Kommunikationen her på Trosfrihed.dk

Indsendt af: Arne Thomsen

Kommunikationen her på Trosfrihed.dk - 22/10/2020 18:09

Når jeg ser på, hvordan kommunikationen foregår her på Trosfrihed.dk, så er den jo for det første - glædeligvis set med mine øjne - præget af vidt forskellige synspunkter, meninger, holdninger, overbevisninger og former for tro/ikke tro, og jeg gætter, at mange af os tillige har oplevet, at dét at udtrykke sig skriftligt er udviklende.

Dét, at mange forskellige standpunkter kommer frem, kan jo være inspirerende, men det kan også opfattes som udfordrende og føre til verbale kampe - ja endda til personangreb.

Kunsten at fremføre egne standpunkter og samtidig at respektere andres anderledes standpunkter er jo ikke nem.

Dertil kommer at andres standpunkter ikke altid er nemme at forstå, og stiller man opklarende spørgsmål, kan det meget let føre til verbale slagsmål.

Jeg vil for mit vedkommende bestræbe mig på åbent og ærligt at forstå andre, samtidig med at jeg jo ikke forkaster eget ståsted, mens jeg forbliver åben for, om der er noget hos andre, der kan overbevise eller inspirere mig.

Faldgruberne: meningskrige og personangreb vil jeg holde mig fra - og angreb fra andre vil jeg ignorere.

Og så glæder jeg mig over, så meget Trosfrihed.dk har hjulpet mig til trosafklaring smiler

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - harmoni og kærlighed smiler heart
Indsendt af: Hanskrist

Re: Kommunikationen her på Trosfrihed.dk - 23/10/2020 10:27

Citat:
jeg kunne ikke tale til jer, brødre, som til åndelige mennesker; jeg måtte tale til jer som til kødelige mennesker, som til spæde i troen på Kristus. Jeg gav jer mælk, ikke fast føde, for den kunne I endnu ikke tåle, og det kan I heller ikke nu; for I er stadig kødelige mennesker. For når der er misundelse og splid iblandt jer, er I så ikke kødelige og lever slet og ret som mennesker? Når én siger: Jeg hører til Paulus, og en anden: Jeg hører til Apollos, er I så ikke slet og ret mennesker?

Hvad er da Apollos? Og hvad er Paulus? Tjenere, ved hvem I kom til tro, og hver for sig tjente vi med den gave, Herren gav. Jeg plantede, Apollos vandede, men Gud gav vækst, så hverken den, der planter, eller den, der vander, er noget, men det er Gud, som giver vækst. Den, der planter, og den, der vander, er ét, og enhver skal få løn efter sit arbejde. For vi er Guds medarbejdere, og I er Guds mark, Guds bygning.

Ved I ikke, at I er Guds tempel, og at Guds ånd bor i jer? Hvis nogen ødelægger Guds tempel, skal Gud ødelægge ham. For Guds tempel er helligt, og det tempel er I.

da I er i Kristus,,,,,holdes hele bygningen sammen og vokser til et helligt tempel i Herren. I Kristus bliver også I sammen med os bygget op til en bolig for Gud i Ånden.

over alt dette skal I iføre jer kærligheden, som er fuldkommenhedens bånd
.

Kristi fred skal råde i jeres hjerter; til den blev I jo kaldet som lemmer på ét legeme. Og vær taknemlige. Lad Kristi ord bo i rigt mål hos jer. Undervis og forman med al visdom hinanden med salmer, hymner og åndelige sange, syng med tak i jeres hjerte til Gud.



Lad jer ikke frakende sejrsprisen af nogen, som går ind for falsk ydmyghed og engledyrkelse, fordyber sig i egne syner og uden grund er indbildsk i sit verdslige sind, og som ikke holder sig til ham, der er hovedet, og ud fra hvem hele legemet, støttet og sammenholdt af sener og led, vokser Guds vækst.





Lad jer ikke frakende sejrsprisen af nogen, som går ind for falsk ydmyghed og engledyrkelse, fordyber sig i egne syner og uden grund er indbildsk i sit verdslige sind, og som ikke holder sig til ham, der er hovedet, og ud fra hvem hele legemet, støttet og sammenholdt af sener og led, vokser Guds vækst.



Lad jer ikke frakende sejrsprisen af nogen, som går ind for falsk ydmyghed og engledyrkelse, fordyber sig i egne syner og uden grund er indbildsk i sit verdslige sind


-0-0-0-0-0-0-


Arne:

Citat:
stiller man opklarende spørgsmål, kan det meget let føre til verbale slagsmål.

Jeg vil for mit vedkommende bestræbe mig på åbent og ærligt at forstå andre


LØGN - her lyver du Arne (sådan har du aldrig, ALDRIG, opført dig overfor mig)

jeg er jo ikke dum, født igår, jeg har været igennem din kværn og mølle utallige gange, og du gør det samme hver eneste eneste gang nu i snart 20 år,,,,

Hvorfor????

hvad jeg står for kalder du alt muligt usandt
Indsendt af: Arne Thomsen

Re: Kommunikationen her på Trosfrihed.dk - 23/10/2020 11:45

Citat:
Faldgruberne: meningskrige og personangreb vil jeg holde mig fra - og angreb fra andre vil jeg ignorere.
M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - harmoni og kærlighed smiler heart
Indsendt af: Arne Thomsen

Re: Kommunikationen her på Trosfrihed.dk - 23/10/2020 22:00

Hej Gerth.
Det, du refererer til må være Thomasevangeliets Logion 77:
Citat:
Ordene: "Løft stenen. Kløv træet" står i Thomas Evangeliet. Det er Logion 77 (Logion: Lille ord).
Den fulde tekst i logion 77 er:
Citat:
77. Jesus sagde: ”Jeg er lyset, som er over dem alle.
Jeg er alt. Alt er udgået fra mig, og alt er kommet til mig.
Kløv træet: Jeg er der’; Løft stenen op, og I skal finde mig der’.”

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - harmoni og kærlighed smiler heart
Indsendt af: ABC

Re: Kommunikationen her på Trosfrihed.dk - 04/02/2021 20:37

Hej Arne og Gerth

Jeg er blevet meget interesseret i dette...




Your friend forever

Jan
Indsendt af: Arne Thomsen

Re: Kommunikationen her på Trosfrihed.dk - 14/07/2023 20:13

Hej Jan.
Jeg kommunikerer med mennesker - ikke med videoer.
Og det er jo tydeligt, at andre her det ligeså.
Og resultatet ser ud til at være, at du indtager en ensom post, som ingen har lyst at kommunikere med.

Selvfølgelig kan man præsentere videoer og andre links, men hvis det ikke er som underbygning af egne formulerede standpunkter, så er det jo blot propaganda, som nok ingen gider at interessere sig for.
Arne.

Indsendt af: ABC

Re: Kommunikationen her på Trosfrihed.dk - 14/07/2023 21:55

Namaskaram Arne

Hvem taler du om ler Kom nu op i omdrejninger blinker Har du brug for lidt inspiration...

https://debatingchristianity.com/forum/viewtopic.php?t=40906

Kan vi bruge dit hovmod til noget...




Your friend forever

Jan
Indsendt af: Arne Thomsen

Re: Kommunikationen her på Trosfrihed.dk - 14/07/2023 22:26

Jan.
Du svarer som forventet.
Håber, du kan nyde din ensomhed her på Trosfrihed.dk.
Arne.
Indsendt af: ABC

Re: Kommunikationen her på Trosfrihed.dk - 15/07/2023 14:13

Namaskaram Arne

Hvad stiller vi op med dig ler Er der nogen som ved det blinker Somo er blevet stillet over for sandheden og ønsker ikke at tale om den...

http://www.trosfrihed.dk/debat/ubbthreads.php/topics/40366/Re_skadelige_urenheder.html#Post40366

Gerth er bare tosset og har brug for et spørgsmål...

http://www.trosfrihed.dk/debat/ubbthreads.php/topics/40397/Sandhedens_Mirakel.html#Post40397

Så er der vist kun os to tilbage. Du er desvære heller ikke noget at råbe hurra for...

http://www.trosfrihed.dk/debat/ubbthreads.php/topics/40334/Aktiv_doedshjaelp.html#Post40334

http://www.trosfrihed.dk/debat/ubbthreads.php/topics/40382/ABC.html#Post40382

Men det hele går nok afligevel...




Your friend forever

Jan
Indsendt af: Arne Thomsen

Re: Kommunikationen her på Trosfrihed.dk - 15/07/2023 23:32

Her på Trosfrihed.dk er vi så endt med, at kommunikationen er gået i stå.
Det har jeg ikke før set i de mange år, hvor jeg har deltaget.

Der er for mig sproglige og indholdsmæssige vanskeligheder i kommunikation med Gerth - uanset nogen sympati.

Og jeg anser det for håbløst at søge at kommunikere med Jan, der enten ikke kan eller ikke vil formulere sine standpunkter, trods mange invitationer dertil, men i stedet fylder sine indlæg op med andres videoer - og iøvrigt omtaler sig selv som "vi".
Der er ikke andre, der deltager, og det ser ikke ud til, at der kommer nye til.

I denne situation håber jeg alligevel på, at nogle, der læser Trosfrihed.dk skulle få lyst at deltage aktivt.
Der kan være inspiration at opnå allerede ved at formulere egne holdninger, meninger, standpunkter, men jo også ved at læse andres kommentarer dertil - og inspiration giver jo godt humør smiler
Endelig kan der jo være inspiration at opnå ved at kommentere andres indlæg - især hvis kommentarerne er udviklende i stedet for nedrakkende blinker
Du, som læser dette: Hvorfor ikke prøve det! smiler

M.v.h. Arne.
Indsendt af: ABC

Re: Kommunikationen her på Trosfrihed.dk - 16/07/2023 19:57

Namaskaram Arne

Hvad stiller vi op med dig ler Er der nogen som ved det blinker Skal jeg hjælpe med tingene...

Indsendt af: Arne Thomsen
Her på Trosfrihed.dk er vi så endt med, at kommunikationen er gået i stå.
Det har jeg ikke før set i de mange år, hvor jeg har deltaget.

Der er for mig sproglige og indholdsmæssige vanskeligheder i kommunikation med Gerth - uanset nogen sympati.

Og jeg anser det for håbløst at søge at kommunikere med Jan, der enten ikke kan eller ikke vil formulere sine standpunkter, trods mange invitationer dertil, men i stedet fylder sine indlæg op med andres videoer - og iøvrigt omtaler sig selv som "vi".
Der er ikke andre, der deltager, og det ser ikke ud til, at der kommer nye til.

I denne situation håber jeg alligevel på, at nogle, der læser Trosfrihed.dk skulle få lyst at deltage aktivt.
Der kan være inspiration at opnå allerede ved at formulere egne holdninger, meninger, standpunkter, men jo også ved at læse andres kommentarer dertil - og inspiration giver jo godt humør smiler
Endelig kan der jo være inspiration at opnå ved at kommentere andres indlæg - især hvis kommentarerne er udviklende i stedet for nedrakkende blinker
Du, som læser dette: Hvorfor ikke prøve det! smiler

M.v.h. Arne.

Hvorfor taler du ikke med Gerth om hans frelserdrømme? Eller med Somo om islam? Eller med mig om dette...

http://www.trosfrihed.dk/debat/ubbthreads.php/topics/40334/Aktiv_doedshjaelp.html#Post40334

http://www.trosfrihed.dk/debat/ubbthreads.php/topics/40382/ABC.html#Post40382

Hvem har styr på det hele i vores forsamling...

https://debatingchristianity.com/forum/viewtopic.php?t=40906

Kom nu op i omdrejninger og gør noget for verden der batter...

http://www.trosfrihed.dk/debat/ubbthreads.php/topics/40162/Re_Det_spirituelle_parti.html#Post40162

Måske Rumi kan sætte gang i læserne...

Citat:
Come back my soul,
How much longer will
You linger in the garden of deceit?
I have sent you a hundred messages
I have shown you a hundred ways
Either you never read them
Or you ignore my advice.
Come back my soul, do not waste
Time with the cold-hearted
They do not know your worth.
Why do you seek water When you are the stream?
Have you forgotten?
You are the king's falcon,
You are a ray of the Beloved,
A divine wonder!
Rumi heart

Nye medlemmer er meget velkomne og skal bare skrive derudad yeah Her er højt til loftet og altid noget at glæde sig over...




Your friend forever

Jan
Indsendt af: Arne Thomsen

Re: Kommunikationen her på Trosfrihed.dk - 16/07/2023 21:41

Jeg ser, at ABC - Jan fortsætter med at kalde sig selv: "vi", fortsat ikke "bekender kulør", men spiller med "fordækte kort" gemt bag en masse ubegrundede videoer og citater, der går i alle mulige retninger.
Samtidig søger samme ABC - Jan at give mig ordrer om, hvad jeg skal gøre cool

En sådan opførsel virker jo nok ikkke just tiltrækkemde på nye potentielt aktive deltagere trist

Arne trist
Indsendt af: ABC

Re: Kommunikationen her på Trosfrihed.dk - 16/07/2023 23:18

Namaskaram Arne

Hvad stiller vi op med dig ler Er der nogen som ved det blinker Har du svært ved at holde sandheden ud? Virker dine tricks? Hvordan komme selvbedraget og hovmodet til livs? Hvorfor ikke gennemskue tingene? Nu vil jeg komme videre i teksten og ønske alle en god aften...




Your friend forever

Jan
Indsendt af: Arne Thomsen

Re: Kommunikationen her på Trosfrihed.dk - 17/07/2023 08:18

Jan.
Mere udenomssnak, mere "vi", fortsat "fordækte kort", flere anklager og nye "ordrer" cool
Arne.