annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15705811
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383757
Et andet syn 1992990
Åndelig Føde 1529753
Jesu ord 1524685
Galleri
HansKrist Tigerens Rede :) Have
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 482 gæster og 41 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 60 af 63 < 1 2 ... 58 59 60 61 62 63 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#34766 - 08/02/2022 23:45 Re: En pind mere til bålet ... [Re: ]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1900
Citat:
Hvad var meningen med ofringer...

Antagelige ofringer er påbud som er nedskrevet i moseloven, som guds udvalgte folk skulle adlyde, men ofringer var også tilbedelse og ophøjelse af Abraham Isak og Jakobs gud, og tilmed et forhold der samlede og gav israelitterne identitet og udskilte dem fra det omkring boende folk

Så diverse ofringer under loven handler om at adlyde og ha et godt forhold til gud, værdsætte guds udfrielse og ikke mindst tilbedelse.

Begrundelsen over for Farao for at frigive israelitterne som levede i trældom var netop, at israelitterne skulle tilbede hebræernes gud.

Hvad mener du selv?
Top Svar Citer
#34769 - 09/02/2022 12:07 Re: En pind mere til bålet ... [Re: Tikka]
ABC
Uregistreret

Kære Tikka

Kan kun nikke genkendende til det du skriver og henvise hertil...

https://da.wikipedia.org/wiki/Forsoning

Det bringer os frem til dette...

Citat:
Fordi Jesus ikke selv anså sin korsdød som en offerdød.
For kun hvis han gjorde det, kunne døden ”slette menneskers syndeskyld”. I Matt. 9.13 siger Jesus: ”Barmhjertighed ønsker jeg – ikke slagtoffer”, og gik Jesus frivilligt i døden? Han siger i Johs. 8.40: ”Men nu vil I have mig slået ihjel, et menneske der har sagt jer sandheden, som jeg har hørt af Gud.

Jeg går ind for en forståelig lære med rod i virkeligheden...




Your friend forever

Jan
Top Svar Citer
#34770 - 09/02/2022 12:47 Re: En pind mere til bålet ... [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3675
Sted: Nørresundby
Citat:
Jan ABC:

Jeg går ind for en forståelig lære med rod i virkeligheden...


Mener du virkelig det?

Og mener I virkelig det?

I så fald må jeg anbefale Paulus og de der bygger på Paulus, fx Nicolai Berdyaev og Paul Tillich og til dels Jungiansk Psykologi og ikke mindst vores egen HansKrist.

Nu har jeg råbt og "skreget" op i alle de år jeg har været her om I dog ikke gad være beskæftiget med det religiøse spirituelle åndelige på en sober måde - forstandig ædruelig måde - med rod i virkeligheden - med rod i den religiøse spirituelle åndelige virkelighed vi har erfaringer med, gør os erfaringer med allesammen og begynde som Paulus at tale forstandigt med hinanden herom 1 Kor 2 og 1 Kor 14.

Kristendommen er ifølge Paulus grundlagt på begivenheden KRISTUS den Gud Helligåndens Ny Væren og Virke/Virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus - der grundlægger de urkristne samfund - og ja Kirken og Kirkerne - som er Gud Helligåndens værk og mægtige gerninger med vi mennesker.

Kristne kan ikke uden Gud - kristne kan ikke udenom Gud - kristne kan ikke udenom Gud Helligånden - kristne kan ikke være kristne udenom Gud Helligåndens nærværelse og "med indflydelse" inspiration og mægtige gerninger med os - Gud Helligåndens karismatiske nådegaver (Åndsgaverne - vores individuation og Abraham Maslowsk Selvaktualisering (Guds Kald og Mening med netop den enkelte - alle betyder noget og er elsket af Gud)) og Gud Helligåndens mange frugter.


Citat:
Hvad intet øje har set og intet øre hørt,

og hvad der ikke er opstået i noget menneskes hjerte,

det, som Gud har beredt for dem, der elsker ham,

det har Gud åbenbaret for os ved Ånden. Thi Ånden ransager alt, selv Guds dybder. For hvem ved, hvad der bor i mennesket, undtagen menneskets egen ånd? Således ved heller ingen anden end Guds ånd, hvad der bor i Gud. Vi har ikke fået verdens ånd, men Ånden fra Gud, for at vi skal vide, hvad Gud i sin nåde har givet os. Og om dette taler vi ikke med ord, som menneskelig visdom har lært os, men med ord, som Ånden har lært os, og vi tolker det åndelige for åndelige
.


Sygdom er en følge af den menneskelige ånds fremmedgørelse fra den guddommelige Ånd, og ingen sygdom kan helbredes, og ingen dæmon (afhængighed, misbrug, salveri, underkastelse) drives ud uden den menneskelige ånds genforening med den guddommelige Ånd. Paul Tillich. Da jeg for mange år siden nævnte dette for første gang blev jeg udsat for angreb fra alle sider, fra Arne der morede sig over mig på en nedladende måde til Tikka der sagde at Guds Ånd ikke fandtes som andet end HJERNESPIND (altså som overtroede og overtænkte og overindlærte mentale forestillinger gennem bogstavelige læsninger Bibelen). Uanset hvor meget jeg råbte op om psykoanalysens videnskabelige erkendelser og landvindinger og neurovidenskabs opdagelser af at vores nervesystem har endda hard wired indbyggede funktioner der dækker over menneskets ånd (hvad der bor i vores lemmer (Rom 7)) og Guds Ånd (smart vagus funktionerne (der er fyldt med Recovery og Helbredelser som Paulus og Jesus konstant demonstrerer det)) lige lidt hjalp det. Ja jeg blev frosset ud, ingen gad svare mig eller indgå i debat med mig - hvorfor min stil blev at jeg hele tiden måtte provokere for overhovedet at blive hørt - lidt anstrengende i længden



Citat:
I er et Kristus-brev, der er blevet til ved vores tjeneste, ikke skrevet med blæk, men med den levende Guds ånd, ikke på tavler af sten, men i hjerter, på tavler af kød og blod.

En sådan tillid har vi til Gud ved Kristus. Ikke at vi af os selv duer til at udtænke noget, som kom det fra os selv; at vi duer til noget, skyldes Gud, som også har gjort os duelige til at være tjenere for en ny pagt, ikke bogstavens, men Åndens; for bogstaven slår ihjel, men Ånden gør levende.


Åndelig erfaring er virkelighed for enhver. Lige så virkelig som at blive elsket eller at trække vejret. Derfor skal vi ikke sky ordet "Ånd". Vi burde blive fuldstændigt bevidste om åndeligt nærvær omkring os og i os, selvom vi erkender, hvor begrænset vor erfaring af "Gud som nærværende i vor ånd" kan være. For dette er, hvad guddommelig Ånd betyder, nemlig Gud som nærværende i vor ånd. Ånd er ikke en mystisk substans; den er ikke en del af Gud. Den er Gud selv;,,,, Gud som nærværende i fællesskaber og personligheder, idet han griber dem, inspirerer dem og forvandler dem. Paul Tillich. Hvilket iøvrigt er definitionen på hvordan de kristne samfund og Kirkerne er grundlagt, det er Helligåndens værk med os (de Nye Skabninger vi er i Kristus i kraft af Gud Helligånden) ifølge Paulus og kan aldrig, ALDRIG være bygget op på en Kirkes Dogmatiske Lærersætninger - nej vi bygger på GUD vi kristne - klippen Gud i Kristus: den Gud Helligåndens Ny Væren og Virke/Virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#34771 - 09/02/2022 16:16 Re: En pind mere til bålet ... [Re: Hanskrist]
ABC
Uregistreret

Kære HansKrist

Vi må have andre på banen med forstand på tingene...

http://www.religionrevised.com/kontakt/

Hvorfor skriver du ikke til ham? Jeg har tænkt mig, at kontakte folkekirken, og høre om de ikke kunne sende en præst herind...

https://www.folkekirken.dk/kontakt

Lad os sætte fut i hinanden 🔥




Your friend forever

Jan
Top Svar Citer
#34772 - 09/02/2022 16:34 Re: En pind mere til bålet ... [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3675
Sted: Nørresundby
"Vi må have andre på banen med forstand på tingene..."

Hvorfor???

Vi har alt vi behøver - men ingen læser hvad jeg skriver

-0-0-0-0-

Jeg har et noget anderledes syn på tingene end Carsten Skaarup - der tydeligvis er new age "lov religiøs" og mangler Gud og spiritualitet. Han kan jo selv - hvilket jeg ikke mener er nogen mulighed. Så kunne han jo lige så vel være buddhist uden Gud.

Derudover er jeg jo bestemt ikke enig med ham eller VML forståelse Paulus. Spørgsmålet er om de overhovedet har studeret Paulus.

-0-0-0-0-

Jeg har bestemt ikke noget imod om vi blev flere aktive debattører - men vi mangler ikke noget os stakler der er her

Hvis vi mangler noget er det at læse HansKrist's indlæg hvor der må være opstået en stiltiende uskreven lov om at ham ignorerer vi

Det ses igen igen igen

Men til trods forsætter jeg med at skrive da der jo kunne komme et ungt menneske højt begavet forbi der læser hvad jeg skriver og så vil dette menneske være blevet godt begavet, klædt godt på

_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 60 af 63 < 1 2 ... 58 59 60 61 62 63 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
27/04/2024 18:12
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Ruslands industriproduktion stagnerer
27/04/2024 19:32
Danmark investerer i Ukraines forsvarsin..
27/04/2024 18:30
Selskab overvejer at lukke flyrute melle..
27/04/2024 17:05
Propalæstinensisk protestlejr opløst p..
27/04/2024 16:55
Store mængder kokain fundet i banankass..
27/04/2024 16:14
Nyheder fra Religion.dk