annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15696883
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383021
Et andet syn 1992443
Åndelig Føde 1527744
Jesu ord 1523947
Galleri
Svensk træhus
Hvem er online?
0 registrerede 443 gæster og 132 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 84 af 97 < 1 2 ... 82 83 84 85 86 ... 96 97 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#31202 - 19/12/2020 23:40 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: ]
Anonym
Uregistreret

Citat:
Som livet har jeg med Helligånden en guddommelige vilje. Profilerne på trosfrihed udtrykker noget ekstremt skørt! Du lyder her for ulogisk på den selvmodsigende måde - Fordi mennesket tilsyneladende dør fysisk, livopretholdes dets begrænsede form jo ikke forevigt, men evigt liv er virkeligt for ham/hende, som tror på ens usynlige sjæl med Helligånden og Himmerigets guddom.


At noget er virkeligt for en betyder ikke, det engang vil indtræffe, ej heller at gud og dennes ånd eksisterer.

Når jeg taler om, at skaberen og dennes skabende kraft må være evig og skabe ud fra egen kraft er denne nødvendigvis - i mit univers - også den kraft der opretholder livet. Altså livet som sådan, ikke forstået sådan at den opretholder menneskets liv evigt --- --- --- hvad den så godt kan bibelsk, for de som i følge skrifterne får en opstandelse.


Mennesket som ER en sjæl dør og indgår i kredsløbet som alt andet, det er en naturlov, men her kommer kristendommen så ind og fortæller, at de som tror og handler derpå har mulighed for at opnå evigt liv; men også her skal de der får denne – efter skrifterne mulighed alle først dø.

Denne gave - evigt liv for menneskene - var bibelens guds oprindelige hensigt, som Adam forspildte ved ikke at adlyde guds bud … derfor sendte gud Jesus, så balancen mellem gud og menneskene igen kunne komme i et godkendt forhold uden tilbagevendende ofringer som Moseloven påbød uden at dette gav evigt liv.
Jesu offer er et offer én gang for alle … Alle = de som godkendes af Jesus


Citat:
Hvorfor forsøger du at lave din egen version angående en deri anderledes skabelsesberetning? Helligåndens kraft var aldrig hvilende (latent), fordi den - er - et´ med vores helt bevidst guddommelige skaber af alt og derfor handler netop modsat frelsen for det levende menneske om en spirituel opvågning istedet for sjælens død.


Det er klart at den hellige ånd skal forstås som skaberens kraft, men før skabelsens begyndelse måtte den jo nødvendigvis være i ro, da der ingen skabelse var, og skaberværket er jo ikke gud, men det som den hellige ånd – guds ånd har frembragt.

I begyndelsen skabte Gud himlen og jorden.
Jorden var dengang tomhed og øde, der var mørke over urdybet, og Guds ånd svævede over vandene.

https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/1_Mos/1

… men Helligånden kom til Jesu disciple som tegn på, at han var opstået til et himmelsk liv, og fordi de ikke skulle være faderløse.
Denne ånd kaldes også sandhedens ånd fordi den kan give tro og virke oplysende i et menneske, som gud det vil, så der kan ske en sindsændring for de udvalgte og kaldede.



Citat:
Den guddom sover aldrig og derfor opfatter alt og den teoretisk såkaldte psykiske underbevidsthed i sindet fatter intet. Der er en mening med mit liv istedet for ligegyldigt evolutionære tilfældigheder.
Ligesom Arne prædiker du nogle amatørnaturvidenskabelige påstande om en guddommelig krafts samspil med tomrummet, hvilket er absurd, fordi universet ligesom materielle ting i verden systematisk sådan ingen selvbevidsthed har og derfor er det kun mennesket med Helligånden, som oplever den frie vilje.


Den frie vilje er tilgængelig for et hver menneske, og kan til en hver tid bruges i forhold til mulige valgmuligheder, men jeg tror også, det kun er mennesket der har en fri vilje, som bibelsk skal forstås i forhold til dette, at adlyde og tjene gud – skaberen – som bibelen omtaler som de levendes gud - Abrahams, Isaks og Jakobs gud samt Jesu far …

… men - vi ved også, at materielle ting kan påvirkes fra en bevidsthed.

Hvis du vil bage et brød – brød som du i forvejen forventer et bestemt resultat af ved sammenblanding af diverse ingredienser siger det sig selv, at bevidsthed kan påvirke og sammenblande forskelligt, så der fremkommer et nyt ”produkt” … og bibelens gud forstås som derfra visdommen kommer. Altså må en bevidsthed være tilstede … eller hvis uden gud må naturlovene fungerer hensigtsmæssigt i hinandens samspil.


Citat:
Især GT i Biblen advarede om en guds ødelæggende straf imod menneskers synd fra plager, sult, forfærdelige sygdomme og naturkatastrofer. Idag sker lignende igen for mennesker på Jorden forskellige steder inklusiv noget forværret syndsygt ondskabsfuld krise med global opvarmning, flere krige - mere revolution - nye desperate oprør imod både politiske og religiøse overmagter i lande især udenfor Vesten, øget hunger i endda selv USA, større fattigdom på grund af en forhøjet ulighed i verden ved Corona virus og altså dermed verdensomspændende pandemi (ekstra ekstremt alvorlig sygdom). Jeg minder jer dog alligevel om den mytologiske Noahs pagt med hans guds forhold til menneskeheden imod en ny Jordens undergang syndflod og ligesådan NT´s håbelige trøst om den kærligt tilgivende syndsforladelse. Tiltrods for dette siger selv min samtalepartner fra Kommunen, som ellers fornuftigt ikke tror på trusler om en guds vrede på Dommedag: "Ja, det er (bip-censur = hun bander) Guds straf, så man der lærer noget ydmyghed, fordi vi har ikke magten over alt."


Mennesket lærer ikke ydmyghed på dommedag – der er det for sent!

Vi lever bibelsk i forkyndelsestiden, og de som ikke vender om inden dommedag og får et godkendt forhold til gud i troen på Jesu offers værdi og opstandelse bliver udslettet for evigt ifølge skrifterne … altså uden håb om en fremtidig opstandelse.

Citat:
Måske hun sagde det humoristisk, men hvor der er noget sandhed i denne snak, selvom Biblens GT omtaler mennesket som naturens og dyrenes herskere og ingen teknologi redder endnu folk helt fra kræft, Hiv (AIDS), SARS, influenca mutationer og så videre? Faktisk på et socialt værested generes jeg ikke længere ved hoveddøren af en ofte besøgende gammel rygergæst, fordi han nu har fået lungekræft. Tilmed en anden kvindegæst omkring 35 års alderen får pludseligt nogle begyndende symptomer på halskræft med hendes ofte host og noget således opkast af blod ud af hendes mund, der er en konsekvens. Hun gider dog stadig ikke et helt stop af hendes store cigaretforbrug. En anden mand i den modne alder nægter selverkendelse om hans meget psykotiske træk, hvor han blandt andet snæversynet anklager mig og faktisk også alle andre som værende løgnagtige skuespillere imod ham og derfor om ligeværdig respekt gider jeg ikke længere samtaler med den person - Det er ærligt ment, men han lytter ikke og så af den grund fortsætter han sandsynligvis fortabt måske sit Hashforbrug uden mit selskab.
Og:
Citat:
Hvad er jeres fortolkninger vedrørende Biblens ord om ild her?


Ilden er renselse/lutring - og ”bindeled” mellem mennesket og gud - og en fortærende kraft/straf.

Vi hører om ild i bibelen første gang efter Adam og Eva blev smidt ud af Edens have.

En af deres sønner ofrede et dyr til gud … dette gjorde han, trods det mennesket på det tidspunkt endnu ikke havde fået tilladelse til at spise kød … hans offer blev som bekendt ikke godtaget, ikke fordi han havde taget et levende dyrs liv, men fordi han var ond.


Det ser for mig ud til at skaberen bruger ilden mod mennesket som straf – en udslettende straf, men også en mulighed for selv at give sig til kende - tornebusken – og så som bindeled mellem menneskene og ham selv ved eksempelvis ledelsen i ørkenen om natten, ofringer, og ved dommedag hvor jorden bliver renset for ugudelige

...
Top Svar Citer
#31204 - 20/12/2020 02:37 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: ]
Anonym
Uregistreret

Citat:
Jeg tilfredsstiller dig nok ikke, fordi jeg ej tilbeder Jesus som en gud, da jeg opfatter ham som min ligemand.

Man skal ikke tilbede Jesus, kun faderen skal tilbedes.

Citat:
Du kalder nutiden for forkyndelsens tid, men Hans K har omtalt det samme som endetidens trængsel?

Det er den også, lige som vi lever på den 7. dag



Citat:
"Dommedag sker ikke på kun en dag."

Dommens dag er som skabelsesdagene en periode.

...
Top Svar Citer
#31205 - 20/12/2020 02:42 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Citat:
Som menneske kan en Jesus ikke både modtage mange ved Himlens port og samtidigt fungere som en stor rolle på Jorden!

Der er ingen mennesker i himmelen.

...
Top Svar Citer
#31207 - 20/12/2020 03:08 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: ]
Anonym
Uregistreret

Citat:
Du: "Det er klart at den hellige ånd skal forstås som skaberens kraft, men før skabelsens begyndelse måtte den jo nødvendigvis være i ro, da der ingen skabelse var. "Nej! Før skabelsen af Jorden eksisterede også Helligånden, fordi selv Himlen blev også med den engang skabt. Kun en´ guddom var før alt, der ligesom jeg er.

Ja, bibelsk findes der kun én sand gud hvis ånd er ren og hellig, og derfor er treenighedslæren noget vrøvl.

...
Top Svar Citer
#31208 - 20/12/2020 03:12 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: ]
Anonym
Uregistreret

Citat:
Nej! Dine ord er ikke sandheden, fordi den evige skaber var aldrig kraftløs.

At være i en hvilende position, betyder jo ikke der ikke er en kraft

...
Top Svar Citer
annonce
Side 84 af 97 < 1 2 ... 82 83 84 85 86 ... 96 97 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Anonym
27/04/2024 07:12
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Admin
26/04/2024 08:08
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
25/04/2024 21:42
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Israelsk ambassadør er bekymret for sik..
27/04/2024 07:20
Rusland har ramt energianlæg i tre ukra..
27/04/2024 07:18
Russiske natangreb på Ukraine sender po..
27/04/2024 05:40
Houthibevægelsen rammer britisk olieski..
27/04/2024 04:45
Canadisk provins begrænser afkriminalis..
27/04/2024 03:26
Nyheder fra Religion.dk