annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Rødhus strand
Hvem er online?
1 registreret Hanskrist 273 gæster og 245 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 35 af 97 < 1 2 ... 33 34 35 36 37 ... 96 97 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#30887 - 04/11/2020 19:21 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Hanskrist]
RoseMarie Offline
bor her
Registeret: 02/05/2009
Indlæg: 1157
Kære alle

Må jeg komme med en opfordring til god tid i en hel klokketime og i godt selskab med åndelige tanker og alligevel indeholdende flere grin og god humor ... :))

https://www.dr.dk/radio/p1/brinkmanns-briks/brinkmanns-briks-83

I allebedste og midterste grundvigtske ånd
RoseMarie


Redigeret af RoseMarie (04/11/2020 19:22)
Top Svar Citer
#30888 - 04/11/2020 20:58 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hanskrist, du kan roligt stoppe din "hekseforfølgelse".

Den kommer du ingen vegne med.
Jeg respekterer, at du har din religiøsitet, men jeg oplever tilværelsen på en anden måde.

For mig er din Gud alt for lille i forhold til, hvad jeg oplever - og du alt for stor.
Det er ikke et dogme, det er en oplevelse, som jeg udtrykker her - uden missionske hensigter blinker

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#30889 - 04/11/2020 21:08 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Kære Jesus og kære Paulus og alle I andre kristne gennem to tusinde år, "For mig Arne er jeres Gud alt for lille i forhold til, hvad jeg oplever - og I er alt for store".

😱😱


😂😂😂


Det er så komplet hylemorsomt at en Gud der ikke formår at give sig til kende overfor mennesket, ikke formår at meddele og kommunikere sig frem til mennesket skulle være større end Gud der dog formår dette.

Altså at en Gud der er fuldstændig begrænset og impotent i forhold til mennesket det mest sørgende elskende og bedende og spørgende væsen vi har kendskab til skulle være stor, og større end Gud der dog formår at nå frem til mennesket som sin elskede anden med al sin kærlighed og alle sine Åndsgaver, det har jeg fandeme svært ved at finde logikken i.

Er du sikker på at du overhovedet har sat dig ind i mennesket som et religiøst væsen. Har forstand på hvad du snakker om Arne.


Som sagt er du blottet for enhver form for religiøsitet, for den religiøse dybdedimension. Du benægter Gud og Guds Åndens nærværelse, tilstedeværelse og manifestationer i menneskets liv.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#30890 - 04/11/2020 21:43 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hanskrist skriver - om mig:
Citat:
Du benægter Gud og Guds Åndens nærværelse, tilstedeværelse og manifestationer i menneskets liv.
Mit svar:
Løgn!!!

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#30891 - 04/11/2020 21:56 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Løgn skriver du,

Jamen hvornår har du da ændret opfattelse, du har kaldt hvad der står i fx 1 Kor 2 storheds vanvid, du har benægtet menneskets muligheder for at have Guds erfaringer og at Gud skulle kunne give sig til kende og manifestere sig og gøre sig gældende overfor mennesket og hjælpe dem, har du kaldt storhedsvanvid utallige gange, ja du har ikke lavet andet end din konstante heksejagt på Jesus Paulus og HansKrist og alle andre kristnes Guds erfaringer, som fx her:

Citat:
Det guddommelige er uendeligt større og højere (større og højere er ikke de helt rigtige ord, men de bedste jeg har kunnet finde) end, hvad vi mennesker kan fatte.



Jeg har alle dage skrevet om Gud og Guds Åndens nærværelse, tilstedeværelse og manifestationer i menneskets liv. Og alle dage har du kaldt det storhedsvanvid og svulstige intetsigende ordskvalder der ingen som helst mening gav. Du gjorde grin med det så sent som i forrige indlæg.

Jeg har bedt for dig at du dog måtte opleve Gud og Guds Åndens nærværelse, tilstedeværelse og manifestationer i dit liv. Og det glæder mig at min bøn er blevet hørt og du nu pludselig endelig har haft en religiøs erfaring.


Jeg er mest bange for at du er faret vild i din konstante forfølgelse og heksejagt på min position. Men jeg kan også vælge efter alle de her år at glæde mig over at du pludselig nu mener lidt det samme som jeg har prøvet at føre dig og alle andre frem til. Det glæder mig da at det pludselig nu er løgn efterfølgende her:


Du benægter Gud og Guds Åndens nærværelse, tilstedeværelse og manifestationer i menneskets liv.


Jeg har jo virkelig bedt for dig Arne og endda skrevet det sort på hvidt at jeg dog ville ønske for dig at du måtte erfare Gud og Guds Åndens nærværelse, tilstedeværelse og manifestationer i dit liv.


Måske et af de største mirakler her på trosfrihed og omvendelser for åben skærm. Men det er da glædeligt at min bøn for dig og fremstilling af kristendommens spiritualitet endelig bær frugt.

Tillykke Arne
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 35 af 97 < 1 2 ... 33 34 35 36 37 ... 96 97 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Efter sygdom: Paven prædiker igen til p..
28/03/2024 13:19
Visitationszone forlænges yderligere ef..
28/03/2024 12:50
Menneskerettighedschef i FN advarer: Sul..
28/03/2024 11:40
11 mennesker dræbt af cyklon på Madaga..
28/03/2024 10:29
Kreml beder populært russisk socialt me..
28/03/2024 10:21
Nyheder fra Religion.dk