annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 5423641
Et andet syn 1265871
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 1090766
Jesu ord 891161
Spirituel omsorg 820259
Galleri
Solopgang med flot fuldmåne
Hvem er online?
1 registreret Gerth 84 gæster og 16 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 45 af 59 < 1 2 ... 43 44 45 46 47 ... 58 59 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#30458 - 10/08/2020 19:32 Re: Samtaler omkring bålet... [Re: ABC]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Hej Jan.
Du skriver:
Citat:
Kan du sortere dem fra, som ikke ønsker et midlertidigt liv? Det vi taler om er, at du mener, at livet er midlertidigt, og hvilke konsekvenser det har for dig. Eftersom du ikke kan sortere dem fra, som ikke ønsker et midlertidigt liv, så har jeg svært ved at se, at du skulle kunne sætte børn i verden?
Mit svar:
Det er - og bliver - en for mig besynderlig logik.
Mine børn, børnebørn - og oldebørn har ikke udtrykt sådanne ønsker - og hvis de havde, ville jeg ikke kunne svare på, om de kan få dem opfyldt.

M.v.h. Arne smiler Harmoni og kærlighed heart
Top Svar Citer
#30460 - 11/08/2020 08:22 Re: Samtaler omkring bålet... [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Tilføjelse:
Hej Jan.
Kom i tanker om, at det måske kunne hænge sådan sammen, at du har fået børn, der har det meget dårligt.
Er det dét, der er din situation?
M.v.h. Arne smiler Harmoni og kærlighed heart
Top Svar Citer
#30461 - 11/08/2020 11:44 Re: Samtaler omkring bålet... [Re: Arne Thomsen]
ABC Offline
bor her
Registeret: 09/08/2015
Sted: Vanløse
Hej Arne

Det er ikke lige sådan det hænger sammen, så...

Har desuden kun et barn blinker

Your friend forever

Jan
Top Svar Citer
#30462 - 11/08/2020 12:39 Re: Samtaler omkring bålet... [Re: Arne Thomsen]
ABC Offline
bor her
Registeret: 09/08/2015
Sted: Vanløse
Hej Arne

Citat:
Du skriver:
Citat:
Kan du sortere dem fra, som ikke ønsker et midlertidigt liv? Det vi taler om er, at du mener, at livet er midlertidigt, og hvilke konsekvenser det har for dig. Eftersom du ikke kan sortere dem fra, som ikke ønsker et midlertidigt liv, så har jeg svært ved at se, at du skulle kunne sætte børn i verden?
Mit svar:
Det er - og bliver - en for mig besynderlig logik.
Mine børn, børnebørn - og oldebørn har ikke udtrykt sådanne ønsker - og hvis de havde, ville jeg ikke kunne svare på, om de kan få dem opfyldt.

Du lader til at tænke, at du er nødt til at sætte børn i verden for at finde ud af, hvad de ønsker? Men er det så ikke for sent? Så har du jo sat børn i verden, som ikke ønsker et midlertidigt liv?

Hvor meget har dine børn tænkt over tingene? Mon de gerne vil være del af en dårlig historie...

https://historienet.dk/krig/2-verdenskrig/klaus-barbie-nazisternes-vaerste-torturboeddel

Hvilken historie har du sat dine børn ind i heart

https://www.youtube.com/watch?v=DiOtSLYTk_8

Your friend forever

Jan
Top Svar Citer
#30463 - 11/08/2020 16:41 Re: Samtaler omkring bålet... [Re: ABC]
Gerth Online   content
bor her
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
Jeg skrev: "En ny tidsalder er igang."

Du svarede: "Kom nu op i omdrejninger og tal et sprog som vi andre kan forstå. Mon Guds ånd er over mig? Har du brug for lidt storhedsvanvid?"

Arne beskrev engang noget om hans opfattelse af Jesus, hvilket Tikka fortolkede som værende hans påstand om Jesus´ storhedsvanvid.
Tikka om noget andet lignende her i denne tråd: "Altså man kan ikke afvise andre menneskers guds oplevelse som fantasi, især da ikke hvis de ikke opfører sig psykotisk, men man kan vide med sig selv om man er ærlig når man har gud med i sit liv eller om denne er et fantasibillede. Siger man at gud er fantasi for andre vil man også anklage Jesus som fantast og hele kristendommen som eventyr."

En psykotisk person ved ikke, at han har psykisk lidelse, hvor som det modsatte af sygdom Helligånden helbreder - Det minder mig fortsat om, at jeg skal passe godt på min krop, sind og folket. Det guddommelige fejler intet! Drillerier og humor er ikke helt uskyldigt, fordi der er altid en mening med det og især, når man kalder det for hån, satire, sarkasme, parodi, ironi og med deri en kritik. Jeg ved ikke præcist hvad, du synes er negativt eller positivt om mig. Tiltrods for det er jeg p.t. ligeglad med det, hvis i mener, at jeg mest kun taler usammenhængende volapyk. Mit svar her er ikke et selvforsvar. Jeg har fået nok af den slags problembørnehave.

Biblen, NT - Lukas (Jesus ord): "Herrens ånd er over mig, fordi han har salvet mig. Han har sendt mig for at bringe godt budskab til fattige, for at udråbe frigivelse for fanger og syn til blinde, for at sætte undertrykte i frihed, for at udråbe et nådeår fra Herren. I dag er det skriftord, som lød i jeres ører, gået i opfyldelse. I vil sikkert bruge denne talemåde mod mig: Læge, læg dig selv!"
Og hvordan reagerede de andre på hans direkte sandfærdigt ærlige ord?
Biblen, NT - Lukas: "Alle i synagogen blev ude af sig selv af raseri, da de hørte det; de sprang op, jog ham ud af byen og drev ham hen til kanten af det bjerg, deres by var bygget på, for at styrte ham ned. Men han banede sig vej imellem dem og gik."

Senere prædikede profeten Jesus muligvis derfor mere i det, som du kaldte for et uforståeligt profetsprog (lignelser, billedesprog og kryptiske referencer til de jødiske skrifter, altså GT), der faktisk ikke af ham var ment som psykisk manipulation og redigeret censur, men jeg har eksempelvis hørt en muslim sige: "En profet er perfekt uden menneskelige fejl." Kristne postulerer: "Biblen er Guds ord." Jeg har tidligere udtrykt noget saglig forkert her på nogle dårlig dage. En samtaleperson siger til mig: "Ligesom Jesus laver du også menneskelige fejl, hvor du lærer noget hele resten af dit liv sådan." Jesus blev på et tidspunkt vred som noget dårligt og han havde en tvivl, men til sidst på hans spirituelle vej sagde han åndeligt oplyst: "Det er fuldbragt." Biblen mangler flere andre skrifter, som kirker idag ikke anerkender. Lyt ikke til en lærer, som ikke selv fatter hans lektioner til jer. Jesus arbejdede som den belærende profet, hvor hans disciple var ligesom elever. Begår jeg for meget selvisk fejl istedet for Helligåndens ord, kan ingen tage mig nok seriøst? Nåja, jeg skrev på det seneste, at jeg elsker alt og alle, men nu bemærker de altså min oprigtige omsorgsfulde venlighed og ægte godt humør.

Du minder om følgende: På min tidligere spirituelle rejse forstod jeg ikke endnu den, jeg er. Mine tekster om mit åbenbaring og mine oplevelser med guddommelige tegn kan fortolkes på forskellige måder på grund af deres sproglige udtryk. For længe siden lavede på den overfladisk snæversynet måde igennem et kun ja/nej spørgeskema uden samtaler psykiateren om mit sind en psykiatrisk diagnose, men tiltrods for det mente mange år senere en anden psykiater sammen med sygeplejersken, min nærmeste familie og gode bekendt vis gamle mand, at jeg er psykisk symptomfri efter min store personlige udvikling til det bedre. Jeg er blevet misforstået, men det blev faktisk nogle store tænkere også i historiens gang.

Jeg fortsætter med mine skriverier, som i ikke kan og/eller vil analysere i dybden.

Der findes foresten for det udvalgte folk to forskellige slags åndelige kald, fordi Helligånden kan virke igennem os på forskellige måder.
1. Den generelle for menneskeheden (alle)
2. Det personlige om menneskers ´særlige´ livsopgave. uuhadada, pas på idag om dette!
Det er ikke kun profet, som udrettede noget storslået, fordi mange kristent katolske helgener lavede også noget unikt - Jeg er ikke religiøs.
Side 45 af 59 < 1 2 ... 43 44 45 46 47 ... 58 59 >

Seneste indlæg
Lyset - et forum for spirituelle mennesker...
af Gerth
01/10/2020 04:13
Gennemsigtighed og troværdighed af faktiske fakta
af somo
28/09/2020 17:07
OPLYSTHED ( ny version )
af Gerth
23/09/2020 22:15
Omskæring af drengebørn i Danmark.
af Gerth
18/09/2020 03:58
Samtaler omkring bålet...
af ABC
12/09/2020 09:59
Nyheder fra DR
LÆS SVARENE 'Mennesket mangler ikke pla..
30/09/2020 22:09
Forbered dig allerede nu: Sådan får du..
30/09/2020 20:46
Detektor: Danmarks største CO2-udleder ..
30/09/2020 20:40
Professor: Unge kan vælge influenzavacc..
Ungarn og Polen vækker igen 'alvorlige ..
Nyheder fra Religion.dk
Har dyr religion?
30/09/2020 05:50
Kan en islamisk ægteskabskontrakt have ..
29/09/2020 06:15
Efter rosh ha-shanah beder jøder medmen..
22/09/2020 06:00
“Det var som om, jeg var død”: Budd..
21/09/2020 06:29
Trods coronarestriktioner: Det jødiske ..
17/09/2020 06:12