annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
treram på vej i luften over  Mississippi 1952, uheld i Mexico
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 310 gæster og 306 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 43 af 63 < 1 2 ... 41 42 43 44 45 ... 62 63 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#30480 - 16/08/2020 22:09 Re: Samtaler omkring bålet... [Re: Arne Thomsen]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5368
Sted: Vanløse
Hej Arne

Det er så lang tid siden, at det ikke står klart i hukommelsen længere, men jeg havde læst Bhagavad Gita (på tre dage i en hashtåge), og var blevet grebet af Krishna bevægelsen, og ville have "alle" til at blive vegetarianere. Boede hos min mor på daværende tidspunkt, men hun fattedede ikke en brik, og tænkte, at jeg var på vej ud i noget være noget, så hun brød sammen og bad mig om at gå med hende op til lægen, og det gjorde jeg så, og talte med lægen om tingene (var vist lidt ked af verdenstilstanden og gav udtryk for det). Kan ikke rigtig huske samtalen, men det endte med, at hun sagde, at jeg kunne tage ud på bispebjerg psykriatiske afdeling og tale med dem.

Det gjorde vi så, mig om min mor, og jeg husker, at jeg spurgte dem, om jeg kunne forlade stedet igen, såfremt jeg ønskede det, og det sagde de, at jeg kunne, for jeg var der frivilligt. Der var tale om indlæggelse på den åbne afdeling. Det talte jeg så lige med min mor om, og af hensyn til hende (og lidt nysgerrighed over psykriatisk afdeling = det havde jeg da ikke prøvet før) lod jeg mig indlægge. Her fik jeg så noget medicin - som i min verden bare var andre stoffer end dem som jeg var vant til at indtage = bare lad mig få lidt medicin var indstillingen.

Efter så at have tosset rundt der i 3 dage, tænkte jeg, at det kunne jeg da ikke bruge til noget. Det gav jeg så udtryk for overfor oversygeplejersken, og hun sagde, at det syntes hun lige, at jeg skulle tænke over. Hvilket jeg gjorde, og så vendte tilbage til hende, og sagde, at nu smuttede jeg altså. Som sagt, så gjort, og jeg var næsten nået ud af bygningen før der dukkede 2 store mandlige plejere op, som sagde, at jeg ikke måtte forlade stedet. Det forstod jeg selvfølgelig ikke en skid af, for jeg havde jo fået at vide, at jeg kunne gå, når jeg ville. Men det kunne jeg så ikke afligevel, hvis lægen mente mig til fare for mig selv eller andre. Sådan noget havde de ikke fortalt mig om i modtagelsen.

Jeg blev så ført op på den lukkede afdeling, og var selvfølgelig helt oppe og køre over, at jeg var blevet spærret inde. Ringede til mine forældre, og sagde, at nu havde de sgu spærret mig inde, og at de godt kunne komme og få mig ud derfra. Min far og faster kom så derud. Men de lyttede mere til lægen end mig. Og så blev jeg ellers fyldt med stærke stoffer blandt mærkelige mennesker. Sådan begyndte det hele.

Havde jeg ikke skruet virkeligheden underligt sammen før, så gjorde jeg det nu. Hele min verden var jo blevet forandret. Hvad foregik der?

Det er min version af tingene.

Jeg har ikke noget problem med at erkende, at jeg har haft vrangforestillinger, så der er da hold i diagnosen. At jeg klarer mig godt skyldes, at jeg lærer af mine psykoser (hvad gik galt?), og gerne vil bevare jordforbindelsen. Det er ikke lige til at sige, hvad der plager mig mest, men nok mine dumheder gennem tiden. Er træt af at dumme mig = ødelægge mig selv.

Mht. kirken, så tænkte jeg ikke på frivilligt arbejde, men på et lønnet arbejde ligesom præsterne. Jeg har ikke noget imod frivilligt arbejde, men jeg har - som alle andre - også brug for at få nogle kroner i kassen, så jeg kan foretage mig noget = jeg vil gerne til Indien og besøge Sadhguru's ashram.

Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#30481 - 16/08/2020 23:52 Re: Samtaler omkring bålet... [Re: ABC]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Jan.
Dét skal du bestemt have et svar på, men jeg er for træt nu.
Svarer i morgen.
M.v.h. Arne smiler Harmoni og kærlighed heart
Top Svar Citer
#30484 - 17/08/2020 13:16 Re: Samtaler omkring bålet... [Re: ABC]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Jan.
Du fortæller at du i dine unge dage, mens du boede hos din mor, gjorde hende bekymret om dig og fik dig til læge samt til en psykiatrisk afdeling, hvor du frivilligt lod dig indlægge og efterfølgende oplevede, at de - trods løfter om det modsatte - ikke ville lukke dig ud igen.
Det gjorde jo ikke just situationen bedre - snarere tværtimod.
Det må jo så være her, du fik diagnosen: paranoid skizofreni, og jeg læser, at du anerkender denne diagnose.
Du skriver også:
Citat:
Jeg har ikke noget problem med at erkende, at jeg har haft vrangforestillinger, så der er da hold i diagnosen. At jeg klarer mig godt skyldes, at jeg lærer af mine psykoser (hvad gik galt?), og gerne vil bevare jordforbindelsen. Det er ikke lige til at sige, hvad der plager mig mest, men nok mine dumheder gennem tiden. Er træt af at dumme mig = ødelægge mig selv.
Alt dette får mig til at tænke:
1. Jeg kender kun til hash fra mine unge dage, som jeg havde megen glæde af, men jeg ved godt, at hash og andre stoffer kan give psykiske problemer.
2. Der må jo have været noget ved din opførsel, der skræmte din mor til at få dig i behandling. Hvad var det?
3. Du skriver, at du har tendens til "vrangforestillinger", som gør at du mister "jordforbindelsen" og begår "dumheder". Det er vel dét, der er dit centrale problem? Orker du at beskrive det nærmere?
4. Psykiatrien har flere forskellige muligheder for at hjælpe, dels med medicin, men også med samtaler, der kan finde nye muligheder for at du, selv kan styre. Benytter du dig af det? Forstår jo godt, at det kan være svært - efter dine dårlige indlæggelses-erfaringer.
5. Det er dybt imponerende, at det lykkes dig selv at styre dine "vrangforestillinger" og at bevare "jordforbindelsen", så du undgår for mange "dumheder". Håber, at samfundet støtter dig bedst muligt.

M.v.h. Arne smiler Harmoni og kærlighed heart

P.S.: Håber ikke du synes, jeg er for nærgående. Mit håb er jo, at det kan gavne blinker
Top Svar Citer
#30485 - 17/08/2020 13:21 Re: Samtaler omkring bålet... [Re: ]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Gerth.
Det er vel søgemaskinerne blinker
M.v.h. Arne smiler Harmoni og kærlighed heart
Top Svar Citer
#30486 - 17/08/2020 18:27 Re: Samtaler omkring bålet... [Re: Arne Thomsen]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5368
Sted: Vanløse
Hej Arne

Indsendt af: Arne Thomsen
Hej Jan.
Du fortæller at du i dine unge dage, mens du boede hos din mor, gjorde hende bekymret om dig og fik dig til læge samt til en psykiatrisk afdeling, hvor du frivilligt lod dig indlægge og efterfølgende oplevede, at de - trods løfter om det modsatte - ikke ville lukke dig ud igen.
Det gjorde jo ikke just situationen bedre - snarere tværtimod.
Det må jo så være her, du fik diagnosen: paranoid skizofreni, og jeg læser, at du anerkender denne diagnose.
Du skriver også:
Citat:
Jeg har ikke noget problem med at erkende, at jeg har haft vrangforestillinger, så der er da hold i diagnosen. At jeg klarer mig godt skyldes, at jeg lærer af mine psykoser (hvad gik galt?), og gerne vil bevare jordforbindelsen. Det er ikke lige til at sige, hvad der plager mig mest, men nok mine dumheder gennem tiden. Er træt af at dumme mig = ødelægge mig selv.
Alt dette får mig til at tænke:
1. Jeg kender kun til hash fra mine unge dage, som jeg havde megen glæde af, men jeg ved godt, at hash og andre stoffer kan give psykiske problemer.
2. Der må jo have været noget ved din opførsel, der skræmte din mor til at få dig i behandling. Hvad var det?
3. Du skriver, at du har tendens til "vrangforestillinger", som gør at du mister "jordforbindelsen" og begår "dumheder". Det er vel dét, der er dit centrale problem? Orker du at beskrive det nærmere?
4. Psykiatrien har flere forskellige muligheder for at hjælpe, dels med medicin, men også med samtaler, der kan finde nye muligheder for at du, selv kan styre. Benytter du dig af det? Forstår jo godt, at det kan være svært - efter dine dårlige indlæggelses-erfaringer.
5. Det er dybt imponerende, at det lykkes dig selv at styre dine "vrangforestillinger" og at bevare "jordforbindelsen", så du undgår for mange "dumheder". Håber, at samfundet støtter dig bedst muligt.

M.v.h. Arne smiler Harmoni og kærlighed heart

P.S.: Håber ikke du synes, jeg er for nærgående. Mit håb er jo, at det kan gavne blinker

1. Jeg begyndte at ryge hash som 13 årig, og stoppede først med det, da jeg var 24 år. Havde fået nok af den sløve tilstand. Har dog prøvet det 3-4 gange sidenhen = på 26 år.

2. Jeg kan ikke huske tingene, men jeg tænker, at jeg har givet udtryk for nogle fremmede tanker, og at jeg har været meget opsat på at vi skulle ændre vores måde at leve på.

3. Det er ikke lige til at sige, hvad der får mig til at miste jordforbindelsen og skrue virkeligheden forkert sammen. Men det hjælper ihvertfald ikke på sagen, at jeg begår dumheder, som jeg så kan have det dårligt med. Kan desuden fortælle, at jeg - i 2001 - mistede jordforbindelsen da min eks. søgte fuld forældremyndighed over vores datter (hun var 3 år). Så mange ting kan udløse en psykose.

4. Jeg har en samtalepatner i psykriatrien, som jeg vender tingene med, og det har været godt for mig. På nuværende tidspunkt får jeg noget medicin som skulle "dæmpe" tankerne og give mig en god nattesøvn. Det har dog ikke hjulpet på mine tanker, men jeg tager medicinen, fordi jeg tror, at det hjælper på min nattesøvn. Som sådan er det meget vigtigt for mig, at jeg får sovet igennem.

5. Lad os sige, at jeg er blevet lidt bedre til det efterhånden. Jeg er meget glad for, at jeg kan tale med en om tingene og at samfundet har tilkendt mig flexjob.

Your friend forever

Jan

Ps. Jeg har vist fået lagt de fleste kort på bordet, så lad os tale om noget andet blinker Gerth og hans projekt heart
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
annonce
Side 43 af 63 < 1 2 ... 41 42 43 44 45 ... 62 63 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
11 mennesker dræbt af cyklon på Madaga..
28/03/2024 10:29
Kreml beder populært russisk socialt me..
28/03/2024 10:21
USA: Vi arbejder på et nyt møde med Is..
28/03/2024 09:56
Motorcykeltræf og vejarbejde kan give p..
28/03/2024 09:40
Tæt trafik på Sydmotorvejen
28/03/2024 09:30
Nyheder fra Religion.dk