annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15696883
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383021
Et andet syn 1992443
Åndelig Føde 1527744
Jesu ord 1523947
Galleri
Kunsten at være stille.
Hvem er online?
0 registrerede 451 gæster og 137 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 60 af 97 < 1 2 ... 58 59 60 61 62 ... 96 97 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#31036 - 19/11/2020 18:50 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: ]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7209
Sted: Sydsjælland
Hej Jan.

Du fortsætter med at stille spørgsmål og med at "smide links i hovedet på mig" - og skriver ikke ét eneste ord om, hvad du selv mener.

Den "link-juleleg" gider jeg ikke.
Er det svært at forstå? blinker

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#31037 - 19/11/2020 19:37 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Arne Thomsen]
ABC
Uregistreret

Hej Arne

Jeg kan da kun spørge (astronauterne) om det lader sig gøre at skabe en stjernehimmel på denne måde...

https://vandrermodlyset.dk/ardors-beretning-3/

https://vandrermodlyset.dk/kommentar-iii/

Hvordan forholder andre sig til tingene...

https://vml-ploug.blogspot.com/2020/06/teorien-om-big-bang.html?spref=fb

Hvad laver vi her på jorden...

https://vandrermodlyset.dk/25-fosteret/

Hvilket grundlag "skal" vi sætte børn i verden på...

https://www.ringbearersdiary.com/Ringbearer_who_is_PK_UK.htm

Lad os få nogle kloge hoveder på banen blinker

Your friend forever

Jan
Top Svar Citer
#31039 - 20/11/2020 04:29 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3675
Sted: Nørresundby
Uhyggelig rodet artikel og citater

Problemet opstår når der ingen korrekt begrebsanalyse er udført såvidt verden og jorden som ikke dækker over det samme

Jorden omtales tydeligvis i artiklen og i citaterne som jorden = naturen

Og uden at tænke sig om tillader man sig den frækhed eller katastrofale fejlslutning at begrebet verden i nye testamente også betyder jorden = naturen, men nej det betyder den politiske orden. Både hos Paulus og Johannes som her:

Citat:
Elsk ikke verden og heller det, som er i verden. Hvis nogen elsker verden, er Faderens kærlighed ikke i ham.’ Derfor er der jo ingen grund til at passe på verden.«


Verden betyder ikke jorden = naturen, men den politiske verden og styreform (magt og herskeform).

Når man sådan misforstår begreberne kan man få frem til en eklatant fejlforståelse, fejltolkning, af kristendommen.

Jeg er rystet over ham Jens-André Herbener og ja også Anna von Sperling. Men Jens-André har dog uddannelsen med sig så han burde simpelthen ikke qua faglighed kunne nå frem til at misforstå kristendommen så groft. Jeg bliver mere og mere bekymret for standarden hos yngre akademiker.

Hvad er det der gør at ingen kollegaer har gjort ham opmærksom på det jeg her har forklaret.

Kristendommen er ikke negativ og kritisk indstillet overfor jorden forstået som naturen.

-0-0-0-0-

Arne afslutter:

Citat:
Alt i alt nogle spændende og overbevisende - synes jeg - synspunkter om vi menneskers rolle i verden - og om vores overmod - hvor åbenbart selv en klimakrise ikke synes at bringe os på bedre tanker.


Ifølge Paulus er verden = politiske magt og styreform (og ikke verden = naturen) i det ondes magt desværre. Så Paulus ser med samme skepsis og kritiske øjne (som Arne og Anna von Sperling og Jens-André Herbener) på den verdenspolitiske forfaldenhed syndefaldenhed hvor mennesket styrer verdens politiske gang udenom Gud som Livets Ånd.

Tanken er jo at det er LIVETS TRÆ midt i haven paradisets have, Edens Have, vi er blevet adskilt fra ved at gnaske i de moralske ondt godt æbler.

-0-0-0-0-


Citat:
»Kristendommen er jo i sit udspring en dommedagsreligion. Den prædiker Jordens undergang til fordel for et overjordisk paradis. Og undergangen er en god ting. For verden er slet ikke interessant, ja, den er i den Ondes vold, og mennesket skal ud af vagten i en fart,«


Nej ikke jordens undergang, men undergang af verden som verdens politiske skæve uheldige onde gang.

Nej der er ikke tale om et overjordisk paradis. Men om det himmelske og jordiske forenet, altså ikke en forløsning fra det jordiske men en forløsning af det jordiske (af liv) der desværre er underkastet verdens uheldige onde skæve gang, så vi alle er i veer og stønner. Men vi har Gud som Livets Ånd og igennem hvem vi igen vil få adgang til Livets Træ.

At læse kristendommen som først og fremmest en dommedagsreligion så har man da misforstået alt. Kristendommen er det stik modsatte må man nok sige. Guds Kærlighed Kristus er sgu da i første omgang hvad det er, og ikke for at dømme vi mennesker i verden.

Dommen er så i næste omgang en kærligheds dom, Paulus skriver herom.

-0-0-0-0-

Jehovas Vidner er jo ikke kristendom, men et kristent kætteri. Og ja Jehovas Vidner fremstiller kristendommen falsk på mange måder, blandt andet som en dommedagsreligion.

Nu bliver Tikka rasende på mit indlæg her og måske hun/han vil flyve i tastaturet
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#31041 - 20/11/2020 13:21 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: ]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7209
Sted: Sydsjælland
Hej Gerth.
Du skriver til mig:
Citat:
Jeg bemærker, at du på det seneste fremsiger navnet Gud? Det guddommelige er ikke en del af verden, fordi prøv gerne med ydmyghed en forståelse for, at planeten Jorden og alt er mindre end dets guddommelige skaber.
Mit svar:
Hvis jeg har brugt ordet: Gud, er det en fejl fra min side - men jeg censurerer jo ikke citater af andres udtalelser blinker
Jeg er i øvrigt enig med dig - dog med den tilføjelse, at verden muligvis end ikke er skabt - men er evig, hvilket - for mig - er endnu mere ufatteligt.
Og om verden var evig, hjalp det jo ikke menneskeheden, fordi solen vil brænde ud, når den har opbrugt sit brint.

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#31042 - 20/11/2020 13:47 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3675
Sted: Nørresundby
Jeg forstår godt du afholder dig fra at kommentere på mit indlæg, da det udfordrer hvad du ukritisk slugte råt fra en Information artikel skrevet af Anna von Sperling, ud fra Jens-Andre Herbener.

Hvis vi skal gøre fremskridt og ikke igen og igen debattere nøjagtig de samme misforståelser og fordomme og fordummeligheder om kristendommen så bliver vi nødt til at lytte til hvad hinanden skriver.

Vi kommer ingen vegne før vi lytter til hvad hinanden skriver.

Nogle gange mister jeg tålmodigheden med at vi ikke kommer ud af stedet

Igen læs hvad jeg skrev Arne og bliv klogere igen for tredje gang på ganske kort tid, som med Matthæus som med evangelierne og nu som med hvad der menes med begrebet verden i Nye Testamente, hos Paulus og Johannes
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 60 af 97 < 1 2 ... 58 59 60 61 62 ... 96 97 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Hanskrist
26/04/2024 12:57
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Admin
26/04/2024 08:08
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
25/04/2024 21:42
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
USA's militær skal holde øvelse på Bo..
26/04/2024 16:29
Folketinget foretog ulovlig søgning i m..
26/04/2024 16:14
Hovedvej mellem Viborg og Holstebro spæ..
26/04/2024 15:35
Tidligere landsholdsspiller Stig Tøftin..
26/04/2024 14:38
Beboer på Christiania tjente 20 million..
26/04/2024 14:32
Nyheder fra Religion.dk