annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
Fra bjørnens familiealbum.
Hvem er online?
1 registreret ABC 444 gæster og 142 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 31 af 97 < 1 2 ... 29 30 31 32 33 ... 96 97 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#30867 - 03/11/2020 14:48 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Arne Thomsen]
ABC Online   content
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5372
Sted: Vanløse
Hej Arne

Jeg er nok ikke lige sådan at overbevise om et midlertidigt liv ler Hvem skal jeg takke for at sætte mig ind i denne verden? Her gik jeg lige og havde det så godt i intetheden blinker Hvorfor belemre mig med noget, som jeg ikke ønsker? Hvad gør mig lykkelig? Et liv efter døden for alle...

https://historienet.dk/krig/2-verdenskrig/klaus-barbie-nazisternes-vaerste-torturboeddel

I Vandrer mod Lyset står der, at hvis vi ikke ønsker at fortsætte med at leve, så kan vi bede Gud om at udslette os. Den tanke kan jeg godt lide = at ingen er tvunget til at leve for altid heart

https://www.youtube.com/watch?v=XNztk9AQ3KI

Er meget glad for sådanne samtaler...

Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#30868 - 03/11/2020 15:42 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: ABC]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Jan.
Du skriver:
Citat:
Jeg er nok ikke lige sådan at overbevise om et midlertidigt liv ler Hvem skal jeg takke for at sætte mig ind i denne verden? Her gik jeg lige og havde det så godt i intetheden blinker Hvorfor belemre mig med noget, som jeg ikke ønsker? Hvad gør mig lykkelig? Et liv efter døden for alle...
Min replik:
Det er ikke min hensigt at overbevise dig om noget. Jeg fortæller blot, hvad dine mange spørgsmål og fantasier siger mig.
Og det, jeg når til, er, at uanset om der er noget efter døden - eller ikke - så synes jeg, at alt peger på, at man hele tiden - her og nu - skal gøre det bedste, man formår, bruge de evner, man har fået, bedst muligt - ikke spilde for megen tid på ligegyldigheder.

Det gør jo alt andet, som er levende på denne klode - og så bliver skærsilden vel ikke så slem - eller ens karma ikke så dårlig - hvis der er sådan noget blinker

Og samtidig tror - og oplever jeg - at det er vejen til et lykkeligt liv - så lykkeligt, som ens vilkår nu engang tillader engel

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#30869 - 03/11/2020 18:55 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Arne Thomsen]
ABC Online   content
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5372
Sted: Vanløse
Hej Arne

Hvorfor kan du godt lide, at vi ikke fortsætter med at leve videre efter døden? Hvordan kan det være, at du befinder dig i verden? Er vi (menneskeheden) nået så langt ved at tænke, at der ikke er noget efter døden? Har du bare sat børn i verden som alle andre? Min datter kan takke "evighedstanken" for sin eksistens blinker

Du lader til at tænke, at vi bare kan sætte børn i verden, på et hvilket som helst grundlag...

Nu vil jeg arbejde videre på et forum for spirituelle mennesker ler 🍺 heart

Hvad siger du til denne velkomsthilsen...

-------

Velkommen til lyset! Her har vi fokus på det som betyder noget. Hvorvidt du er landet på det rigtige forum må du gøre op med dig selv om. Som sådan er vores forum for alle, der tænker, at vi er åndelige væsner, som er udstyret med et midlertidigt legeme. Skulle du være af en anden "mening", så kan vi henvise til forummet Trosfrihed.dk...

-------

Skal mødes med min IT kammerat imorgen og vil høre om han kan lave et forum ala Trosfrihed.dk = måske det ikke lige er sådan at lave = jeg vil bare have en "tavle" med de emner, som vi finder på, og så noget ude i siderne...

Your friend forever

Jan


Redigeret af ABC (03/11/2020 19:19)
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#30870 - 03/11/2020 20:00 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: ABC]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Jan.
Citat:
Hvorfor kan du godt lide, at vi ikke fortsætter med at leve videre efter døden?
Det kan jeg ikke, og har jeg aldrig udtrykt, men jeg anser det for meget sandsynligt.
Citat:
Hvordan kan det være, at du befinder dig i verden?
Det ved jeg ikke.
Citat:
Du lader til at tænke, at vi bare kan sætte børn i verden, på et hvilket som helst grundlag...
Når jeg har "sat børn i verden", har det været, hvor jeg har været i den heldige situation sammen med børnenes mor, at kunne elske dem, forsørge dem og give dem chancen for et lykkeligt liv.
Helt små forældreløse børn giver mig tårer - og ønske om at hjælpe.
Noget efter døden - eller ikke - har - for mig - ingen indflydelse her.
Citat:
Velkommen til lyset! Her har vi fokus på det som betyder noget. Hvorvidt du er landet på det rigtige forum må du gøre op med dig selv om. Som sådan er vores forum for alle, der tænker, at vi er åndelige væsner, som er udstyret med et midlertidigt legeme. Skulle du være af en anden "mening", så kan vi henvise til forummet Trosfrihed.dk...
"Åndelige væsner udstyret med et midlertidigt legeme" er for mig noget nær storhedsvanvid om os mennesker.
Ydmyghed er - for mig - en dyd, men en dyd som ikke forhindrer mig i at gøre noget godt - ja, det bedste jeg kan - i mit liv - både for mig selv og for mine omgivelser smiler
Så jeg "køber" ikke dit dogme om "åndelige væsener" blinker

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#30871 - 03/11/2020 20:01 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: ABC]
RoseMarie Offline
bor her
Registeret: 02/05/2009
Indlæg: 1157
Jeg er med og tilhænger af Lyset - et forum for spirituelle mennesker...

Lysere hilsner
RoseMarie


Redigeret af RoseMarie (03/11/2020 20:02)
Top Svar Citer
annonce
Side 31 af 97 < 1 2 ... 29 30 31 32 33 ... 96 97 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Korrespondent: Angreb i Syrien 'kan før..
29/03/2024 08:53
Ukrainske energianlæg ramt af russiske ..
29/03/2024 07:50
Japan genoptager støtten til palæstine..
29/03/2024 07:30
To teenagedrenge anholdt for at stikke 2..
29/03/2024 06:18
Med Obama og Clintons hjælp når Biden-..
29/03/2024 05:47
Nyheder fra Religion.dk