0
registrerede
158
gæster og
168
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
#31288 - 28/12/2020 14:54
Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker...
[Re: Hanskrist]
|
veteran
|
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
|
|
Du må gerne være anonym Tikka (og måske være i besiddelse af to profiler, det har vi oplevet før og være en der skifter profilnavn og har været her tidligere under et andet navn (og jeg siger ikke noget af dette er tilfældet, blot at jeg har en underlig fornemmelse med dig og jeg ved ikke om en telefonopringning ville kunne bringe klarhed her)). Men ikke engang mine kærester bryder jeg mig om at snakke i telefon med, og det ved de, at jeg foretrækker skriftlig kommunikation som small talk eller at vi bare mødes in real life. Kun praktisk aftale og forretningsmæssigt synes jeg telefon kontakt er okay, men ikke til at lære et andet menneske bedre at kende, her bryder jeg mig ikke om at bruge telefonen, fordi så meget kan gå galt når munden løber, vi snakker, og ikke kan se kropssproget og humor og glimt i øjet.
Jeg og du, vi begge har tydeligvis en høne at skulle have plukket med hinanden.
Men jeg kan godt ignorere dig eller lade være med at jagte dig hver gang du ytrer dig og ofte læser jeg ej heller dine indlæg når jeg konstatere du docerer din a b c bum bum logiske bibelfundamentalisme der bunder i en hjernespinds agtig blindt troet overnaturlig parallel virkelighed, som også Simon ønsker at skyde de kristne i skoene at de naivt opererer med. MEN NEJ siger jeg fra nu af og til evigheden, bliver som Paulus aldrig træt af at hævde det samme igen igen, fordi som han erkendte dette var nødvendigt, har jeg også erkendt dette er nødvendigt hvis vi vil undgå at fordomme og uvidenhed om kristendommen kommer til at sejre. Dette utrættelige arbejder elsker Paulus mig for, ikke kun fordi mine KRISTUS VIDNESBYRD er repræsentative for ægte kristendom, men også fordi folk tar imod det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET gennem det jeg skriver, hvis altså Gud Helligånden, eller ÅNDEN er over dem, kommer til dem i forbindelse hvad jeg skriver, og bringer dem de rigtige INSPIRATIONER og ÅBENBARINGER.
Jeg har også altid sagt, at læse Tillich, Berdyaev, mmfl og ja HansKrist kan være mindst lige så vigtigt som at sidde med næsen i Bibelen og overindlære hvad der her står, dog er enkelte referencer til Bibelen udmærket for at kaste lys over at også for to tusind år siden var de samme eksistential ontologiske trosforhold (spirituelle religiøse) i menneskers liv på spil som i dag. Menneskets eksistentielle vilkår og situation har såvidt på en lang række almen menneskelige forhold ikke ændret sig.
Gerth er også vigtig og Thomas er uhyre vigtig. Der er altid KIRKE hvor Thomas er og han er ikke som du siger om HansKrist, det dummeste menneske tænkes kan.
NÃ¥ nu til noget andet.
|
Svar
|
|
|
#31310 - 30/12/2020 14:12
[Re: Anonym]
|
bor her
|
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
|
|
Du: "man kan jo undre sig admins totale fravær."
Jamen, Trosfrihed forummet viser ingen officiel grundlægger (admin), hvilket indikerer, at vedkommende ikke tør en udstilling af sig selv. Dermed angribes denne person i det virkelige liv ikke af folkets modstand og religiøst fanatikere, dogmatikere, fundamentalister og ekstremister. Som et tidsfordriv istedet for synd har jeg faktisk haft det sjovt og noget lærerigt her med Helligånden og dens guddommelige kilde i processen. Jeg oplever dog ingen ægte respons på mine skriverier, hvor netop den ikke troende kunne have vundet over mig. Hvis jeg en dag stopper her på denne side, opfatter jeg det kun som godt.
Anmodning = Jeg beder Admin om afsløring af et privat eller virksomheds telefonnummer til min profils indbakke på trosfrihed, fordi min G-Mail virker ikke mere, hvis der er problemer med tingene eller en dag glemt kode, tak.
|
Svar
|
|
|
#31342 - 03/01/2021 12:26
[Re: Gerth]
|
|
Så vil dette måske være på sin plads ang. Åndens frugt. Kødets lyst og Åndens frugt
Brødre, I blev kaldet til frihed. Brug blot ikke friheden som et påskud for kødet, men tjen hinanden i kærlighed. For hele loven er opfyldt i det ene ord: »Du skal elske din næste som dig selv.« Men hvis I bider og slider i hinanden, så pas på, at I ikke æder hinanden helt! Hvad jeg mener, er: I skal leve i Ånden og ikke følge kødets lyst. For kødets lyst står Ånden imod, og Ånden står kødet imod. De to ligger i strid med hinanden, så I ikke kan gøre, hvad I vil. Men drives I af Ånden, er I ikke under loven. Kødets gerninger er velkendte: utugt, urenhed, udsvævelse, afgudsdyrkelse, trolddom, fjendskaber, kiv, misundelse, hidsighed, selviskhed, splid, kliker, nid, drukkenskab, svir og mere af samme slags. Jeg siger jer på forhånd, som jeg før har sagt, at de, der giver sig af med den slags, ikke skal arve Guds rige.
Men Åndens frugt er kærlighed, glæde, fred, tålmodighed, venlighed, godhed, trofasthed, mildhed og selvbeherskelse. Alt dette er loven ikke imod! De, som hører Kristus Jesus til, har korsfæstet kødet sammen med lidenskaberne og begæringerne. Lever vi i Ånden, skal vi også vandre i Ånden. Lad os ikke bilde os noget ind, lad os ikke tirre og misunde hinanden. https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/Gal/5...
|
|
Svar
|
|
|
annonce
|
|