annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
Når andre stjæler fokus....
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 518 gæster og 54 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 94 af 97 < 1 2 ... 92 93 94 95 96 97 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#31266 - 26/12/2020 16:42 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Anonym]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7211
Sted: Sydsjælland
Hej Thomas.
At ophøje eller udnævne sig selv til at være Guds forvalter - med kors og bånd og stjerner eller ydmygt klædt - ændrer jo ikke ved den forpligtelse, det medfører.
Men basalt er vi jo enige:
Citat:
Vi mennesker har jo mange forskellige evner og talenter for at bringe harmoni og kærlighed ind i verden.
Og hvis du anerkender det, som god guddommelig forvaltning, så behøver vi vel ikke at forsinkes af dine spørgsmål: "hvilke forskellige syn de forskellige fiosofier og religioner giver menneskeheden som spejl og kompas: Hvordan oplever vi os selv som menneske(hed), og hvad er vort formål?"

For mig er det sådan, at det er miraklet at være, der skaber kærlighed og lyst til/længsel efter harmoni.
Det siger inden i mig, at det er dét, der er meningen.

Og så er det jo bare at gå i gang!
Først den indre harmoni, så kærligheden til alt kan udfolde sig.
Kærligheden til mennesker må vel først og fremmest gå til de nødlidende: sultende, fattige, undertrykte, fysisk og psykisk syge eller på anden måde afsporede.
Kærligheden til alt levende så det får plads til at udfolde sig - selv om vi mennesker jo hele tiden dræber både planter og dyr - spiser dem - for selv at overleve, men vi kan jo være mådeholdne her - også i vores eget antal her på kloden, så der kommer bedre harmoni.
Kærlighed til kloden så den ikke bringes ud af balance pga. vores grådige gramseri.
Er pandemier en følge af vores vold mod naturen? Ved ikke, men nok ikke usandsynligt.

Så det er simple og enkle ting, vi skal gøre med vore givne evner til at beherske kloden: God forvaltning! Her og nu!

Og det hindrer jo ikke, at vi alle kan samles i kirker, moskeer, templer - eller i enrum - kan føle taknemmelighed - kan takke for - vores eksistens smiler

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#31267 - 26/12/2020 16:53 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Arne Thomsen]
Thomas
Uregistreret

Hej Arne

Citat:
At ophøje eller udnævne sig selv til at være Guds forvalter - med kors og bånd og stjerner eller ydmygt klædt - ændrer jo ikke ved den forpligtelse, det medfører.


Om man ophøjer sig selv med bånd og stjerner, eller om man forpligter sig med en tjeners klædedragt, gør en stor forskel efter min mening, fordi det understreger ånden i hele foretagendet. Nemlig, om vi iklæder os vores egen stråleglans, eller om vi ønsker at reflektere Guds stråleglans.

Citat:
Og hvis du anerkender det, som god guddommelig forvaltning, så behøver vi vel ikke at forsinkes af dine spørgsmål: "hvilke forskellige syn de forskellige fiosofier og religioner giver menneskeheden som spejl og kompas: Hvordan oplever vi os selv som menneske(hed), og hvad er vort formål?"


Hvad vi motiveres af, er efter min forståelse ikke noget, som forsinker os, men noget som holder os på sporet. Derfor er vores syn på verden og livet af afgørende betydning. Værd at reflektere over. Værd at italesætte. Værd at have en fortælling om (Bibelen fx.).

Citat:
Kærligheden til mennesker må vel først og fremmest gå til de nødlidende: sultende, fattige, undertrykte, fysisk og psykisk syge eller på anden måde afsporede.


Ja, dette understreges vel også i de fire evangelier. Jesus er konstant hos de nødlidende, udsatte, marginaliserede.

Citat:
Og det hindrer jo ikke, at vi alle kan samles i kirker, moskeer, templer - eller i enrum - kan føle taknemmelighed - kan takke for - vores eksistens


Netop. Det forsinker os nemlig ikke spor. Det ansporer os.

Kh Thomas
Top Svar Citer
#31268 - 26/12/2020 17:03 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7211
Sted: Sydsjælland
Hanskrist.
Jeg har i tidens løb trængt ind på dig - i forsøg på at lære din tro at kende.
Det er ikke lykkedes mig. Det har jeg udtrykt.
Jeg kan jo ikke håne noget, jeg ikke kender!
Og dig som menneske har jeg - mig bekendt - aldrig omtalt.

Dét at deltage her på Trosfrihed.dk har været udviklende for mig - og er det sandelig fortsat.
At du så personfnidrer det til "flugt" - åh ja - så god fornøjelse.
Sommetider spekulerer jeg over, hvad det er, der driver dig til den slags. Jeg bliver dog ikke meget afklaret her - og holder selvfølgelig for mig selv.

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#31269 - 26/12/2020 18:23 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Anonym]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3676
Sted: Nørresundby
Det fremgår overhovedet ikke hvad du vil sige med dit indlæg, ihvertfald er det ikke en argumentation i vores divergerende opfattelse af kristendom, blot hamre og hamre du videre løs med alle dine fordumme og fordomme, alt skal passe ind i din tidligere udenadslære som du fortsætter med at prædike selv om det er hjernespind som du selv siger og du er ateist

Og fyldt med utallige løgnehistorier om dig selv - og hvad får du ud af det, at folk dropper dig fordi det ingen mening gir at kommunikere med dig når du kun er ondskabsfuld, bitter og aggressiv og fyldt med skjult dagsorden

At jeg er ABC at Arne ikke er Arne (Arne Thomsen) og Hanskrist ikke Hanskrist (Hans-Kristian Hindkjær) og så videre, viser at du er fuldstændig forskruet i hovedet, og har det svært med dig selv

Din skjulte dagsorden er at fremme ateisme og forsøge at latterliggøre kristendommen som Simon ved at skubbe kristendommen ud i naiv overtroiskhed og du er så uoplyst naiv at du troede bibelfundamentalisme var ægte kristendom. Men det har ikke sin gang på jorden kun hos Jehovas Vidner og visse andre sekter og kætterier

Du blev jaloux, du blev så skinsyg, så stærk fanatisk religiøs ateist er du idag

Du tåler simpelthen ikke at højt begavede mennesker har det godt med kristendommen fordi det aldrig nogensinde har haft at gøre med hjernespind.

Hvordan din alliance er med Simon og Bjørn og RoseMarie - er svært at gennemskue, men du er en del af deres agenda, men måske det at Simon fredede dig, som også straks Gerth så, skyldes at Simon blev glad for at se en ateist der karikerede og latteliggjorde kristendommen som ren overtroiskhed, det kan være det, mærkeligt er det ihvertfald

Hørte du Simon i P1 radio idag, jo ellers ikke meget vi ser til ham

Iøvrigt vil også Simon have kristendommen skubbet ud i overtroiskhed som dig, så også det har I tilfælles ud over ateisme, såvel som I begge har været kristne i overtroisk forstand

Nå men godt jeg opdagede hvor skoen trykkede, det var simpel jalousi, men måske også forståelig i det lys at det ikke er lykkedes dig at omvende et eneste menneske til din ateisme og idé om hvad kristendom er,

Du har forsøgt at forstå Bibelen forfra og bagfra og du tror du derved er kommet det kristne trosliv og SPIRITUALITET nærmere, men netop her du fejler totalt og også derfor du ikke tør åbne en bog om teologi, fordi hele din verden om hjernespind ville styrte sammen

Ikke også RM

Ofte har du "truet" eller luftet tanken om at stoppe med at debattere her, jeg har altid givet udtryk for at jeg synes du skulle forsætte, men som tingene står idag ville det være godt for stedet om du stoppede, fordi du er den eneste af os debattører der ikke er ærlig med hensyn til hvem du er og hvad du står for

Ja din konstante skjulte ondskabsfulde dagsorden hvor du ikke engang selv vil kendes ved den måde du fremstiller kristendommen er sygeligt, du er tydeligvis alvorlig skadet af den sekt du har tilhørt

PS:

gennem årene er det lykkedes mig at få dig til at være så glad for Gud Helligånden. Dette er lidt morsomt når jeg tænker på hvor meget du afviste og latteliggjorde den tanke, begrebet, størrelsen Gud Helligånden, eller Helligånden i almindelig tale

Så hvorfor blive skinsyg over at andre får et udbytte af at lytte til mig, når selv et skadet menneske som dig har fået et udbytte

Det kunne være sjovt at vide hvorfor du er blevet så glad for Helligånden? Altså i din fremstilling den kristendom du påstår er hjernespind og som gør at du er ateist når du ikke lige ønsker at blive fixet af lidt hjernespind

Sjovt du Googler på livet løs om fx dopamin

Hvor meget kan du finde om vores neo paleo limbic brain struktur?

Du vil gerne være med (moderne) fornemmer jeg


-0-0-0-0-0-

Alle bliver jo opdraget - og lever i og ”kigger på verden” … så hvornår er man hjernevasket?

😂😂😂

Fåg det er morsomt

Vakler du i din hjernespinds dogmatisme og fundamentalisme

Er du begyndt at tænke over hvad du siger

Har du fået den lyse idé at alt det du konstant gentager måske ikke er den fulde sandhed


Vi mennesker er forskellige og nogle mennesker har brug for identitet og tryghed i en gruppe og opgir gerne selvstændig tænkning og selvstændighed i en masochistisk underkastelse en flok for at få tryghed til gengæld

Rocker miljøer fx er et kendt eksempel som din tidligere JV engagement

Men heldigvis findes der selvstændige mennesker helt fra fødslen af der aldrig kunne finde på at underkaste sig og opgive deres selvstændighed bare for at få identitet og tryghed og beskyttelse af gruppen

Selv Dawkins afviser at kristendommen spiller på de ting du mener er motiv til at tilslutte sig en kirke

Åh nej du hader al kirke liv, sorry

Dog er det nok nærighed der er den egentlige grund til afvisningen, der er penge at spare ved ikke at ville vide af folkekirken

Noget af den hjernespinds overtroiskhed du ynder tror jeg godt du kan finde i folkekirken og du må også komme selv om du ikke er medlem, så på frihjul kan du være også der
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#31271 - 26/12/2020 20:51 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Anonym]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7211
Sted: Sydsjælland
Hej Thomas.
Du responderer positivt på kærligheden til mennesker, men du synes at ignorere kærligheden til alt andet levende, og ligeså synes du at ignorere kærlighed til kloden.
Det er efter min mening en utilstrækkelig "forvaltning på vegne af Gud".
Og det er tillige - som jeg ser det - en mangel i den herskende kristendom.

Et træ står med rødderne godt nede i jorden, med grenene mod himlen, "drikker" energi fra solens stråler og suger næring med rødderne. Det æder ikke andet levende - som vi gør.

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
annonce
Side 94 af 97 < 1 2 ... 92 93 94 95 96 97 >


Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Fare for, at stilladset ved Børsen kan ..
28/04/2024 21:48
Biden og Netanyahu har talt sammen
28/04/2024 20:46
Nødhjælpsorganisation genoptager arbej..
28/04/2024 18:53
Prins Harry markerer tiåret for Invictu..
28/04/2024 18:32
Brøndby snubler i guldkampen, men undg..
28/04/2024 18:21
Nyheder fra Religion.dk