri
Tiger i form (i Kristus; in Christ)
Hvem er online?
0 registrerede 437 gæster og 46 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 39 af 59 < 1 2 ... 37 38 39 40 41 ... 58 59 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#31987 - 24/04/2021 18:02 Re: Popcorn Time ... [Re: Anonym]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3675
Sted: Nørresundby
😂😂😂😂👏🙌


Ha ha ha lol


***


***


Igen igen at være anonym misbruges

Gider ikke bruge tid på folk der ikke tør stå ved hvem de er og som har flere profiler at vælge imellem.


PS:

Og selvfølgelig er det ikke ordet Gud eller ordet jordbær der gir os erfaringer og viden om 🍓 jordbær og Gud - som ÅNDEN der griber os


Det er vores fysiske sanselige praktiske omgang med jordbær 🍓 (fx at spise dem og opdrætte dem og lave stiklinger) der gir os erfaringer og viden om 🍓 jordbær

Ordet jordbær gør blot at vi kan formidle vores erfaringer og viden om 🍓 jordbær


På samme måde er det med Gud - her er ordet 'G'U'D' ligegyldigt - kun vores egne personlige erfaringer med Guds Ånd og virke i vores liv kan fylde begrebet ud med mening og indhold som igen gør at vi kan forstå hvad Paulus og Jesus taler om - og pludselig kan vi formidle sprogligt til andre hvad vi erfarer såvidt Gud i vores liv


At lægge ører til en indremissionsk lærer der tror hvert ord i Bibelen og mener at kristendom er at anstrenge hjernen med hvad der står fra side 1 og mere end tusind sider længere frem - ja så uddrage at den bedste forståelse (hukommelse) hele Bibelen, hvad der står i Bibelen, er lig med kristendom, - så er man simpelthen ikke gennembagt og burde opsøge psykiater.


Det er simpelthen under mit niveau

Det eneste der kunne være interessant, er at Bibelen er forsøgt overindlært fra a - z --- så der er kommet en vis forståelse hvad der står i Bibelen i stand


MEN DETTE HAR IKKE EN HUJENDE FIS AT GØRE MED DET KRISTNE TROSLIV OG DETS SPIRITUALITET

OG JESUS OG PAULUS VILLE BLIVE STIKTOSSET HVIS DE MØDTE DIN INDREMISSIONSKE LÆRER

og vedkommendes destruktion det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET - KIRKELIV

Godt vi har HansKrist - godt vi har Tillich - godt vi har Thomas - godt vi har Michael Falch etc etc etc



-0-0-0-0-0-


Jeg er intelligent som bare fanden såvidt det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET

Såvidt Paulus

PAULs SPIRIT CHRISTOLOGY

Såvidt urkristendommens ethos og SPIRITUALITET


I skal være glade for at I har været så privilegeret at have haft mig i tale


Om nogle år ville I kunne sige:


Ham (Hans-Kristian Hindkjær) har jeg debatteret med engang

I bliver så meget hjulpet af mig

Tænker jeres levetid på jorden bliver forlænget med i nærheden af 20 år så stor en HEALING POWER udgår der fra at jeg taler SANDT om det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET

Og ikke er en idiot som den INDREMISSIONSKE LÆRER

Hvordan ind i helvede kan et menneske i det 21 århundrede være så småt begavet

Så han godt ud, skyldes din underkastelse en fascination af manden???

Det må fandeme stikker noget under hvis et menneske med din begravelse underkaste dig sådan en djævel 😈


Jeg har intet, INTET, til overs for folk der hjernevasker andre på autoritær bibelfundamentalistisk vis uden at der er nogen moderne videnskabelig forståelse tingene med inde over
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#31988 - 24/04/2021 21:19 Nå dada [Re: Hanskrist]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1900
Citat:
Åh vor herre Jesus bevar os vel


Åh vor herre til hest 🐎🏇


På det niveau gider jeg ikke debattere, det er for langt ude

Få dig noget frisk luft


Debattere stortchock

Indlæg var nu ikke tiltænkt debat, men som en servicemeddelelse tommelop

Dejlig weekend til dig smiler

***

Top Svar Citer
#31989 - 25/04/2021 12:50 Re: Tilgivelse [Re: Tikka]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3675
Sted: Nørresundby
Apropos dine bibelfundamentalistiske moralske belæringer omkring TILGIVELSE


Så glemmer du at den form for tilgivelse du beskriver medfører et liv uden engagement -

Men vi skal være engageret, og også Jesus og Paulus var engageret - og kunne aldrig finde på at tømme sig selv for engagement, at opgive at kæmpe for noget her i livet.


Jeg går ikke rundt og bærer nag, men når jeg engagerer mig - er jeg engageret

Det er du og dine flere anonyme profiler også, men I tør ikke være ærlige, derfor anonymitet

Kan kun opfordre til ærlighed og redelighed, at vi mennesker bare er dem vi er og tør stå ved det synligt og offentligt.


Gemte Paulus og Jesus sig??? Nej offentligt og synligt politisk satte de sig selv på spil og begge måtte de derfor betale med livet

At optræde lusket og at operere fra skjul og anonyme profiler var ganske utænkeligt

Altså ikke alliancer og skjulte dagsorden gennem anonymitet (hvad I gør og har gjort gennem årene er kujonagtig)

Vis nu det mod Jesus og Paulus og de første kristne var kendt for
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#31990 - 25/04/2021 16:34 Re: Tilgivelse [Re: Hanskrist]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1900
HK:
Citat:
Korrekt nok er at kunne tilgive sig selv vigtigt. Nogle gange også andre hvis de angre deres fejl, #31984 - 24/04/2021 14:23


###################

HK:
Citat:
Jeg går ikke rundt og bærer nag, men når jeg engagerer mig - er jeg engageret

Hvis ikke du kan tilgive en anden, uden denne har angret, kan du ikke tilgive - Hvad vil du gøre hvis "han" er død?

Når man tilgiver er det udelukkende for ens egen skyld som ikke troende.


At angre er når man selv indser egen fejl og fortryder den, og måske beslutter det ikke skal gentage sig, men i gudsforholdet er det jo gud, som er dommeren, og den troende skal jo selv passe på ikke at begå en fejl ved ikke ubetinget at kunne tilgi.




HK:
Citat:
Vis nu det mod Jesus og Paulus og de første kristne var kendt for


Hvad stortchock - mener du jeg skal blive hellig og sætte guds rige først? - - Iøvrigt dem – de hellige - der ifølge skrifterne skal dømme verden.

Ved I ikke, at vi skal dømme engle, for slet ikke at tale om jordiske forhold?
https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/1_kor/6

… men betinger jo jeg bliver udvalgt af gud og derved får af hans ånd.

Hvordan får jeg den. Det ved du engel

***

Top Svar Citer
#31991 - 25/04/2021 17:48 Re: Panteisme [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7209
Sted: Sydsjælland
#31985 - 24/04/2021 15:47 i denne tråd citerede jeg fra Præsters natursyn:
Citat:
Det første kristne natursyn opstod i antikken som et modsvar til den gældende opfattelse af, at naturen var guddommelig. Med kristendommens indtog blev denne ophøjelse anset som hedensk, og det gamle natursyn blev erstattet af et antropocentrisk natursyn, hvor mennesket betragtes som hersker over naturen i kraft af sin særlige plads som ‘kronen på skaberværket’.
Det fører jo til spørgsmålet: Hvordan var antikkens natursyn?

Det fandt jeg lidt om her :
Citat:
Men hvad så mennesker i forskellige kulturer egentlig for 2000 år siden, når de kiggede mod himlen? Ligesom i dag var mennesker dengang fascineret af synet. Det fortæller lektor i filosofi på Roskilde Universitet Aksel Haaning, som forsker i religiøse natursyn. I antikkens græsk-romerske kultur var det en dominerende opfattelse, at alt i verden var et sammenhængende kosmos. Man mente, at alt liv kom fra en gud eller en guddom, der også omfattede naturen, og som i flere tekster beskrives i femininum – altså en slags ”Moder Jord”. I sit værk ”Om verdens natur” skriver den romerske filosof Lukrets blandt andet, hvordan guddommen lever og ånder gennem naturen selv og samtidig knytter mennesket til helheden.
og samme steds:
Citat:
”Det var en ret polemisk, intellektuel debat i antikken mellem de græske og romerske filosoffer og de første kristne forfattere. Sidstnævnte skrev blandt andet et sted, at ’hedningenes store fejl er, at de tror, naturen er moder til alle ting. De tror, at mennesket er skabt af naturen.’”
Min kommentar:
Ja - kristendommen er sandelig antropocentrisk trist

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
annonce
Side 39 af 59 < 1 2 ... 37 38 39 40 41 ... 58 59 >


Seneste indlæg
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Min ”religion”
af Anonym
27/04/2024 07:03
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Svensk politi siger, at de besøgende ti..
27/04/2024 15:05
Dansk stortalent vinder for tredje gang ..
27/04/2024 13:37
Lastefolk i Københavns Lufthavn strejke..
27/04/2024 13:10
Den olympiske flamme fortsætter rejsen ..
27/04/2024 12:22
31-årig anholdt efter at have været p..
27/04/2024 12:20
Nyheder fra Religion.dk