annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15532799
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372063
Et andet syn 1980567
Jesu ord 1518192
Åndelig Føde 1464805
Galleri
Kirkebø
Hvem er online?
1 registreret ABC 147 gæster og 285 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 18 af 63 < 1 2 ... 16 17 18 19 20 ... 62 63 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#30255 - 20/06/2020 21:05 Re: Samtaler omkring bålet... [Re: ABC]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Jan.
Jo Jalal al-Din Rumi's korte digt holder jeg meget af som et godt udgangspunkt for en livsindstilling.
Nej, jeg har ikke kontaktet sufismen i Danmark, men glæder mig over deres åbenhed overfor andre religioner og vil da ikke på forhånd afvise deres meditationer.

Angående at spise kød har jeg et sted læst, at det har haft væsentlig betydning for vi menneskers udvikling til, hvad vi er i dag, og uanset hvad, så lever vi jo af af spise dræbte levende væsener, hvad enten de er vegetabilske eller animalske.
Jeg har reduceret mit kødforbrug til ca. 25% af det tidligere, men spiser stadig fisk, æg og ost.
På sigt mener jeg, vi skal nedbringe mængden af husdyr - og dermed alt det agerbrug, det kræver, men om vi helt skal fjerne det - det er jeg i tvivl om.
I første omgang er det jo vores affald - til atmosfæren, til havene og til jorden, vi skal ændre til "genbrug".
Ligeledes må det være vigtigt at få fastslået, hvor mange mennesker, vi kan tillade os at være - set i forhold til, hvordan vi opfører os.

M.v.h. Arne smiler Harmonisk kærlighed til alt værende heart
Top Svar Citer
#30256 - 21/06/2020 18:30 Re: Samtaler omkring bålet... [Re: Arne Thomsen]
ABC Online   content
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5367
Sted: Vanløse
Hej Arne

Det er næsten synd at røre ved din respons...

Citat:
Jo Jalal al-Din Rumi's korte digt holder jeg meget af som et godt udgangspunkt for en livsindstilling.
Nej, jeg har ikke kontaktet sufismen i Danmark, men glæder mig over deres åbenhed overfor andre religioner og vil da ikke på forhånd afvise deres meditationer.

Det var lidt af en hjemmeside - den skal undersøges nærmere heart

Citat:
Angående at spise kød har jeg et sted læst, at det har haft væsentlig betydning for vi menneskers udvikling til, hvad vi er i dag, og uanset hvad, så lever vi jo af af spise dræbte levende væsener, hvad enten de er vegetabilske eller animalske.

For mig handler det om den bedste kost for os = jeg har ikke de store problemer med at slå en reje ihjel, men det er måske bare mig der ikke forstår tingene? Det ene fører til det andet? Eller?

Jeg så et program med Norges lakseopdræt og det var ikke videre opløftende - de har 500.000.000 laks gående i deres dampbrug og de bliver fodret med alt muligt lort som forurener - underbunden - og de smitter vildtgående laks med sygdomme. Hvad skal man gøre ved det? Lade være med at spise sushi?

Citat:
Jeg har reduceret mit kødforbrug til ca. 25% af det tidligere, men spiser stadig fisk, æg og ost.
På sigt mener jeg, vi skal nedbringe mængden af husdyr - og dermed alt det agerbrug, det kræver, men om vi helt skal fjerne det - det er jeg i tvivl om.

Vi skal vel have nogle køer som laver mælk, ost og sådanne produkter?

Citat:
I første omgang er det jo vores affald - til atmosfæren, til havene og til jorden, vi skal ændre til "genbrug".
Ligeledes må det være vigtigt at få fastslået, hvor mange mennesker, vi kan tillade os at være - set i forhold til, hvordan vi opfører os.

Mon ateisterne har noget at sige her blinker

Hvor ville det være dejligt hvis Gerth kunne stoppe sit profetsprog og deltage i samtalen med os andre, som en broder på vejen...

Hvordan få ham ned på jorden ler

https://www.youtube.com/watch?v=ckaIK0SkN94

Måske Thomas vil prøve kræfter med disse mennesker og ikke bare putte sig ned under dynen med Bibelen 🍺

Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#30271 - 25/06/2020 11:57 Re: Samtaler omkring bålet... [Re: ABC]
ABC Online   content
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5367
Sted: Vanløse
Hej Arne

Tak for henvisningen til bogen:

http://www.trosfrihed.dk/debat/ubbthreads.php/topics/30267/Arne_Thomsen.html#Post30267

Det må næsten være den engelske udgave som jeg har fundet?

https://books.google.dk/books?id=YB29DwAAQBAJ&...ign&f=false

Du lavede en tilføjelse:

Citat:
Tilføjelse:
Sufierne - og alle andre religioner - søger at bryde igennem dette "slør", der skjuler "de evige sandheder".
Det er så her, jeg kommer i tvivl.
Skal man dét?
Eller er det bedre, at begejstres af den smule, vi opfatter af "miraklet" - som vi jo selv er en del af - og kan udleve?
Jeg hælder til det sidste
blinker

Vi kan nok ikke lade være med at gøre det ler

Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#30272 - 26/06/2020 00:06 Re: Samtaler omkring bålet... [Re: ABC]
ABC Online   content
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5367
Sted: Vanløse
Hej Arne

Er det denne bog du henviser til:

https://bibliotek.kk.dk/ting/object/870970-basis%3A28118481

Måske der er flere bøger med "samme" titel...

Simon siger, at det ikke er verden der er flygtig, men os selv og hvad vi oplever deri, men ville det ikke gøre verden til noget andet end...verden?

Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#30273 - 26/06/2020 13:15 Re: Samtaler omkring bålet... [Re: ABC]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Jan.
Ja, det er netop den bog, jeg omtalte.
Jeg nåede faktisk aldrig længere end til indledningen med det ovenfor citerede vers, men er nu i gang med at undersøge, om den for mig er læsningen værd.
Som jeg ser det, er Simon betaget af denne verden og dens natur, men han synes ikke at erkende, hvor lidt vi mennesker faktisk opfatter.
Desuden ser det ud som om, naturlovene er Simons "Gud".
Han beskæftiger sig i hvert fald ikke med, hvor de kommer fra blinker
Jeg tænker på, om han mon kan mene, at noget sådant er "spild af tid" eller endog "utidig nyfigenhed" smiler
Og at "verden i dag" ikke er "verden i går", synes han at ignorere.
M.v.h. Arne smiler Harmoni og kærlighed heart
Top Svar Citer
annonce
Side 18 af 63 < 1 2 ... 16 17 18 19 20 ... 62 63 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 08:34
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Norge ramt af æggemangel - folk tager t..
28/03/2024 09:07
Lokale viser opbakning til at bevare bil..
28/03/2024 08:30
Rusland anklager Nato for at gøre lande..
28/03/2024 07:47
Efter 62 år: Slut med luftpost i Tyskla..
28/03/2024 06:50
Protester i Jordan mod Israel til støtt..
28/03/2024 04:04
Nyheder fra Religion.dk