annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 5080267
Et andet syn 1234168
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 1015655
Jesu ord 859908
Spirituel omsorg 804531
Galleri
Hammershus
Hvem er online?
0 registrerede 42 gæster og 28 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 27 af 46 < 1 2 ... 25 26 27 28 29 ... 45 46 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#30318 - 12/07/2020 13:32 Re: Samtaler omkring bålet... [Re: ABC]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Hej Jan.
Om min skepsis angående "et liv efter døden" spørger du, hvad jeg baserer den skepsis på.
Mit svar: Det ligner en ønskedrøm, der går imod al sund fornuft.
Du frister mig til ligeledes at spørge dig: Hvad baserer du "et liv efter døden" på?

Jeg tror ikke på, at du bliver stresset ved i din bevidsthed at være opmærksom på kvaliteten af hvert nu, hvert øjebliki dit liv - ej heller ved at være opmærksom på muligheden for "en højere bevidsthed" smiler
Men hvis en masse energi bruges på alene at "blive klog på det guddommelige", så mistes denne energi jo på livet selv - her og nu blinker

M.v.h. Arne smiler Harmoni og kærlighed heart
Top Svar Citer
#30319 - 13/07/2020 12:57 Re: Samtaler omkring bålet... [Re: Arne Thomsen]
ABC Offline
bor her
Registeret: 09/08/2015
Sted: Vanløse
Hej Arne

Citat:
Om min skepsis angående "et liv efter døden" spørger du, hvad jeg baserer den skepsis på.
Mit svar: Det ligner en ønskedrøm, der går imod al sund fornuft.

Det blev jeg ikke meget klogere af blinker

Citat:
Du frister mig til ligeledes at spørge dig: Hvad baserer du "et liv efter døden" på?

Jeg fornemmer bare at der er mere til livet end bare materie...

Hvad basere andre et liv efter døden på:

https://www.youtube.com/watch?v=T53mmpq6ZmM

https://www.youtube.com/watch?v=xNG2TFTRnwo

Måske vi må vente på at videnskaben bliver klogere på tingene:

https://www.theatlantic.com/magazine/archive/2015/04/the-science-of-near-death-experiences/386231/

Hvad med bevidstheden:

http://www.sistersufi.com/consciousness-science-god-relating-modern-religion-sprirituality/

Her er videnskaben på bar bund? Består livet af mere end materie? Sådan noget kunne man jo spørge mennesker som Sadhguru om:

https://www.youtube.com/watch?v=MwgkvBZXum0

Når jeg peger på Sadhguru, så er det fordi, at han virker som et mennesker der kan tale om tingene på en forståelig måde...

Citat:
Jeg tror ikke på, at du bliver stresset ved i din bevidsthed at være opmærksom på kvaliteten af hvert nu, hvert øjebliki dit liv - ej heller ved at være opmærksom på muligheden for "en højere bevidsthed" smiler
Men hvis en masse energi bruges på alene at "blive klog på det guddommelige", så mistes denne energi jo på livet selv - her og nu blinker

For mig ville det være stressende med et begrænset antal øjeblikke, for så skal man jo skynde sig med at nå det hele? Jeg tror det er godt at have evigheden med indover sit liv...

Your friend forever

Jan

Redigeret af ABC (13/07/2020 13:35)
Top Svar Citer
#30320 - 15/07/2020 16:46 Re: Samtaler omkring bålet... [Re: ABC]
Arne Thomsen Offline
veteran
Hej Jan.
Jeg har tænkt over, om jeg kunne give dig et svar, du kan bruge, men må nok erkende, at jeg ikke kan.
Min fornemmelser er, at du ikke vil kunne affinde dig med den holdning, jeg er nået til, og som helt kort går ud på, at tilværelsen - verdens væren - er et ufatteligt mirakel - noget som ikke er muligt for os mennesker at forstå.

Ja, vi forstår jo end ikke dét, at vi har en bevidsthed om vores egen væren i den værende verden.

Alle har vi vel et større eller mindre behov for at kunne henvende os med vores taknemmelighed og tillige bønner om noget, vi ønsker, og til dét er der jo "opfundet" - tror jeg - talrige - og for det meste menneskelignende - Guder.
Sandsynligheden for at dette er sandhed, synes jeg, er meget lille.

På den anden side har jeg en klar fornemmelse af, at der ER noget totalt ufatteligt overordnet bag og i verdens væren.
Men det er også min fornemmelse, at det ikke er noget man skal snage i, snuse til, spekulere over.
Jeg tror, vi i stedet skal lade gaven - tilværelsen - være inspiration til at leve - her og nu - i kærlighed - i dyb respekt for verdens og egen væren - så godt vi nu kan.

Og efter døden? Det må vi se til den tid - hvis vi kan blinker
Sådan har jeg det - og jeg ved jo godt, at det ikke er tilfredsstillende for dig blinker

Top Svar Citer
#30323 - 18/07/2020 17:05 Re: Samtaler omkring bålet... [Re: Arne Thomsen]
ABC Offline
bor her
Registeret: 09/08/2015
Sted: Vanløse
Hej Arne

Citat:
Jeg har tænkt over, om jeg kunne give dig et svar, du kan bruge, men må nok erkende, at jeg ikke kan.
Min fornemmelser er, at du ikke vil kunne affinde dig med den holdning, jeg er nået til, og som helt kort går ud på, at tilværelsen - verdens væren - er et ufatteligt mirakel - noget som ikke er muligt for os mennesker at forstå.

Ja, vi forstår jo end ikke dét, at vi har en bevidsthed om vores egen væren i den værende verden.

Alle har vi vel et større eller mindre behov for at kunne henvende os med vores taknemmelighed og tillige bønner om noget, vi ønsker, og til dét er der jo "opfundet" - tror jeg - talrige - og for det meste menneskelignende - Guder.
Sandsynligheden for at dette er sandhed, synes jeg, er meget lille.

På den anden side har jeg en klar fornemmelse af, at der ER noget totalt ufatteligt overordnet bag og i verdens væren.
Men det er også min fornemmelse, at det ikke er noget man skal snage i, snuse til, spekulere over.
Jeg tror, vi i stedet skal lade gaven - tilværelsen - være inspiration til at leve - her og nu - i kærlighed - i dyb respekt for verdens og egen væren - så godt vi nu kan.

Og efter døden? Det må vi se til den tid - hvis vi kan blinker
Sådan har jeg det - og jeg ved jo godt, at det ikke er tilfredsstillende for dig blinker

Måske du har ret i at det er for stor en mundfuld for os mennesker, men vi er da nødt til at forsøge at forstå tingene?

Her er jeg nok lidt mere optimistisk end du er:

https://www.youtube.com/watch?v=E8HR3LSUXrk

I kommentaren til videoen står der dette:

Citat:
Steven Laureys is on of the world’s leading scientist and researcher who studies consciousness from a neurology perspective. In this Full Talk, he asks Sadhguru some penetrating questions as they push the boundaries of known science and peek into the mystical.

Så det er ikke bare mig som interessere sig for Sadhguru blinker

Hvad ville du spørge ham om? Bare sådan i det hele taget...

Your friend forever

Jan
Top Svar Citer
#30324 - 18/07/2020 18:06 Re: Samtaler omkring bålet... [Re: ABC]
Arne Thomsen Offline
veteran
Hej Jan.
Du skriver bl.a.:
Citat:
Så det er ikke bare mig som interessere sig for Sadhguru blinker

Hvad ville du spørge ham om? Bare sådan i det hele taget...
Mit svar:
Skal jeg søge at forstå Gud?

Top Svar Citer
annonce
Side 27 af 46 < 1 2 ... 25 26 27 28 29 ... 45 46 >

Seneste indlæg
Samtaler omkring bålet...
af Gerth
14/08/2020 00:57
Gennemsigtighed og troværdighed af faktiske fakta
af somo
13/08/2020 19:44
Gerth Drost
af Arne Thomsen
10/08/2020 19:38
En tanke
af ABC
10/08/2020 10:59
Eid Al-Adha
af ABC
02/08/2020 17:50
Nyheder fra DR
Politiet har affyret varselsskud
14/08/2020 03:12
Apple fjerner Fortnite fra App Store
13/08/2020 23:37
Butikker, skoler og restauranter er lukk..
13/08/2020 22:50
Spanske regioner sætter ind over for ry..
13/08/2020 21:55
Smitten stiger i Tyskland: 'Nu er ikke t..
13/08/2020 21:05
Nyheder fra Religion.dk
Vi skal turde tale Gud imod
11/08/2020 06:23
Hvor kan jeg tage et kursus om islam, in..
10/08/2020 06:24
Hvordan beder jøder?
07/08/2020 09:35
Horrorfilm gennem tiden: Fra dæmoniske ..
07/08/2020 06:08
Den, som ser Gud, forvandles for evigt
06/08/2020 06:15