annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15453733
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2365629
Et andet syn 1975461
Jesu ord 1515118
Åndelig Føde 1445516
Galleri
Rødhus hedeklit
Hvem er online?
0 registrerede 280 gæster og 268 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 3 1 2 3 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#30767 - 22/10/2020 18:09 Kommunikationen her på Trosfrihed.dk
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7149
Sted: Sydsjælland
Når jeg ser på, hvordan kommunikationen foregår her på Trosfrihed.dk, så er den jo for det første - glædeligvis set med mine øjne - præget af vidt forskellige synspunkter, meninger, holdninger, overbevisninger og former for tro/ikke tro, og jeg gætter, at mange af os tillige har oplevet, at dét at udtrykke sig skriftligt er udviklende.

Dét, at mange forskellige standpunkter kommer frem, kan jo være inspirerende, men det kan også opfattes som udfordrende og føre til verbale kampe - ja endda til personangreb.

Kunsten at fremføre egne standpunkter og samtidig at respektere andres anderledes standpunkter er jo ikke nem.

Dertil kommer at andres standpunkter ikke altid er nemme at forstå, og stiller man opklarende spørgsmål, kan det meget let føre til verbale slagsmål.

Jeg vil for mit vedkommende bestræbe mig på åbent og ærligt at forstå andre, samtidig med at jeg jo ikke forkaster eget ståsted, mens jeg forbliver åben for, om der er noget hos andre, der kan overbevise eller inspirere mig.

Faldgruberne: meningskrige og personangreb vil jeg holde mig fra - og angreb fra andre vil jeg ignorere.

Og så glæder jeg mig over, så meget Trosfrihed.dk har hjulpet mig til trosafklaring smiler

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#30769 - 23/10/2020 10:27 Re: Kommunikationen her på Trosfrihed.dk [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Citat:
jeg kunne ikke tale til jer, brødre, som til åndelige mennesker; jeg måtte tale til jer som til kødelige mennesker, som til spæde i troen på Kristus. Jeg gav jer mælk, ikke fast føde, for den kunne I endnu ikke tåle, og det kan I heller ikke nu; for I er stadig kødelige mennesker. For når der er misundelse og splid iblandt jer, er I så ikke kødelige og lever slet og ret som mennesker? Når én siger: Jeg hører til Paulus, og en anden: Jeg hører til Apollos, er I så ikke slet og ret mennesker?

Hvad er da Apollos? Og hvad er Paulus? Tjenere, ved hvem I kom til tro, og hver for sig tjente vi med den gave, Herren gav. Jeg plantede, Apollos vandede, men Gud gav vækst, så hverken den, der planter, eller den, der vander, er noget, men det er Gud, som giver vækst. Den, der planter, og den, der vander, er ét, og enhver skal få løn efter sit arbejde. For vi er Guds medarbejdere, og I er Guds mark, Guds bygning.

Ved I ikke, at I er Guds tempel, og at Guds ånd bor i jer? Hvis nogen ødelægger Guds tempel, skal Gud ødelægge ham. For Guds tempel er helligt, og det tempel er I.

da I er i Kristus,,,,,holdes hele bygningen sammen og vokser til et helligt tempel i Herren. I Kristus bliver også I sammen med os bygget op til en bolig for Gud i Ånden.

over alt dette skal I iføre jer kærligheden, som er fuldkommenhedens bånd
.

Kristi fred skal råde i jeres hjerter; til den blev I jo kaldet som lemmer på ét legeme. Og vær taknemlige. Lad Kristi ord bo i rigt mål hos jer. Undervis og forman med al visdom hinanden med salmer, hymner og åndelige sange, syng med tak i jeres hjerte til Gud.



Lad jer ikke frakende sejrsprisen af nogen, som går ind for falsk ydmyghed og engledyrkelse, fordyber sig i egne syner og uden grund er indbildsk i sit verdslige sind, og som ikke holder sig til ham, der er hovedet, og ud fra hvem hele legemet, støttet og sammenholdt af sener og led, vokser Guds vækst.





Lad jer ikke frakende sejrsprisen af nogen, som går ind for falsk ydmyghed og engledyrkelse, fordyber sig i egne syner og uden grund er indbildsk i sit verdslige sind, og som ikke holder sig til ham, der er hovedet, og ud fra hvem hele legemet, støttet og sammenholdt af sener og led, vokser Guds vækst.



Lad jer ikke frakende sejrsprisen af nogen, som går ind for falsk ydmyghed og engledyrkelse, fordyber sig i egne syner og uden grund er indbildsk i sit verdslige sind


-0-0-0-0-0-0-


Arne:

Citat:
stiller man opklarende spørgsmål, kan det meget let føre til verbale slagsmål.

Jeg vil for mit vedkommende bestræbe mig på åbent og ærligt at forstå andre


LØGN - her lyver du Arne (sådan har du aldrig, ALDRIG, opført dig overfor mig)

jeg er jo ikke dum, født igår, jeg har været igennem din kværn og mølle utallige gange, og du gør det samme hver eneste eneste gang nu i snart 20 år,,,,

Hvorfor????

hvad jeg står for kalder du alt muligt usandt
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#30770 - 23/10/2020 11:45 Re: Kommunikationen her på Trosfrihed.dk [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7149
Sted: Sydsjælland
Citat:
Faldgruberne: meningskrige og personangreb vil jeg holde mig fra - og angreb fra andre vil jeg ignorere.
M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#30775 - 23/10/2020 22:00 Re: Kommunikationen her på Trosfrihed.dk [Re: ]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7149
Sted: Sydsjælland
Hej Gerth.
Det, du refererer til må være Thomasevangeliets Logion 77:
Citat:
Ordene: "Løft stenen. Kløv træet" står i Thomas Evangeliet. Det er Logion 77 (Logion: Lille ord).
Den fulde tekst i logion 77 er:
Citat:
77. Jesus sagde: ”Jeg er lyset, som er over dem alle.
Jeg er alt. Alt er udgået fra mig, og alt er kommet til mig.
Kløv træet: Jeg er der’; Løft stenen op, og I skal finde mig der’.”

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#31476 - 04/02/2021 20:37 Re: Kommunikationen her på Trosfrihed.dk [Re: Arne Thomsen]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5351
Sted: Vanløse
Hej Arne og Gerth

Jeg er blevet meget interesseret i dette...




Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
annonce
Side 1 af 3 1 2 3 >


Seneste indlæg
ABC-spam
af Arne Thomsen
19/03/2024 00:31
Snyder religionerne?
af Arne Thomsen
18/03/2024 22:20
Ramadan-måneden
af ABC
16/03/2024 12:02
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
11/03/2024 09:54
Er dette videnskab...
af Anonym
10/03/2024 00:49
Nyheder fra DR
Israel rammer syriske militærfacilitete..
19/03/2024 02:57
Landsby i Slovakiet i alarmberedskab eft..
19/03/2024 01:23
Efter israelsk operation ved hospital i ..
18/03/2024 23:27
Kongeriget Danmark støtter FN-forslag o..
18/03/2024 21:44
Randers bevilger yderligere 150 millione..
18/03/2024 20:25
Nyheder fra Religion.dk