annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15536443
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372315
Et andet syn 1980797
Jesu ord 1518396
Åndelig Føde 1465686
Galleri
Tiger den HansiKristi-lige af slagsen
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 331 gæster og 283 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 21 af 97 < 1 2 ... 19 20 21 22 23 ... 96 97 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#30803 - 27/10/2020 20:37 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Arne Thomsen]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5370
Sted: Vanløse
Hej Arne

Sådan noget må jeg hellere (på nuværende tidspunkt) overlade til mennesker som Lars Muhl og Sadhguru ler

Kan dog godt fortælle, at det er en ånd, som er meget glad for at eksisterer blinker

Måske det er forkert at sige, at vi har en ånd = vi har et midlertidigt legeme, men har vi en ånd eller er vi en ånd, som har et midlertidigt legeme...

https://www.youtube.com/watch?v=9Q-3GFab-FU

Hvem er det som har en ånd, hvis det ikke er ånden (jeget) som har det...hmmm....ånden har en ånd hjælp

Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#30804 - 27/10/2020 23:44 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: ABC]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Jan.
Ja du har jo mange tilgange til din overbevisning om at du har/er en ånd, såsom Lars Muhl, Sadhguru og Vandrer mod Lyset - nok lidt svære at forene, vil jeg tro.
Men så nævner du:
Citat:
Kan dog godt fortælle, at det er en ånd, som er meget glad for at eksisterer blinker
Det må vel betyde, at du oplever/kender denne ånd, og at den harmonerer med såvel åndeligt kristne Lars Muhl, yogien Sadhguru og idéerne i Vandrer mod Lyset?

Svært for mig at fatte.
Kan du sige mere om din ånd - udover glæden over at eksistere?

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#30805 - 28/10/2020 11:30 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Arne til Jan ABC

Citat:
Det må vel betyde, at du oplever/kender denne ånd



Der findes ingen ånd adskilt fra menneskelig intelligens og erkendelser og erindringer,,,

hverken ånd eller Guds Ånd er noget der er selvstændig eksisterende uafhængig af det menneskelige åndsliv, menneskets intellekt og bevidsthedsliv

nøjagtig som Gud og mennesket er sameksisterende, der findes ikke og har aldrig gjort, eksisteret "en" Gud eller guder, uafhængig mennesket, det eksisterer samhørende biologisk intelligente høj bevidste levende væsner, altså det er ikke naturvidenskab i gængs forstand, forstået sådan at vi har et objekt at undersøge et og andet sted derude i det fysiske rum

der findes ingen ånd uden hånd og legeme, uden et levende menneske i dets totalitet og begejstring og ekstaser

ånd har at gøre med begejstring, ekstatisk begejstring (gerne fyldt med åbenbaringer og syner, visioner (vågen drøm, livlig dagdrømmerier)), vi siger også med apostlen Paul at ånden er over os, og driver os, at ånden griber os, vi bliver besatte, det er en besættelse,

uden disse besatheder, uden at vi lader os gribe og besætte af ånden (ideer, motiver (MOTIVATIONER og arketyper, urbilleder i vores arkaiske psykiske arvemateriale)), vil vi ikke kunne forstå det religiøse spirituelle.

Citat:
Det skal ske derefter:

Jeg vil udgyde min ånd

over alle mennesker.

Jeres sønner og døtre skal profetere,

jeres gamle skal have drømme,

jeres unge skal se syner.

Selv over jeres trælle og trælkvinder

vil jeg udgyde min ånd i de dage.
og de dage er for os kristne i KRISTUS allerede en realitet.

Mandens vigtigste MOTIV, MOTIVATION, er KVINDEN, så meget at Jung kalder mandens sjæl for ANIMA og vice versa kvindens sjæl for ANIMUS.

Det er ANIMA der gør at vi har alle disse millioner milliarder billeder, fotos og malerier, af kvinder, og sange og digte og noveller og romaner hvor en kvindelig figur (ARKETYPE figur) indgår. Det betyder ikke at vi må reducere kvinderne i vores liv til de idealtyper, ARKETYPER IDEER og MOTIVATIONER vi bærer rundt på og har i forbindelse at vi er psykiske spirituelle væsner, men det betyder at vores arketyper ideer og motiver, motivationer, om kvinden vil være med til at skabe en kreativ dynamik i forhold til de kvinder vi har konkret fysisk omgang med. Vi har ikke bare idealforestillinger og drømme (drømmekvinden i vores liv) om vores bedre halvdel, men også om os selv. Det betyder at essens (potentialerne, mulighederne) og eksistens som tingene er konkret, i virkeligheden forholder sig, altid skaber en kreativ dynamik, fordi vi kan som de religiøse spirituelle væsner vi er forholde os til de arketyper muligheder vi huser og rumsterer med, som måske skal vækkes af ydre stimulation, kunst, film, litteratur, eller af et møde i virkeligheden, nemlig vil enhver forelskelse kunne vække vores essens og potentialer, muligheder, nemlig ufattelige mange sjæls -energier og -kræfter i vores kollektive arketype bevidsthed eller dybere sjælsliv.


Hvis I, Arne, Jan ABC og Gerth RM og Simon og Tikka med flere andre vil flytte jer, øge jeres forståelse af tingene må I lytte til HansKrist, for tilsyneladende er jeg den eneste der rigtig forstår de her ting, så det ikke bliver blot til at I snakker herfra og til evigheden uden at I kommer ud af stedet, gør fremskridt i forståelse,,,

Det var så vigtigt for Paulus at vi øgede vores forståelse af det åndelige, det spirituelle,,,

nå men husk lige at ånd og ånder og Gud og guder, ikke findes uafhængig mennesker, men er en integreret del af dette at vi mennesker er så avancerede og komplekse væsner der råder over ufattelige sjælskræfter og sjælsenergier, drømme, syner og visioner og åbenbaringer der besætter os og driver os i hverdagen, hjælper os igennem livet, vores liv fra vugge til grav. Gud og ego, er de to centrale størrelser, jeg-du forholdet, det mest kreative dynamiske forhold der er bestemmende for vores liv. Gud er vores vigtigste skytsånd og hjælper og helbreder. Guds Ånd er fyldt med HEALING POWER i vores liv.

det er mennesker der er religiøse spirituelle levende væsner og har et rigt religiøst spirituelt erfaringsliv, det betyder ikke at der i dette vores fuldstændig vidunderlige subjektivitet, ikke findes objektive lovmæssigheder, fx såvidt begrebet, størrelsen Gud, men stadig betyder de objektive forhold i forbindelse vores subjektivitet, vores eksistens, ikke at Gud eller Ånden, Guds Ånd, og ånder og guder, bliver til objektive størrelser.


-0-0-0-0-0-0-

Selvet er Jungs vigtigste ARKETYPE og har fat i begrebet og størrelsen Gud:

The Two Million Year Old Self: the Imago Dei or center and totality of the psyche.

Stevens postulates that the two million-year-old Self lives within the dark subterranean labyrinth of the psyche. He reveals how dreams illuminate the blackness of the primeval underworld, allowing us to discover the ageless Self in this prehistoric archetypal world.

an important and timely reflection on how we must befriend the two million-year-old within and put this ancient collective wisdom into action to save ourselves, our entire human family, and our earth. We need to realize that the two million-year-old Self will continue to survive only if we survive.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#30808 - 28/10/2020 12:25 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Hanskrist]
Anonym
Uregistreret

ja, det var/er med/ved ordet/sproget gud erfares.

Vores bevidsthed skaber gennem ord billeder og jo derfor jeg kalder det hjernespind

***
Top Svar Citer
#30809 - 28/10/2020 12:33 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret


der findes kun den gud man selv skaber ... og troen er også ens egen selv om den evt. bygger på kristi ord

***
Top Svar Citer
annonce
Side 21 af 97 < 1 2 ... 19 20 21 22 23 ... 96 97 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Instruktør bag 'Oppenheimer' bliver rid..
28/03/2024 21:53
Rusland blokerer for FN-overvågning af ..
28/03/2024 21:33
Harvard Universitet fjerner bogbind lave..
28/03/2024 20:48
OL-drømmen var pakket langt væk, men n..
28/03/2024 20:33
Busulykke i Sydafrika tager livet af fle..
28/03/2024 20:16
Nyheder fra Religion.dk