annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
IKON AF KRISTUS
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 370 gæster og 318 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 23 af 97 < 1 2 ... 21 22 23 24 25 ... 96 97 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#30815 - 28/10/2020 13:04 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Hanskrist]
Anonym
Uregistreret

Citat:
Havde jeg ikke hørt ordet KÆRLIGHED og FORELSKELSE eller historier om disse to størrelser, ville jeg ikke erfare KÆRLIGHED og FORELSKELSE.

Vrøvl!

Dette er nødvendigt for at mennesket kan overleve.

Man behøver ikke ord for kærlighed og forelskelse. Det er kun ord som beskriver nogle følelser.

***
Top Svar Citer
#30816 - 28/10/2020 13:04 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Anonym]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Tikka:


Citat:
Man bestemmer selv sin virkelighed i forhold til hvordan man vil forholde sig til det som er i bevidstheden



nej og atter nej,,,, det er ikke dig der bestemmer at du har nyrer, og hjerte (et brain face heart nervus vagus system), og derigennem biologisk vil komme ud for at opleve frygt (relateret til nyrer) og kærlighed og forelskelse relateret til hjertet.

Så vi bestemmer ikke selv hverken vores virkelighed eller hvad vi af vores erfaringer og erkendelser (bevidsthed) vil anerkende som virkelighed.


Kun et menneske der er svært psykisk syg kan selv bestemme sin virkelighed, og hvad der skal være virkeligt såvidt vores bevidsthedsliv. Og prøver et menneske at gøre sig til egen herre over hvad der skal være virkeligt bevidstheds mæssigt,, så er det på tide at opsøge en psykiater eller en psykolog, fordi så er det menneske på vej ud i svær psykose eller måske demens.

håber virkelig ikke det er så galt fat som hvad du skriver Tikka, kunne indikere,,, ønsker dig det meget bedre,,,,

du har virkelig brug for HansKrist

vi bestemmer selv hvad vi vil have vores arbejdshukommelse lige her og nu skal være optaget af, fx den her vores debat,,, men de tanker vi gør og vores forståelse af de her forhold forsvinder ikke fordi vi ikke lige har det present oppe at vende i vores arbejdshukommelse, var det tilfældet ville vi ikke kunne lære noget, fx lære at cykle eller køre bil, men skulle genindlære alting igen igen,,,,, du opererer med at vi ikke har hukommelse og kan indlære noget,,, men det kan vi og tingene forsvinder ikke fordi vi ikke tænker på dem
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#30817 - 28/10/2020 13:09 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Hanskrist]
Anonym
Uregistreret

Hvis ikke man selv kunne bestemme sin virkelighed, ville man ej heller kunne ændre sind - eller få tro eksempelvis

Har ikke mere tid nu.

***
Top Svar Citer
#30818 - 28/10/2020 13:12 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Anonym]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
du læste åbenbart ikke hvad jeg skrev,,,

jeg skrev netop at dit udsagn var idiotisk,

selvfølgelig er kærlighed og forelskelse almen menneskelige erfaringer som begrebet og størrelsen Gud: The Two Million Year Old Self: the Imago Dei or center and totality of the psyche.


du har det medfødt, det er nøjagtig det jungiansk psykologi har bevist,,,, det findes i alle kulturer, manifester sig også før historisk tid, skriftsproget og biwellæsning


din og simon og rm - jeres socialkonstruktivisme (1)* og tabula rasa teori er fuldstændig løbet af med jer,,

I aner tilsyneladende ingenting om før teoretiske almen menneskelige erfaringer, som sorg, kærlighed og forelskelse og begrebet og størrelsen Gud os Selv: The Two Million Year Old Self: the Imago Dei or center and totality of the psyche.

du vil aldrig være disse foruden, selv en bakterie kan kende forskel på sig selv og omgivelserne,,, det er nedlagt i os som levende væsner, at vi kan være os selv, og at vi skal passe på os selv,, så Gud os Selv i højeste ønskelige potens er nedlagt i alt levende og det for at vi skal passe på ikke at få vores CENTER for os selv ødelagt, det er et indbygget jeg-du forhold vi arver og som er hardwired i vores nervesystem og biologiske organer

også derfor Gud og Guds Ånd er HEALING POWER da det beskytter os imod at få vores CENTER eller kerneselv ødelagt.



som jeg skrev kan selv en bakterie identificere (på ubevidst plan selvsagt) hvad der er den selv og hvad der er den selv fremmed, men i alle de millioner år vi har været på vej evolutionsbiologisk er vi selvfølgelig blevet bedre og bedre til at beskytte os selv, vores CENTER imod død sygdom og ødelæggelse og da vi er bevidste væsner, så kan vi endda have en religiøs kulturel diskurs om Gud:

The Two Million Year Old Self: the Imago Dei or center and totality of the psyche.



-0-0-0-0-0-

ufatteligt at vi ikke kan sætte vores positioner op overfor hinanden, det er nøjagtig samme snak år efter år,,,

I snakker bare uden at I kommer videre, stil nu jeres positioner op overfor hinanden,,,

jeg gør det hele tiden, men det at jeg er den eneste der er så systematisk og grundigt hjælper ikke noget når I andre bare snakker og pludre løs om tingene år efter år uden at komme videre,,,

hvis et menneske læste mine indlæg ville det langsomt begynde at forstå tingene, få et overblik over tingene,



(1)*:

Socialkonstruktivisme er en sociologisk retning, der arbejder med, hvordan virkeligheden i større eller mindre grad skal forstås som en social konstruktion og hvordan sproget former menneskets evne til og mulighed for at erkende verden.


dette synspunkt kan drives ud i hampen, ud i absurditeter, og de gør folk der gør det har slet ikke forstået socialkonstruktivismen, som har påpeget nogle forhold vi kritisk skal være bevidste om og ta med i vores forståelse,,,
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#30819 - 28/10/2020 13:59 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Arne Thomsen]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5368
Sted: Vanløse
Hej Arne

Det er ikke lige det nemmeste emne (for mig) at beskæftige sig med...

https://www.youtube.com/watch?v=9Q-3GFab-FU

Hvad er det som lever videre efter døden? Det er ånden (jeget) og hvad er så det for en størrelse?

https://www.youtube.com/watch?v=F8sRP0Ih6ww

Hvorfor vil jeg gerne lave et forum for spirituelle mennesker...kan de ikke bare deltage i samtalen på trosfrihed.dk? Hvorfor henviser folkekirken ikke til forummet...

https://www.folkekirken.dk/

Måske arbejder de på at lave et andet (og bedre) forum heart

Jeg kender kun til 2 danske forummer...

http://www.trosfrihed.dk/

https://www.selvet.dk/

Er der ikke plads til (og brug for) mange flere...

Hvad skal forummet indeholde eller beskæftige sig med?

-------

Velkomsthilsen (lidt om forummet)

Fred på jorden (hvordan skaber vi det?)

Jesu liv og lære (blev han født af en jomfru?)

Folkeskolen (hvad skal børnene lære?)

Projekter (har du en god ide?)

-------

Derudover har vi disse emner...

-------

Gud (hvad taler vi om?)

Bøn (hvorfor bede?)

Bøn eller meditation (hvad er bedst?)

Spiritualitet (hvad er et spirituelt menneske?) (er du et spirituelt menneske?)

Musikboksen (?)

Mødesteder (?) Samværssteder (?)

Foredrag (?)

Verdenshistorien (?)

Bøger (?)

Åndsforskning (?)

Nærdødsoplevelser (?)

Forummer (?)

Hjemmesider (?)

Tilværelsen (hvad er grundlaget for vores eksistens?)

Gode nyheder (kunne køre ude i siden ligesom herinde med nyheder...men det kunne også være et emne, hvor deltagerne kom med dem)

Nytårsaften (skal vi holde den sammen?)

-------

Hvordan bygge forummet op...

Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
annonce
Side 23 af 97 < 1 2 ... 21 22 23 24 25 ... 96 97 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
FN: Flere end 1.500 dræbt under bandevo..
28/03/2024 13:27
Efter sygdom: Paven prædiker igen til p..
28/03/2024 13:19
Visitationszone forlænges yderligere ef..
28/03/2024 12:50
Menneskerettighedschef i FN advarer: Sul..
28/03/2024 11:40
11 mennesker dræbt af cyklon på Madaga..
28/03/2024 10:29
Nyheder fra Religion.dk