annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
IKON AF KRISTUS
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 370 gæster og 318 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 20 af 59 < 1 2 ... 18 19 20 21 22 ... 58 59 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#31858 - 10/04/2021 13:48 Re: Panteisme [Re: RoseMarie]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej RoseMarie.

Når jeg hører disse præster brokke sig over pandemiens plager, så minder det mig om, at kristendommen stort set alene handler om Gud og mennesker, mens hele det øvrige "skaberværk" stort set ignoreres.

Tænk hvis kristendommen havde indset menneskets økologiske sammenhæng med alt andet end os selv på denne klode. Så havde vi ikke skubbet til biologiske balancer og skabt pandemier - og så havde vi ikke svinet atmosfæren til med vores CO2-affald og skabt klimakrise.

Men nej, menneskenes adfærd i "skaberværket", dét interesserer ikke præsterne.

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#31859 - 10/04/2021 14:20 Re: Panteisme [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Arne nævner fandeme

spontane livsytringer

Hold da op hvor det kører for manden pludselig.


Ingen har som undertegnede haft fokus på de spontane suveræne livsytringer som selvfølgelig har en fuldstændig central plads i måden jeg igennem Paul Tillich og Nicolai Berdyaev har redegjort for en måde at forstå den paulinske SPIRITUALITET på.

Men hver gang jeg fremhævede de spontane (NOUMENALE) suveræne livsytringers uimodståelige overvældende indflydelse og helt centrale placering i den Paulinske vestlige SPIRITUALITET - også som dette kommer til udtryk i GUDSTJENESTERs musik og sang - så latterliggjorde Arne hvad jeg skrev som værende tomme svulstige intetsigende fraser der overhovedet intet sagde ham noget som helst.

Arne skrev for nogle dage siden at han følte han var på rette spor, og vi må sige han nærmest har kastet sig på skødet af HansKrist - men hverken en undskyldning eller bare et ord om at det han nu skriver kan findes hos HansKrist godt og grundigt gennemarbejdet og forstået nu igennem snart 20 år.

Fåg det er TYVERI - pynte sig med andres fjer - ovenikøbet stjæler manden nu fra HansKrist's skrive og ❤️ hjertekammer af skatte hvad Arne har kaldt for svulstige intetsigende tomme fraser.


Hvordan har du det med den behandling Hans?

Jeg har lært at leve med mandens logren med halen for alle andre og så hans ondskabsfulde modvilje og uretfærdige behandling af mig.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#31860 - 10/04/2021 14:38 Re: Panteisme [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Åh for pokker - nu taler manden igen som et barn, Gud er en mand og præsterne er skyld i klimakrisen og det økologiske sammenbrud. Det er som at lytte til en fjorten årig ateist humanist der har set lyset og fået et sort hvidt verdensbillede.

Kun børn og aggressive ateister og humanister og folk der vil spare kirkeskatten kan finde på at hælde alt muligt lort i tide og utide ud på præsterne. Sørme skal vi være kritiske, men kun en aggressiv idiot kan finde fornøjelse i Arne's forenklede meningsløse fremstilling tingene.

Det er jo ej heller forbudt at forstå 1 Mosebog som en ganske anden fortælling end noget astrofysisk Arne Thomsen vås, nemlig i stedet for om vores naturlige tilhørsforhold og vores oprindelige ophav Edens Have med Livets Træ midt i haven som vi gennem synden, ved at gnaske i de moralske æbler om at kende forskel på ondt og godt, afskår os fra. Alt hos Paulus drejer sig om at vi igen skal være i overensstemmelse med Livets Ånd og ja Livets Træ midt i Edens Have.

Syndefaldet har at gøre med de moralske æbler vi gnaskede i os og for Paulus gælder det om at vi dropper lidt, eller sparer på vores moralske bedrevidenhed og selvretfærdighed og finder frem til Guds Retfærdighed og Gud Livets Ånd (finder tilbage til Livets Træ midt i Edens Have Naturen) og åndelige lovmæssigheder igen.

Rom 7 - 8 er hvor Paulus så fremragende redegør herfor. Og viser os hvordan det er loven til trods den rigtige intentioner alligevel det er den der er skyld i at synden har overtaget vores lemmer, hvilket er kødet at synden har bemægtiget sig vores sympsticus aktive lemmer liv, men i sig selv har Paulus ikke et negativt syn på kroppen, det legemlige, tværtimod, igen som han forstår at tænke mennesket i vores legemlige kosmiske helhed og totalitet.


PS:

HansKrist spar på krudtet, det er simpelthen for højt et niveau, og du skyder gråspurve med kanonkugler.

Ned på Arne's og Gerths niveau hvis du vil have en dialog med de aktive her på trosfrihed.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#31861 - 10/04/2021 15:59 Re: Panteisme [Re: Arne Thomsen]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5368
Sted: Vanløse
Hej Arne

Det tænkte jeg også efterfølgende ler Men siden du er villig til at sætte børn i verden, så må du jo tænke, at alle gerne vil have et midlertidigt liv? Ellers har du da et sorteringsproblem? Jeg er selvfølgelig med på, at hvis du ikke eksisterer, så har du heller ikke nogle ønsker, men enhver kan jo sige sig selv, at der ikke er nogen som vil fødes i Afrika til sultedøden. Håber vi kan komme til bunds i tingene...




Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#31862 - 10/04/2021 16:10 Re: Panteisme [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Forhåbentlig tager jeg fejl, når jeg ser Narcissos - som nogle kalder Narcissus:
Citat:
- der forelsker sig i sit eget spejlbillede, som han ser i en sø.

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
annonce
Side 20 af 59 < 1 2 ... 18 19 20 21 22 ... 58 59 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
FN: Flere end 1.500 dræbt under bandevo..
28/03/2024 13:27
Efter sygdom: Paven prædiker igen til p..
28/03/2024 13:19
Visitationszone forlænges yderligere ef..
28/03/2024 12:50
Menneskerettighedschef i FN advarer: Sul..
28/03/2024 11:40
11 mennesker dræbt af cyklon på Madaga..
28/03/2024 10:29
Nyheder fra Religion.dk