annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15857041
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2397197
Et andet syn 2002226
Åndelig Føde 1595153
Jesu ord 1533599
Galleri
treram på vej i luften over  Mississippi 1952, uheld i Mexico
Hvem er online?
0 registrerede 259 gæster og 164 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 39 af 97 < 1 2 ... 37 38 39 40 41 ... 96 97 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#30908 - 05/11/2020 21:15 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7235
Sted: Sydsjælland
Nu frister Hanskrist mig over evne, når han citerer:
Citat:
HansKrist:
Citat:
Det med Gud er meget tæt på os og det hører livet til og kan for mig at se ikke være afledt af astronomiske betragtninger. Og der hvor livet er, kan der ikke være nogen tomhed. Så jeg forstår ikke at tomheden skal være en forudsætning for at vi forstår livet eller opdager livet. Kan vi da ikke bare fra først af holde fast i livet og kærligheden og lysten eller frygten til at kæmpe og flygte (fight and flight).

Der findes ikke en Guds menneskeløshed, men der findes måske en menneskets Gudløshed. Det jeg vil sige er at udenom os mennesker giver det overhovedet ingen mening at tale om Gud, hvorfor den der med Guds eksistens også er ganske tåbelig, fordi Gud og mennesket er uadskillelige størrelser. Og det fordi mennesket har et meget avanceret bevidsthedsliv, fyldt med sjæl, nervøsitet, nerver og ja emotioner og følelser, og et erindringsliv (hukommelse) og forestillingsliv uden lige. Når sproget så kommer til og igen skriftsproget, så kan vi becifre for hinanden alle vore erfaringer og oplevelser. Og har nogle haft åndelige oplevelser, vækkelser, eller åbenbaringer, som vi jo alle har, så kan vi også sætte disse på skrift eller sprogliggøre disse og begynde en indbyrdes samtale med hinanden derom. Og igen det er her størrelsen Gud giver mening.



Arne:

For mig er disse ord en række påstande om forholdet mellem din Gud og os mennesker, som jeg ikke kan se noget belæg for, men som det selvfølgelig står enhver frit for at tro.
Om disse ord skriver Hanskrist nu:
Citat:
Det var bare et eksempel, men der er hundredvis af eksempler og jeg glæder mig til at vise dig hvad du tidligere har skrevet nu din forstand og hukommelse ikke længere understøtter dig, men jeg husker så for dig Arne,,, du slipper ikke, dertil har du været for ondskabsfuld overfor mig (virkelig drevet mig til vanvid så jeg har siddet og rykket mig selv i håret) NU LØBER DU FRA DET HELE
Min kommentar:
Hanskrist bygger sine anklager op om disse mine ord:
Citat:
For mig er disse ord en række påstande om forholdet mellem din Gud og os mennesker, som jeg ikke kan se noget belæg for, men som det selvfølgelig står enhver frit for at tro.
Er der nogen andre end Hanskrist, der kan se noget ondskabsfuldt i disse mine ord?
Jeg kan ikke.

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#30909 - 05/11/2020 21:25 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3687
Sted: Nørresundby
Næ lige her var det overhovedet ikke et spørgsmål om dine ondskabsfulde konstante angreb, men at vise du pludselig skiftede mening igår, indtil igår var din position som her:

Du benægter Gud og Guds Åndens nærværelse, tilstedeværelse og manifestationer i menneskets liv.

Pludselig igår sagde du det var LØGN


For mig er disse ord en række påstande om forholdet mellem din Gud og os mennesker, som jeg ikke kan se noget belæg for, men som det selvfølgelig står enhver frit for at tro.

Kan du blive enig med dig selv Arne, der er hundredvis af eksempler, også på dine ondskabsfuldheder som er underfundige og oftest godt pakket ind
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#30910 - 05/11/2020 22:16 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7235
Sted: Sydsjælland
Hanskrist fatter tydeligvis ikke mine ord i denne tråd #30905 - 05/11/2020 18:51:
Citat:
Der er dog sket noget nyt for mig for et par uger siden: En meget svag men dyb oplevelse af "hvad der er bag - og i - verdens væren".
Det har jeg skrevet om. Det har Hanskrist dog ikke bemærket blinker
Dér, hvor det tydeligvis går galt for Hanskrist, er, at han ikke fatter, at det ikke er hans Gud, jeg oplever, men noget helt andet guddommeligt, som Hanskrist ikke kender til blinker

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#30911 - 05/11/2020 22:29 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3687
Sted: Nørresundby
Du tilsluttede dig pludselig igår min position:

Gud og Guds Åndens nærværelse, tilstedeværelse og manifestationer i menneskets liv.

Som intet overhovedet har at gøre med følgende:

En meget svag men dyb oplevelse af "hvad der er bag - og i - verdens væren".

Hverken Gud eller menneskets liv er nævnt med et ord, og talen om Gud og Guds Åndens nærværelse, tilstedeværelse og manifestationer i menneskets liv er der jo INTET af overhovedet
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#30913 - 05/11/2020 23:26 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: ]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7235
Sted: Sydsjælland
Hej Gerth:
Citat:
Dog minder jeg jer om, at en trosretning bør ikke være en afgud og derfor tilhører jeg kun skaberen af alt.
"Du har helt ret" - siger det inden i mig smiler - og så ser jeg lige bort fra om verden er skabt - eller evig blinker

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
annonce
Side 39 af 97 < 1 2 ... 37 38 39 40 41 ... 96 97 >


Seneste indlæg
Kristi himmelfart
af Anonym
12/05/2024 20:41
Vigtige præciseringer
af somo
10/05/2024 22:05
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
Flere byer i Canada bliver evakueret men..
13/05/2024 04:26
Dødstallet stiger i Brasilien, mens hun..
13/05/2024 02:27
Cataloniens separatister har mistet sit ..
13/05/2024 01:15
Putin vil skifte forsvarsministeren ud o..
12/05/2024 20:36
Ny leder i Nordmakedonien brugte landets..
12/05/2024 20:01
Nyheder fra Religion.dk