annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Rødhus strand
Hvem er online?
1 registreret Hanskrist 273 gæster og 245 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 8 af 24 < 1 2 ... 6 7 8 9 10 ... 23 24 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#31629 - 01/03/2021 11:29 Re: Adam og Eva [Re: Anonym]
Jørgen Primdahl
Uregistreret

Du har fuldstændig ret, der er nogle oversættelser der ikke tager det så tungt med at undersøge Grundteksten og holde sig til den sande tekst, og det er sådan noget der gør at mange mennesker tvivler på Biblens ægthed.
Jeg sætter fjendskab
mellem dig og kvinden,
mellem dit afkom og hendes:
Hendes afkom skal knuse dit hoved,
og du skal bide hendes afkom i hælen.«
Det er jo Satan Gud her taler til

Kvinden er Guds himmelske organisasion, hendes afkom er Jesus.
Hendes afkom skal knuse dit hoved, det vil sige at Jesus fuldstændig fjerner Satan i krigen på Guds den almægtiges store dag ved Harmagedon, det er kun nævnt 1 gang i Biblen nemlig i Åbenbaringens bog.
du skal bide hendes afkom i hælen, Det skete da Jesus blev pælfæstet på Golgata.
At jeg siger at jeg kender mange profetier, ja det gør jeg, men at jeg lige kan remse dem alle sammen op vil nok være at tage munden for fuld, men jeg kan undersøge tingene.



Redigeret af Jørgen Primdahl (01/03/2021 11:38)
Top Svar Citer
#31632 - 01/03/2021 15:43 Re: Adam og Eva [Re: ABC]
Jørgen Primdahl
Uregistreret

Hej ABC jeg regner med at du følger med sammen med anonym så jeg ikke skal skrive det samme flere gange.
Top Svar Citer
#31633 - 01/03/2021 17:21 Re: Adam og Eva [Re: ]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5368
Sted: Vanløse
Hej Jørgen

Jo, jeg følger med i samtalen, og afviser ikke, at der skulle komme en frelser...

https://vandrermodlyset.dk/ardors-beretning-11/

https://vandrermodlyset.dk/kommentar-xi/

Som du kan læse blev Jesus født i Nazareth og ikke i Betlehem = de lod altså Jesus føde i Betlehem for at opfylde en profeti. En profeti som jeg stiller spørgsmålstegn ved...

https://www.biblen.info/Ressourcer/mikad.htm

Hvad tænker du...

Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#31635 - 02/03/2021 13:00 Re: Adam og Eva [Re: ABC]
Jørgen Primdahl
Uregistreret

Maria Føder Jesus i Betlehem. I mellemtiden var der fra kejser Augustus udgået en bestemmelse om at enhver skulle lade sig indskrive i sin fødeby. Dette kom på det rigtige tidspunkt ledet af Gud, idet profetien om Jesu fødested skulle opfyldes. (Mik 5:2) Altså begav Josef og Maria, som nu var højgravid, sig af sted på den besværlige rejse på omkring 150 km fra deres hjem i Nazaret i nord til Betlehem i syd. Da der ikke var plads til dem i overnatningsrummet, kom barnet til verden under meget beskedne forhold og blev lagt i en krybbe. Dette fandt sandsynligvis sted omkring den 1. oktober i år 2 f.v.t. — Lu 2:1-7;
Det var igen en profeti der blev opfyldt.
Top Svar Citer
#31636 - 02/03/2021 13:06 Re: Adam og Eva [Re: ]
Jørgen Primdahl
Uregistreret

Opfyldte Jesus kravene?
4 I tidligere kapitler har vi set hvilken fremtrædende rolle mytologien har spillet for næsten samtlige af verdens store religioner. Men da vi kom ind på jødedommens oprindelse i det forrige kapitel, begyndte vi ikke med en myte, men med den historiske virkelighed der knyttede sig til Abraham, hans forfædre og hans efterkommere. Når vi nu skal betragte kristendommen og dens grundlægger, Jesus, begynder vi heller ikke med en myte, men med en historisk person. — Se side 237.
5 Det første vers i De Kristne Græske Skrifter, almindeligvis kaldet Det Nye Testamente (se side 241), lyder: „Bogen med den historiske beretning om Jesus Kristus, Davids søn, Abrahams søn.“ (Mattæus 1:1) Er det blot en tom påstand der her fremsættes af Mattæus, en tidligere jødisk skatteopkræver og en af Jesu nærmeste disciple, som skrev hans biografi? Nej. I de næste femten vers anfører han Abrahams slægtslinje frem til Jakob, der „blev fader til Josef, Marias mand; af hende fødtes Jesus, som kaldes Kristus“. Jesus var derfor virkelig en efterkommer af Abraham, Juda og David, og han opfyldte dermed tre af kravene til Messias, det „afkom“ der var forudsagt dels i Første Mosebog 3:15 og dels over for Abraham. — 1 Mosebog 22:18; 49:10; 1 Krønikebog 17:11.
6 Endnu et krav til det messianske afkom gjaldt hans fødested. Hvor blev Jesus født? Mattæus fortæller at Jesus blev „født i Betlehem i Judæa i kong Herodes’ dage“. (Mattæus 2:1) Lægen Lukas’ beretning bekræfter dette, idet den fortæller følgende om Jesu kommende adoptivfader, Josef: „Han [tog] naturligvis også af sted fra Galilæa, fra byen Nazaret, op til Judæa, til Davids by, som hedder Betlehem, for at blive indskrevet sammen med Maria, der som lovet var givet ham til ægte og nu var gravid.“ — Lukas 2:4, 5.
7 Hvorfor var det vigtigt at Jesus blev født i Betlehem og ikke i Nazaret eller en anden by? Fordi den hebraiske profet Mika i det ottende århundrede f.v.t. havde forudsagt: „Og du, Betlehem Efrata, for lille til at være blandt Judas tusinder, af dig skal der udgå en for mig som skal være hersker i Israel, en hvis udspring er fra de tidligste tider, fra en fjern fortids dage.“ (Mika 5:2) Ved at Jesus blev født i Betlehem, opfyldte han altså endnu en betingelse for at kunne være det lovede afkom, den forudsagte Messias. — Johannes 7:42.
8 Jesus opfyldte i virkeligheden en lang række profetier fra De Hebraiske Skrifter hvorved hans identitet som den lovede Messias blev bekræftet. Du kan selv undersøge nogle af dem i Bibelen. (Se oversigten på side 245.) Men lad os nu se lidt nærmere på Jesu budskab og hans tjeneste.
Top Svar Citer
annonce
Side 8 af 24 < 1 2 ... 6 7 8 9 10 ... 23 24 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Efter sygdom: Paven prædiker igen til p..
28/03/2024 13:19
Visitationszone forlænges yderligere ef..
28/03/2024 12:50
Menneskerettighedschef i FN advarer: Sul..
28/03/2024 11:40
11 mennesker dræbt af cyklon på Madaga..
28/03/2024 10:29
Kreml beder populært russisk socialt me..
28/03/2024 10:21
Nyheder fra Religion.dk