annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
at rejse er at leve
Hvem er online?
0 registrerede 458 gæster og 143 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 9 af 97 < 1 2 ... 7 8 9 10 11 ... 96 97 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#30696 - 03/10/2020 15:34 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Jeg ville ønske for dig Arne at du erfarede Guds Ånd - Guds Livgivende Ånd -

Den Hellige Guds Ånd være virksom i dit liv

Jeg ville ønske at du ville agte herpå og glemme dine dogmatiske ideer om at vi mennesker ikke har et sådant nært forhold til Gud

Det hele er ganske simpelt og enkelt og ingen behøver at være skamfulde fordi det ikke flugter med hvad man har læst i information og Politiken de sidste hundrede år

Jeg skammer mig ikke - og det fordi jeg taler af hjertet sandt

Derfor bliver mine skriverier så kontroversielle fordi her møder i en mand hvis ord man ikke kan komme udenom

Enhver der læser mig vil erfare at jeg ikke ryster på hånden og i Ånden - men at jeg taler ud fra stor erfaring og igen den min autoritet og myndighed der udgår fra mine skriverier stammer fra hvad Gud har skænket mig, åbenbaret mig gennem sin Guds Kærlighed Kristus - vi Guds børn med Guds Ånd - Guds Livgivende Ånd

Der er ingen grund til at skubbe Gud væk og langt ud i noget ukendt og upersonligt og nærmest umuligt at få et nært kærligt intimt kendskab og forhold til - ihvertfald er en sådan adfærd og holdning ikke noget der hører hjemme indenfor kristendommen

Jeg ville ønske for dig Arne at du opgav alle dine hårdnakkede dogmer - jeg kender ingen så dogmatisk som dig Arne og var det ikke netop dogmerne du blev tilskyndet til at gøre dig fri af, og lige siden er du til stadighed blevet mere og mere dogmatisk, ja jeg kender ingen der i så høj grad som dig sætter grænser for Gud i forhold til vi mennesker - det skriger til himlen at overvære et menneske gør sig så store anstrengelser som du gør dig mht at der ikke eksisterer et nært personligt forhold mellem Gud og mennesket - intet er kristendommen fjernere end denne din meget dogmatiske indtagne teologise position, som der er en vis tradition for gennem historien, til trods for at det står i diametralt modsætning til begivenheden Kristus ind i verden ved mennesket Jesus, den Gud Helligåndens Ny Væren og Virke/Virkelighed blandt mennesker der også betyder Kirke i verden - hvor særkendet er at vi som Guds børn har Guds Ånd - Livgivende Ånd - Livets Ånd

Jeg ønsker du vil besinde dig Arne og ihvertfald droppe at fortsætte med at være så skræmmende dogmatisk omkring menneskets virkelighed med Gud - for din egen skyld - vi andre ryster blot på hovedet eller får lidt medlidenhed med dig fordi du har spærret vejen for dig selv til at erfare Gud på samme måde som Jesus Paulus og alle apostlene og alle kristne

Jeg synes det er trist for dig at du har så svært ved det


Citat:
Ånden ransager alt, selv Guds dybder. For hvem ved, hvad der bor i mennesket, undtagen menneskets egen ånd? Således ved heller ingen anden end Guds ånd, hvad der bor i Gud. Vi har ikke fået verdens ånd, men Ånden fra Gud, for at vi skal vide, hvad Gud i sin nåde har givet os. Og om dette taler vi ikke med ord, som menneskelig visdom har lært os, men med ord, som Ånden har lært os, og vi tolker det åndelige for åndelige.

Et sjæleligt menneske tager ikke imod det, der kommer fra Guds ånd; det er en dårskab for sådan et menneske, og det kan ikke fatte det, for det bedømmes kun efter Åndens målestok.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#30697 - 03/10/2020 16:21 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hanskrist.
Din så smukt og fromt indpakkede nedrakning af, hvad jeg står for, fortæller mig, at du er dine følelsers vold - følelser som ikke just er venlige.
God bedring!

M.v.h. Arne smiler agnostisk panteist, indre harmoni, ydmyg kærlighed, lykke heart
Top Svar Citer
#30698 - 03/10/2020 16:41 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: ]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Gerth.
Du skriver i denne tråd #30694 - 03/10/2020 02:42:
Citat:
Hov, vi snakker alle om noget andet end ABC´s emne.
Ja, det var jo Jan, der startede denne tråd - og siden ikke har ladet høre fra sig.
Jeg er enig i - hvis du også mener det - at det er bekymrende og tænker på, hvad der mon plager ham.

M.v.h. Arne smiler agnostisk panteist, indre harmoni, ydmyg kærlighed, lykke heart
Top Svar Citer
#30699 - 03/10/2020 17:40 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Det er simpelthen sørgeligt med dig Arne, hver gang jeg forsøger at få noget principielt op at køre så fatter du ikke en disse af det hele

Rent faktisk ønskede jeg det for dig, bare en gang at du måtte opleve Guds Ånd - Guds livgivende Ånd og hvor intimt nært personligt en oplevelse dette er og hvor uendeligt meget der her er at blive beriget og begunstiget med - at Gud ikke er en fjern ukendt upersonlig ubevidst "det" størrelse og virkelighed i vi menneskers liv. Nå men du gik amok og kunne slet slet ikke ta imod. Håber ikke jeg kommer til at stå i vejen for at Guds Ånd, Guds livgivende Ånd vil indfinde sig også i dit liv, trods dine utallige dogmer om at dette er en umulighed og noget du kun har dogmatisk hån til overs for


Men snart 6000 indlæg - men hvorfor så mange indlæg når du ikke vil bringe klarhed og forståelse over tingene til torvs - til debat

Men hvor får du meget opmærksomhed, alt alt for megen opmærksomhed i forhold til kvaliteten af dine indlæg og da især i forhold til at formå at indgå i en tekstnær debat hvad andre skriver - altid skal vi snakke dig selv


100 vis af gange har jeg lagt ud med spændende indlæg som du altid overfladisk læser og ingen egentlig tekstnær respons gir og så kommer dit personfnidder og det ender med at du præsenterer dit eget synspunkt for gud ved hvilken gang

Du breder dig og det alt alt for meget i forhold til hvad du formår
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#30700 - 03/10/2020 18:27 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hanskrist:

Din fortsatte nedrakning af mig, siger mig, at du er helt ude af balance.

Nu skriver du imidlertid:
Citat:
Rent faktisk ønskede jeg det for dig, bare en gang at du måtte opleve Guds Ånd -
Mit svar: Hvordan?

M.v.h. Arne smiler agnostisk panteist, indre harmoni, ydmyg kærlighed, lykke heart
Top Svar Citer
annonce
Side 9 af 97 < 1 2 ... 7 8 9 10 11 ... 96 97 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Israel reagerer på ICJ's ordre om nødh..
29/03/2024 10:23
Problemer giver op til 40 minutters læn..
29/03/2024 09:53
Endnu en busulykke i Tyskland - 21 perso..
29/03/2024 09:27
Støtteforening til overvægtige: 'Børn..
29/03/2024 09:05
Grønland har inviteret dansk sundhedsmi..
29/03/2024 09:04
Nyheder fra Religion.dk