annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Rødhus strand efterår
Hvem er online?
0 registrerede 1537 gæster og 1660 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 4 af 24 < 1 2 3 4 5 6 ... 23 24 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#31571 - 19/02/2021 21:36 Re: Adam og Eva [Re: ]
ABC
Uregistreret

Hej Jørgen

Tak for at du deltager i samtalen. Hvad siger du til dette...

http://aarsskriftet-critique.dk/2017/07/det-er-tid-til-en-ny-reformation/

Håber vi sammen kan blive lidt klogere på tingene...




Your friend forever

Jan
Top Svar Citer
#31575 - 20/02/2021 17:15 Re: Adam og Eva [Re: ]
Jørgen Primdahl
Uregistreret

Hej ABC, nu har jeg aldrig kunnet se at Revulasionen har gjort den helt store forskeld,om man er katolik eller Luteraner kan være det samme, hvad den ene af parterne har gjort mod deres modstandere har ikke været bedre end den anden, de har været lige ondskabsfulde mod andre mennesker i Guds navn, og i griskhed og magtbegær.
Top Svar Citer
#31577 - 20/02/2021 17:52 Re: Adam og Eva [Re: ]
ABC
Uregistreret

Hej Jørgen

Hvor står du henne i forhold til artiklen...

http://aarsskriftet-critique.dk/2017/07/det-er-tid-til-en-ny-reformation/

Er du enig/uenig i noget...

Your friend forever

Jan
Top Svar Citer
#31580 - 21/02/2021 10:46 Re: Adam og Eva [Re: ]
Jørgen Primdahl
Uregistreret

Hej ABC, jeg har slet ingen mening omkring menneske skabte fænomener, og det er af den enkeltele grund at der altid er en eller anden der ønsker at råbe højest og bestemme over alle andre, det eneste jeg sætter min fulde lid til er Guds skrevende ord Biblen, hvis alle gjorde det så var der ingen revulationer eller andre magtkampe at tage stilling til.
Top Svar Citer
#31582 - 21/02/2021 13:27 Re: Adam og Eva [Re: ]
Anonym
Uregistreret

Indsendt af: Jørgen Primdahl
jeg har slet ingen mening omkring menneske skabte fænomener, og det er af den enkeltele grund at der altid er en eller anden der ønsker at råbe højest og bestemme over alle andre, det eneste jeg sætter min fulde lid til er Guds skrevende ord Biblen, hvis alle gjorde det så var der ingen revulationer eller andre magtkampe at tage stilling til.

Bibelen læses og tolkes på forskellig vis og er vel et menneskeskabt fænomen hvis ord har opdelt mennersker i forskellige grupperinger gennem tiden trosmæssigt og på sin vej forårsaget død, splid samt brugt magtpolitisk, og der har da både været revolution og reformation i kristendommen.

Revolution.
Havde det ikke været for Paulus, var Jesu lære ikke blevet til andet end en sekterisk jødisk sekt – Jesus var jo jøde og jøderne anerkender ikke treenighedslæren.

.
Top Svar Citer
annonce
Side 4 af 24 < 1 2 3 4 5 6 ... 23 24 >


Seneste indlæg
Bevidsthed - Tro - Kærlighed
af Arne Thomsen
20/06/2026 17:59
Ved du hvorfor?
af somo
18/06/2026 08:05
Verdens Væren
af Arne Thomsen
31/05/2026 15:37
Hvad sker der i disse dage?
af somo
25/05/2026 16:33
Denne flygtige Verden
af Arne Thomsen
25/05/2026 12:12
Nyheder fra DR
Udenrigsministeriet lemper rejsevejledni..
22/06/2026 18:52
37-årig erkender hvidvask for millioner
22/06/2026 17:36
The Smiths-guitarist sælger 80 af sine ..
22/06/2026 16:56
Endnu en person fundet død i sø i Rosk..
22/06/2026 15:48
Tidligere amerikansk centralbankchef er ..
22/06/2026 15:02
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Kommuner søgte forgæves om midler til ..
23/06/2026 03:30
Venezuelas fungerende leder: Vi er på r..
23/06/2026 02:18
Ekspræsident ophæver de sidste blokade..
23/06/2026 01:24
Yderligere to anholdt for angrebsplan mo..
22/06/2026 23:58
Israel vil fastholde den militære kurs ..
22/06/2026 22:41