annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15537295
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372389
Et andet syn 1980841
Jesu ord 1518425
Åndelig Føde 1465878
Galleri
HansKrist Tigerens Rede :) Have
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 313 gæster og 155 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 68 af 97 < 1 2 ... 66 67 68 69 70 ... 96 97 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#31104 - 05/12/2020 17:54 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Hanskrist]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5370
Sted: Vanløse
Hej (igen) HansKrist

Hvorfor blev vi sendt ned på jorden...

http://aarsskriftet-critique.dk/2017/07/det-er-tid-til-en-ny-reformation/

Hvad beskæftiger præsterne sig med...

https://www.folkekirken.dk/

Hvorledes gik det til, at Jesus blev Kristus? I Vandrer mod Lyset står der, at han var den første som trådte frem for at hjælpe menneskene...

https://vandrermodlyset.dk/ardors-beretning-5/

https://vandrermodlyset.dk/kommentar-v/

Arne mener ikke sandheden findes, men er det sandt blinker hvilket grundlag vil vi sættes i verden på heart lad os spørge hinanden om det 🍺

Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#31106 - 05/12/2020 23:31 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: ABC]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Jan.
Du skriver at du er enig med Vandrer mod Lyset - i hvert fald på en række punkter.
Jeg tror, jeg vil svare dig lidt på samme måde, som du jo som oftest selv benytter, nemlig ved at stille spørgsmål:

Hvorfor tro på, hvad en spiritistkvinde: Johanne Agerskov tidligt i 1900-tallet her i landet påstår, at hun har modtaget af budskaber fra åndeverdenen?
Hvorfor tro på, hvad en jøde - i romersk tjeneste som skatteopkræver - påstår, at han har oplevet, som en åbenbaring "på vejen til Damaskus" for et par tusind år siden?
Hvorfor tro på de mundtlige overleveringer for et par tusind år siden og gennem flere årtier om Jesus, der omsider blev nedskrevet, og som der stort set ikke findes historiske data om?
Hvorfor tro på, hvad Muhammed for ca. 1400 år siden sagde, han fik fortalt af ærkeenglen Gabriel som budskaber fra Gud - og som Muhammed fik en anden til at nedskrive?
Hvorfor tro på fortællingerne om Moses og om Abraham?
osv. osv.

Vi mennesker har altid søgt sandheden - især om vores egen skæbne - men er der grund til at tro, at vi magter den opgave?
Jeg tror det ikke. Jeg tror ikke, vi mennesker kan nå selve sandheden.

Det, der for mig kommer nærmest, er:
Citat:
Gud er alt. Alt er Gud.
idet jeg undskylder den uforskammethed - jeg synes, det er - at bruge det forslidte og misbrugte ord: "Gud".

Det giver mig taknemmelighed for min ufattelige eksistens - og det føder kærlighed i mig smiler

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - harmoni og kærlighed smiler heart


Redigeret af Arne Thomsen (05/12/2020 23:32)
Top Svar Citer
#31107 - 05/12/2020 23:33 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Hanskrist]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1875
Citat:
Der findes for Paulus ingen TRO udenom Gud Helligånden.

Jamen det er da logik, hvis man tror på den sande gud og skaber. Den gud Jesus kaldte sin far … og den gud der sendte sin søn til verden for at frelse de fortabte får af Israels hus, som forinden havde fået loven så de kunne tjene gud.

Dette guds udvalgte folk fik loven til opdragelse, og Paulus sagde , at han ikke vidste hvad synd var, hvis ikke det var for loven … men det er da rigtigt at det at efterleve loven – bogstavet – giver ikke evigt liv – det døder - man dør, som mennesket nu engang dør.

Dette – det evige og virkelige liv – blev der først adgang til ifølge skrifterne med den nye pagt hvor det at tilhøre guds udvalgte folk ikke drejer sig om om omskærelse og tilbagevendende offergaver.

Det, som giver mulighed for et evigt liv, er som Paulus udtrykker det at fuldføre løbet og vinde sejrskransen, og enhver ved jo, at skal man vinde et løb skal man træne og fokusere på opgaven - og træneren her - er netop ånden, da der ikke ville være nogen tro uden åndens ledelse, derved er tro ikke ens egen fortjeneste og derfor skal gud gives æren, da han for det til at gro.

Det er gud som drager en til troen, men valget – om man vil modtage - er ens eget.


For således elskede Gud verden, at han gav sin enbårne søn, for at enhver, som tror på ham, ikke skal fortabes, men have evigt liv. For Gud sendte ikke sin søn til verden for at dømme verden, men for at verden skal frelses ved ham. Den, der tror på ham, dømmes ikke; den, der ikke tror, er allerede dømt, fordi han ikke har troet på Guds enbårne søns navn.
https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/joh/3

Det kan man så tro eller lade være, men troen er nøgleordet, når vi tale om sandheden … den sandhed Jesus sagde han var – og er.

… og så er der jo det med den hellige ånd. Den sande guds skabende kraft, som der gennem Jesu godkendte offerdød gives adgang til for de, som faderen har givet ham ud af verden; for at de ikke skulle føle sig faderløse og for, at de skulle erindre Jesu ord og dets dybde, så kan denne ånd kun virker i dem, hvis åndens frugt er tilstede.
Åndens frugt er kærlighed, glæde, fred, tålmodighed, venlighed, godhed, trofasthed, mildhed og selvbeherskelse.
https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/Gal/5

… modsat kødets gerninger:
Kødets gerninger er velkendte: utugt, urenhed, udsvævelse, afgudsdyrkelse, trolddom, fjendskaber, kiv, misundelse, hidsighed, selviskhed, splid, kliker, nid, drukkenskab, svir og mere af samme slags. Jeg siger jer på forhånd, som jeg før har sagt, at de, der giver sig af med den slags, ikke skal arve Guds rige.

Det der med at tro er en sjov ting, og stærk. Der siges , at troen kan flytte bjerge, og det ved de fleste nok fra det almindelige dagligliv.

Troen giver er utrolig styrke og udholdenhed – samt håb. Derfor er tro også en overbevisning
Tro er fast tillid til det, der håbes på, overbevisning om det, der ikke ses. https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/Hebr/11

… men ”det hele” foregår i bevidstheden og er en dannelse til det at blive/være en kristen og er en hel anden verden en den ”de fleste” lever i da man jo lever i ånden …
At elske og tjene gud og agte sin næste højere end sig selv er det man gør når man lever for Jesus.

***
Top Svar Citer
#31108 - 05/12/2020 23:37 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Arne Thomsen]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1875
Citat:
Hvorfor tro på, hvad en jøde - i romersk tjeneste som skatteopkræver - påstår, at han har oplevet, som en åbenbaring "på vejen til Damaskus" for et par tusind år siden?

Hvorfra ved du, han var skatteopkræver?

***
Top Svar Citer
#31109 - 05/12/2020 23:54 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Arne Thomsen]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1875
Citat:
Det, der for mig kommer nærmest, er:
Citat:
Gud er alt. Alt er Gud.

Sikke da noget vrøvl.

Det må du uddybe hvem/hvad denne allestedsnærværende gud er.

Hvordan forestiller du dig alt er gud? chockeret - gælder det også min pc?

... men jeg forstår du kobler gud og sandheden sammen. Hvorfor?

***
Top Svar Citer
annonce
Side 68 af 97 < 1 2 ... 66 67 68 69 70 ... 96 97 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Instruktør bag 'Oppenheimer' bliver rid..
28/03/2024 21:53
Rusland blokerer for FN-overvågning af ..
28/03/2024 21:33
Harvard Universitet fjerner bogbind lave..
28/03/2024 20:48
OL-drømmen var pakket langt væk, men n..
28/03/2024 20:33
Busulykke i Sydafrika tager livet af fle..
28/03/2024 20:16
Nyheder fra Religion.dk