annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15658771
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2380208
Et andet syn 1989590
Jesu ord 1522457
Åndelig Føde 1514772
Galleri
Forsøg
Hvem er online?
0 registrerede 358 gæster og 22 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 56 af 63 < 1 2 ... 54 55 56 57 58 ... 62 63 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#34718 - 03/02/2022 12:47 Re: En pind til bålet ... [Re: ABC]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3650
Sted: Nørresundby
jo Jesus må vi gå ud fra var tømrer (hvilket passer som fod i hose med at han var folkets mand - engageret i almindelige menneskers eksistentielle livsvilkår).

og Paulus var teltmager,,

derfor deres - kristendommens - politiske samfunds engagement - vi står overfor praktiske mennesker, håndværkere

også derfor den kristne spiritualitet ikke er i spekulation men i praksis (fx spekulationer over trosdogmer, som slet ikke findes i urkristendommen og Paulus bekæmper endda filosofiske spekulationer). Der er ingen dogmer et menneske skal stå skoleret for hos Paulus som 2 Kor 3 for altid har afgjort det.

Iøvrigt hvordan tror du man finder ud af hvilke Paulus breve der er ægte og hvilke uægte? jo det gør man ud fra hvad Paulus skriver fx i 2 Kor 3 og 1 Kor 2 og andre steder, hvor det er tydeligt at Gud Helligånden er en så overvældende nærværende realitet at alt drejer sig om at være grebet af Ånden og drevet af Ånden - og erfare Gud HelligÅndens tilstedeværelse med dens karismatiske nåde gaver (Åndsgaverne) og Åndens = Gud Helligåndens mange frugter. Så når vi kommer til de breve hvor Gud Helligåndens Ny Væren og Virke/Virkelighed er blevet erstattet af en begyndende Kirke's dogmatiske rettroenhed, ja så ved man at nu er det ikke et ægte Paulus brev selv om det gir sig ud for det, er skrevet i Paulus navn.

Så autentisk og suveræn overvældende og uimodståelig gjorde Ånden, Gud Helligånden sig gældende at det var ganske utænkeligt at troen skulle være andet end at erfare Gud Helligåndens Nærværelse hvorfor Paul Tillich med rette kan skrive:


The worth "faith" cannot be applied to the Christ unless it is taken in its biblical meaning of a Spiritual reality in itself.

The faith of the Christ is the state of being grasped unambiguously by the Spiritual Presence.


Det skal ske derefter:
Jeg vil udgyde min ånd
over alle mennesker.
Jeres sønner og døtre skal profetere,
jeres gamle skal have drømme,
jeres unge skal se syner.
Selv over jeres trælle og trælkvinder
vil jeg udgyde min ånd i de dage. Joel 3, 1 - 2.

Alt hos Paulus denne Åndens apostel pr se drejer sig om at vi erfarer Gud HelligÅndens Nærværelse i vores liv, Gud Helligåndens mægtige og vidunderlige gerninger i os og omkring os. Vigtigste er Helbredelser og omvendelser og selvaktualisering og samfundsengagement og musik og sang og godt humør - stor glæde = begejstring entuisiasme - ekstase og trance.

Vandre Mod Lyset og Jan ABC og Carsten Skaarup med mange flere, I lever i spekulation fordi I fejlagtig har antaget at TRO betyder at tro på dogmer, på en masse mærkværdige påstande.


-0-0-0-0-

Og 1 Kor 15 er igen en af Paulus' fantastiske kapitler, ingen kan blive træt af at læse det kapitel, som er så dyb.

kristendommen er grundlagt på begivenheden Kristus, den gud helligåndens ny væren og virke virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus - der grundlægger de kristne samfund og kirken - det er gud helligåndens værk med vi mennesker.

opstandelsen betyder at denne guds rigets virkelighed gennem Gud helligåndens ny væren og virke virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus, at denne VIRKELIGHED = begivenheden KRISTUS ikke forsvinder eller går tabt da Jesus dør.

dette er hvad Paulus er kendt for, også fordi Paulus lever efter Jesus død, derfor skal Paulus forholde sig til "verdenshistorien" i det øjeblik, den tid, hvor Jesus ikke er her længere.


opstandelsen betyder at "KRISTUS-VIRKELIGHEDEN" er den samme overalt og til alle tider - at hvad Jesus i kraft af Gud fik grundlagt og implementeret jordisk det forbliver - og det forbliver igen i kraft af Gud - det er Guds Værk med vi mennesker begyndende med mennesket Jesus.



problemet er at I alle sammen mangler spirituel intelligens og alle jeres gisninger og spekulationer som findes i Vandre mod Lyset og som du har Jan ABC og Carsten Skaarup også - har ikke en dyt at gøre med spirituel intelligens.

spirituel intelligens er at erfare Gud Helligåndens Nærværelse - Ny Væren og Virke/Virkelighed - fx Gud Helligåndens mange karismatiske nådegaver (Åndsgaverne) og Gud Helligåndens frugter.


-0-0-0-

Jeg kommer aldrig til at gøre dig klogere på noget Jan ABC - da du aldrig læser hvad jeg skriver -

dig om det, det er dig der går glip af så meget, så meget,,

stakkels jer der ikke læser mine indlæg
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#34719 - 03/02/2022 13:08 Re: En pind til bålet ... [Re: Hanskrist]
ABC Online   content
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5426
Sted: Vanløse
Kære HansKrist

Du har ikke gjort mig klogere på dette...

https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/1_Kor/15

Citat:
For hvis døde ikke opstår, er Kristus heller ikke opstået; men er Kristus ikke opstået, er jeres tro forgæves, så er I stadig i jeres synder,

Hvad går det ud på? Jeg vil bare gerne forstå tingene, så...

Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#34720 - 03/02/2022 13:15 Re: En pind til bålet ... [Re: ABC]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3650
Sted: Nørresundby
bla bla



gå nu tilbage og læs hvad jeg skrev


Redigeret af Hanskrist (03/02/2022 13:15)
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#34723 - 03/02/2022 14:08 Re: En pind til bålet ... [Re: Hanskrist]
ABC Online   content
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5426
Sted: Vanløse
Kære HansKrist

Du skriver bare, at det er et fantastisk kapitel, og det gør mig ikke klogere på tingene, så...

Citat:
For hvis døde ikke opstår, er Kristus heller ikke opstået; men er Kristus ikke opstået, er jeres tro forgæves, så er I stadig i jeres synder,

Hvad går det ud på...

Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#34724 - 03/02/2022 14:09 Re: En pind til bålet ... [Re: ABC]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3650
Sted: Nørresundby
Citat:
Jan ABC:

Du skriver bare, at det er et fantastisk kapitel, og det gør mig ikke klogere på tingene, så



bla bla

du læser aldrig hvad andre skriver

jeg skrev så meget mere som svar på dit spørgsmål -


problemet er at du lever i spekulation = HJERNESPIND som Tikka - og når jeres spirtuelle intelligens er så lavt at det hele blot er overtroiske forestillinger kan jeg ligesom ikke hjælper jer

et tonedøv umusikalsk menneske vil det også være umuligt at få igennem musik konservatoriet med en solid god uddannelse

jeg har ondt af dig Jan ABC og ja Tikka og ja Arne
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 56 af 63 < 1 2 ... 54 55 56 57 58 ... 62 63 >


Seneste indlæg
Så er der linet op...
af Anonym
20/04/2024 10:30
Kom op på bjerget...
af Anonym
20/04/2024 06:35
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
19/04/2024 20:12
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:46
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Nyheder fra DR
Haiti er hærget af vold: Bander bortfø..
20/04/2024 11:04
Politi undersøger sprængning af pengea..
20/04/2024 10:06
Mand, der satte ild til sig selv i New Y..
20/04/2024 09:53
Skidt kvalifikation sender Magnussen lan..
20/04/2024 09:49
Forsvarsmesse mødes af pacifister: Jeg ..
20/04/2024 09:27
Nyheder fra Religion.dk