annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15536443
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372315
Et andet syn 1980797
Jesu ord 1518396
Åndelig Føde 1465686
Galleri
Jorden
Hvem er online?
1 registreret ABC 323 gæster og 331 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 24 af 97 < 1 2 ... 22 23 24 25 26 ... 96 97 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#30820 - 28/10/2020 14:38 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Hanskrist]
ABC Online   content
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5370
Sted: Vanløse
Hej HansKrist

Hvad lavede Gud før mennesket blev til...

https://vandrermodlyset.dk/ardors-beretning-1/

https://vandrermodlyset.dk/kommentar-i/

Hvorfor eksistere Gud ikke uafhængigt af mennesket? Er det ikke kun den anden vej rundt...at mennesket ikke eksistere uafhængigt af Gud?

Hvad går dette 2 millioner år gamle selv ud på? I Vandrer mod Lyset står der, at mennesket blev skabt for ca. 5 millioner år siden, så...

Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#30821 - 28/10/2020 17:15 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: ABC]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Citat:
Hvad lavede Gud før mennesket blev til...


Gud og mennesket er en fuldstændig sammenfiltret spiritualitet så spørgsmålet gir overhovedet ingen mening

mennesket kan godt forsøge at tænke og forstå sig selv uden Gud, alle disse utallige ateistiske forsøg i den retning, men Gud er ganske utænkeligt uden sin elskede anden mennesket, det er en skabende jeg'du relation

al spekulation er ligegyldig, det drejer sig alene om hvad Gud gør for os, alene recovery og healing og de enorme sjælskræfter og energier, og Åndens mange karismatiske nådegaver og Åndens mange frugter,,,,, alene dette skal vi være beskæftiget med og vidner om for hinanden, vi skal ikke vikle os ind i spekulation og tro som dette at tro noget,,, det er fuldstændig irrelevant, alene vores erfaringer betyder noget


-0-0-0-0-0-

du Jan ABC og Arne, I lever begge i gisninger og spekulation, og dette er tidsspilde, spild af tid, for det er irrelevant, det eneste der betyder noget er jeres spirituelle erfaringer,,,

Tikka har efter sigende ingen suveræne originale spirituelle religiøse erfaringer, hun/han siger det er hjernespind, bevidsthed som et epifænomen til at læse og høre noget om Gud,,,

men dette er ikke mennesket i dets totalitet, og alle relgiøse åbenbaringer og oplevelser, ja al erfaring med det religiøse spirituelle, rammer mennesket i dets CENTER og totalitet, i liv og eksistens, og er altså ikke noget troet blot, altså ikke forestillinger blot,,,

tro er ikke en sådan menneskelig indbildning eller drøm som Luther siger det her:

Citat:
Tro er ikke den menneskelige indbildning eller drøm, som nogle anser for at være tro. At nogle opfatter forholdene sådan, skyldes at når de hører evangeliet, så farer de løs og frembringer ved egen kraft en tanke i hjertet: ”jeg tror”. Dette holder de så for at være en ret tro; men det er menneskeligt tankespind, som er uden virkning på hjertets grund. Derfor virker den heller intet, og det følger ingen forbedring, ny skabelse deraf.
Tro derimod er et guddommeligt værk i os, som forvandler og føder os på ny ud af Gud. Den døder den gamle Adam, og gør os af hjerte, sind, tanker og alle kræfter til helt andre mennesker.
Oh, troen er i sit væsen en så levende, skabende, virkende og mægtig ting, at det er umuligt, at den ikke uafladeligt gør godt. Den spørger heller ikke, om der er gode gerninger at gøre, men inden man når at spørge, har den gjort dem og er altid virksom. Citat slut (hentet fra luthers fortale til Romerbrevet)


Tro er et guddommeligt værk i os, som forvandler og føder os på ny ud af Gud. Den døder den gamle Adam, og gør os af hjerte, sind, tanker og alle kræfter til helt andre mennesker.

og dette er ikke afledt af noget vi har læst eller hørt,,, det er noget vi er født med

som vi er født med at kunne erfare kærlighed og forelskelse så er vi også født med at kunne identificere os selv ego og Gud os Selv (nogle ville sige højere Selv, vi kunne også sige vores guddommelige Selv)

spiritualitet er vores vertikale noumenale ubetingede autonome og teonome dialektiske ego-self akse struktur, til forskel fra vores horisontale sanselige betingende eksistens


-0-0-0-0-0-

yderst afgørende vigtigt er at forstå at det ikke er noget mentalt alt det her,,, mange moderne mennesker der ikke er biologer, eller seriøse forskere, tror at det blot er hjernespind, som simon og Tikka opfatter tingene, fordi de begge ikke beskæftiger sig med andet end noget mentalt,,, og begge tror de at det religiøse spirituelle skal skubbes ind under noget mentalt, noget hjernespinds agtigt der kommer istand når man læser eller hører noget, altså det religiøse spirituelle et epibevidsthedsfænomen til hvad der sker når vi læser eller hører noget, men sådan har det religiøse spirituelle aldrig, ALDRIG, været, fordi ingen steder er mennesket mere levende, i live, og ramt i sit CENTER, i vores totalitet, jeg og hele eksistens og liv, hver en nerve og fiber er ramt, ja mennesket er ramt i dets kosmiske totalitet, og dette kan ikke komme istand blot ved at læse og høre noget og så tro og forestille sig noget af den vej,,,,

dette må jeg sammen med Luther gøre grin med (se Luther's udsagn ovenfor)


ikke at folk ikke kan bilde sig selv alt muligt ind, og tænke og tro og forestille sig alt muligt vanvittigt, fx ved at læse bibelen men dette har intet, INTET at gøre med menneskets religiøse spirituelle liv at gøre også derfor bibelfundamentalisme af alle teologer er blevet betragtet som det værste kætteri tænkes kan, da det er et angreb på virkelig og ægte religiøsitet, spiritualitet.

hvorfor måtte Casper Christensen bruge MDMA? for at få stærke oplevelser, men disse religiøse spirituelle erfaringer skal et menneske kunne give sig selv udenom stoffer,,, og så er de også uden bivirkninger,,,
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#30824 - 29/10/2020 09:35 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Hanskrist]
ABC Online   content
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5370
Sted: Vanløse
Hej HansKrist

Vandrer mod Lyset kommer med en beretning som går helt tilbage til begyndelsen = udgangspunktet = tanken og viljen og lyset og mørket.

https://vandrermodlyset.dk/

Hvad er dit udgangspunkt? Paulus...

http://thelightuniversal.org/shorterroad.html

http://thelightuniversal.org/page75.html

Du taler ikke meget om himlen og livet efter døden...hvor står du henne her? Venter du også på en dommedag og de dødes opstandelse?

Hvorfor lave et forum for spirituelle mennesker heart

Jeg vil gerne tale med ligesindede om tingene = alle andre kan lave deres eget forum = dermed ikke være sagt, at der ikke er plads til uenighed om noget = blev Jesus født af en jomfru? Hvorfor blev han korsfæstet? Osv...

https://www.youtube.com/watch?v=F8sRP0Ih6ww

Hvad skal forummet indeholde eller beskæftige sig med?

Jeg tænker i sådanne baner...

-------

Velkomsthilsen (lidt om forummet)

Fred på jorden (hvordan skaber vi det?)

Jesu liv og lære (blev han født af en jomfru?)

Folkeskolen (hvad skal børnene lære?)

Projekter (har du en god ide?)

Nytårsaften (skal vi holde den sammen?) tænker at det er en god måde at runde forummet af på?

-------

Derudover har vi disse emner...

-------

Gud (hvad taler vi om?)

Bøn (hvorfor bede?)

Bøn eller meditation (hvad er bedst?)

Spiritualitet (hvad er et spirituelt menneske?) (er du et spirituelt menneske?)

Musikboksen (?)

Mødesteder (?) Samværssteder (?)

Foredrag (?)

Verdenshistorien (?)

Bøger (?)

Åndsforskning (?)

Nærdødsoplevelser (?)

Forummer og hjemmesider (opdater gerne listen)

Tilværelsen (hvad er grundlaget for vores eksistens?)

Gode nyheder (kunne køre ude i siden ligesom herinde med nyheder...men det kunne også være et emne, hvor brugerne kom med dem)

-------

Hvordan bygge forummet op...

Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#30825 - 29/10/2020 11:00 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: ABC]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Jeg er ikke interesseret i spekulation om dit og dat Jan

Men kun interesseret i hvad Gud gør for os, i spirituel udvikling - som også new age terapeutisk især er beskæftiget med på højt højt faglig niveau, og her kobler jeg mig på, men for at vise og demonstrere hvad den kristne spiritualitet, paulinske SPIRIT CHRISTOLOGY har at byde ind med

Kun få forstår den levende kristne spiritualitet og det er der mange årsager til, fx Luthers to regimente lære og hvor intellektuelt den protestantiske kristendom er blevet, altså ånd uden hånd og legeme

Og så bibelfundamentalisme, altså overtroiskhed, som har ødelagt så meget, dette idiotiske absurde kætteri

Nu går jeg ned til Vesterhavet og ber en bøn for dig Jan, og Arne og Tikka og Simon og RM

I har alle brug for hjælp
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#30827 - 29/10/2020 12:41 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: ABC]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Jan.
Du vil gerne oprette et nyt forum, hvor mennesker skal beskæftige sig med, hvor de står åndeligt.
Men det undrer mig, at du ikke forinden søger at afklare, hvor du selv står - her i dette synes jeg udmærkede forum.

Jeg tænker over, hvorfor du så gerne vil have andre mennesker til at tage stilling i det åndelige - alt imens du ikke selv gør det.

Har jeg misforstået dig?

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
annonce
Side 24 af 97 < 1 2 ... 22 23 24 25 26 ... 96 97 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
International domstol beordrer Israel at..
28/03/2024 17:51
Pingvinerne i Guldborgsund Zoo har fået..
28/03/2024 17:33
Sam Bankman-Fried får 25 års fængsel ..
28/03/2024 17:08
Rusland: Gerningsmænd bag formodet terr..
28/03/2024 16:27
Holland vil bruge 18,6 milliarder kroner..
28/03/2024 16:05
Nyheder fra Religion.dk