annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15535776
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372279
Et andet syn 1980771
Jesu ord 1518378
Åndelig Føde 1465535
Galleri
Mad for sjov
Hvem er online?
1 registreret somo 335 gæster og 305 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 19 af 97 < 1 2 ... 17 18 19 20 21 ... 96 97 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#30789 - 25/10/2020 21:44 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: ABC]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Jan.
Du skriver:
Citat:
Jeg er meget glad for dette forum (trosfrihed), men jeg tænker, at det ville være godt med et forum for spirituelle mennesker.
Min replik:
Jamen er det ikke netop dét, Trosfrihed.dk er?

Og hvad det spirituelle angår så savner jeg stadig klarhed over, hvor du står i alt det meget forskellige, du har præsenteret.
Er der noget af det, der særligt begejstrer dig?
Er der noget af det, du er i tvivl om?
Er der noget af det, du fravælger?
Jeg tror på, at du kan komme til større klarhed tommelop

Hvorfor bøvl med et nyt forum, så længe vi ikke har opbrugt mulighederne her? blinker

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#30792 - 26/10/2020 01:40 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: ABC]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Ikke et ord om Gud

Den kristne spiritualitet er Gud Helligåndens værk med os mennesker og ikke spekulation over tingene

Citat:
Tro er ikke den menneskelige indbildning eller drøm, som nogle anser for at være tro. At nogle opfatter forholdene sådan, skyldes at når de hører evangeliet, så farer de løs og frembringer ved egen kraft en tanke i hjertet: ”jeg tror”. Dette holder de så for at være en ret tro; men det er menneskeligt tankespind, som er uden virkning på hjertets grund. Derfor virker den heller intet, og det følger ingen forbedring, ny skabelse deraf.
Tro derimod er et guddommeligt værk i os, som forvandler og føder os på ny ud af Gud. Den døder den gamle Adam, og gør os af hjerte, sind, tanker og alle kræfter til helt andre mennesker.
Oh, troen er i sit væsen en så levende, skabende, virkende og mægtig ting, at det er umuligt, at den ikke uafladeligt gør godt. Den spørger heller ikke, om der er gode gerninger at gøre, men inden man når at spørge, har den gjort dem og er altid virksom. Citat slut (hentet fra luthers fortale til Romerbrevet)


Spiritualitet er ikke spekulation, meninger og synspunkter men alene hvad Gud gør med os og for os, hvordan Gud handler i vores liv, den kristne spiritualitet er begivenheden KRISTUS, Guds fødsel i vores liv der straks også bliver til en vekselvirkning med vores fødsel i Gud, de nye skabninger vi er i KRISTUS

Derfor er en kristen spiritualitet at vi kommer med stærke vidnesbyrd om hvad Gud gør for os, hvad Gud Helligånden udvirker af åndsgaver, karismatiske nådegaver og hvilke frugter vi høster af et sådant liv hvor vi som Guds børn har Guds Ånd og lever i konstant personlig bøn til Gud som en vor kærlig fader for os,,,

Dette og helbredelserne er noget af det vigtigste evangelierne gir os

Ellers er det hos Paulus det sner og der sparkes røv

-0-0-0-0-0-

Noget der altid har undret mig er at Bibelfundamentalister og stærkt fundamentalistiske religiøse mennesker slet ikke behøver Gud i deres liv, de kan tydeligvis undvære Gud i deres liv, beskæftiget som de er med at overtro noget de har læst

Det kan vi paulinske kristne ikke der bygger på Jesus som KRISTUS klippen i vores liv, da det alene bygger på Gudsværket i vores liv,,, på hvad Gud gør med os

"Det guddommelige værk i os, som forvandler og føder os på ny ud af Gud. Den døder den gamle Adam, og gør os af hjerte, sind, tanker og alle kræfter til helt andre mennesker."
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#30794 - 26/10/2020 03:48 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Hanskrist]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Skulle jeg komme med et godt råd, til jer og mig selv

Så er det, stop spekulation, bekymring og overtænkning omkring det religiøse

Og at vi vender os væk fra meditation og imod bøn


Bøn bøn bøn bøn bøn bøn bøn bøn bøn bøn bøn bøn bøn

Det kan ikke siges for mange gange

BED !

bøn bøn bøn bøn bøn bøn bøn som Jesus lærte det som søn fader - som vi Guds børn der beder til Gud vor Far

Vi må stoppe spekulation, bekymring og overtænkning og meditation

STOP DET NU

Og vend jer som Guds børn i bøn bøn bøn bøn til Gud som jeres far

Bøn bøn bøn bøn bøn bøn bøn

Ikke spekulation, bekymring og overtænkning, ikke meditation, men bøn bøn bøn bøn bøn

Tale til, tale til, tale til, tale til, tale til, tale til, tale til, tale til

Så vil Gud også svare os

Og alene det har vi brug for at Gud svarer os og hjælper os

At vi bliver bønhørt og kommer ud af meditation og spekulation, bekymring og overtænkning

Bøn folkens, bøn folkens, bøn folkens, bøn folkens, bøn folkens, bøn !

Vi, TROSFRIHED, siden her og vi få her på siden har brug for HJÆLP

og den HJÆLP får vi kun om vi stopper med al vores spekulation, bekymring og overtænkning og al vores meditation, og vender os imod bøn bøn bøn bøn bøn

Vi, trosfrihed, siden her, er så gudsforladt fordi ingen her lever i bøn, søn far bøn

Kun et menneske her på siden vil vedkende sig GUD og det HansKrist

Alle I andre er væk i spekulation, stor bekymring og overtænkning og meditation, men ingen af jer lever i oprigtig bøn

Ingen af jer vil vide af Gud

Vi er i stor nød og forlegenhed og her er der kun bøn der hjælper os

Bøn bøn bøn bøn bøn bøn bøn bøn bøn folkens

Bøn i timervis, bøn i dagevis, bøn uophørligt

er I oprigtige ville I hjælpe til og arbejde med med bøn, bønnen alene der vil kunne HJÆLPE os i vor nød

Thomas a Kempis KRISTI EFTERFØLGELSE har jeg købt utallige udgaver af fordi jeg elsker den bog, der var med til at sætte mig i bøn, i bøn bøn bøn bøn bøn bøn bøn bøn og lærte mig hvor tåbelig klogskab og spekulation over tingene er, nøjagtig som den forstandige og vise gudsfrygtige Paulus også siger det flere gange
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#30795 - 26/10/2020 08:51 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Hanskrist]
ABC Online   content
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5370
Sted: Vanløse
Hej HansKrist

Mange tak for input heart

Hvis det kan glæde dig, tænkte jeg faktisk på, at bøn skulle være et emne på forummet, og da også Gud, men hvordan formulere det...

-------

Velkomsthilsen (lidt om forummet)

Fred på jorden (hvordan skaber vi det?)

Gud (hvem er det?)

Jesu liv og lære (blev han født af en jomfru?)

Bøn (hvorfor bede?)

Folkeskolen (hvad skal børnene lære?)

Projekter (har du en god ide?)

-------

Kan man undgå at tale om Gud og bøn i emnet...Jesu liv og lære...? Skal de to emner (Gud og bøn) med på tavlen? Hvordan skal de formuleres? Og hvor skal de være i rækken af emner?

Måske emnet kunne være...meditation eller bøn (hvad er bedst?)? Du mener jo, at der er noget galt med at meditere, så...

Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#30796 - 26/10/2020 10:17 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Arne Thomsen]
ABC Online   content
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5370
Sted: Vanløse
Hej Arne

Jeg tænker, at trosfrihed.dk er et forum for alle mennesker, og det er da super, men jeg savner, at der er fokus på det som betyder noget = fred på jorden (hvordan skaber vi det?)

Sådan et emne er da værd at have med på tavlen?

Jeg er meget begejstret for Sadhguru...

https://www.youtube.com/watch?v=VKx5Z_IXup4

Ham kunne man sikkert få en meget berigende samtale med...

https://debatingchristianity.com/forum/viewtopic.php?f=25&t=37798

Skal vi bare sætte børn i verden uden at tænke over tingene? Vi har talt om dette før, men samtalen gik ligesom i stå (emnet var samtaler omkring bålet - kapitel 45 - #30462 - 11/08/2020 12:39).

Hvor står jeg spirituelt? Det er et godt spørgsmål ler Måske du kan svare på det blinker Hvad spørger du om? Om jeg beder bønner hver dag?

Hvorfor lave et bedre forum end trosfrihed.dk...

Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
annonce
Side 19 af 97 < 1 2 ... 17 18 19 20 21 ... 96 97 >


Seneste indlæg
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Er dette videnskab...
af Anonym
28/03/2024 17:32
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
International domstol beordrer Israel at..
28/03/2024 17:51
Pingvinerne i Guldborgsund Zoo har fået..
28/03/2024 17:33
Sam Bankman-Fried får 25 års fængsel ..
28/03/2024 17:08
Rusland: Gerningsmænd bag formodet terr..
28/03/2024 16:27
Holland vil bruge 18,6 milliarder kroner..
28/03/2024 16:05
Nyheder fra Religion.dk