annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15537295
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372389
Et andet syn 1980841
Jesu ord 1518425
Åndelig Føde 1465878
Galleri
BUDDHA
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 355 gæster og 119 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 8 af 63 < 1 2 ... 6 7 8 9 10 ... 62 63 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#28875 - 19/12/2019 18:44 Re: Samtaler omkring bålet... [Re: ]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5370
Sted: Vanløse
Hej Gerth

Nu spammer du vel ikke min tråd med reklamer ler

Her sidder vi og spiser pølser og drikker øller og taler om tingene...ja...må man gerne nøjes med at drikke sodavand og sådan noget stortchock Det er jeg ikke helt sikker på blinker

Spøg til side...

Jeg har ikke så meget at sige til dine skriverier andet end - er der noget om det Hanskrist siger? Jeg tror på at præsterne...som alle os andre...udvikler sig...ja...det ender sgu nok med at de invitere os til fællesspisning nede i den lokale kirke yeah Kom til fællesspisning og samtale om tingene...dagens emne...er vi helt raske oven i hovederne halvfuld Hvilket emne vil du gerne have på tapetet?

https://www.youtube.com/watch?v=r6rxmJ86dbg

Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#28893 - 23/12/2019 20:07 Re: Samtaler omkring bålet... [Re: ]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5370
Sted: Vanløse
Hej Gerth

Det som jeg gerne vil tale om er grundlaget for vores eksistens. Det har selvfølgelig noget at gøre med planetens eksistens osv...men det har vel også noget at gøre med at vore forældre ikke tænkte, at de levede i et lorteunivers?

Jeg ved ikke hvad der er, men jeg ved, at jeg ikke vil sætte børn ind i et lorteunivers. Den eneste måde at sikre mig mod dette er ikke at sætte børn i verden. Men tænk nu hvis det ikke er et lorteunivers? Hvad skal man gøre? Måske tænker du helt anderledes?

Der kan selvfølgelig være andre grunde til et legemes eksistens. Som sådan kunne Nordkoreas leder tvinge sin befolkning til at sætte børn i verden. Det komplicere jo tingene lidt. Hvorfor eksistere dette legeme?

Men hvad med ånden? Opstår den med legemet? Eller knyttes den til legemet? Måske begge ting? Men sådan kan det jo ikke være...for så ville der være 2 ånder som havde legemet...ånden som opstår med legemet og ånden som knyttes til legemet.

Hvordan løse det problem? Måske ånden opstod med legemet indtil der var ånder nok til at befolke legemerne...hos de første mennesker opstod ånden altså med legemet...det er da lidt af et regnestykke...2 mennesker sætter 4 børn i verden...så dør forældrene og børnene sætter 8 børn i verden...så dør forældrene og børnene sætter 16 børn i verden...så dør forældrene og børnene sætter 32 børn i verden...så dør forældrene og børnene sætter 64 børn i verden...hvor mange ånder er der nu og hvor mange legemer er der? Der er 64 legemer og 94 ånder...30 som er døde og 64 som er levende...men nogle af de døde kunne jo være reinkarneret...hvilket ville nedsætte det samlede antal af ånder...men ville der komme et tidspunkt hvor der var ånder nok til at befolke legemerne? Så man kunne sige, at nu opstår ånden ikke med legemet, men knyttes til legemet?

Hvor mange mennesker har vandret rundt på jorden? Hvor mange mennesker er der nu? Hvis der har vandret 100 milliarder mennesker rundt på jorden, så er der vel ikke nogen grund til at ånden skulle opstå med legemet længere? Gud kan således bare knytte de eksisterende ånder til legemerne...hos de første "100" milliarder mennesker opstod ånden med legemet, men herefter knyttes ånden til legemet...vi skal altså bare ikke overstige "100" milliarder mennesker...sålænge vi ikke gør det, så er der ånder nok til at befolke legemerne...reinkarnation...men måske tingene hænger anderledes sammen?

Krishna bevægelsen mener at vi er evige væsner som altid har eksisteret.

Men forholder det sig sådan?

Der er noget som altid har eksisteret...medmindre det poppede ud af intet...det har jeg lidt svært ved at forestille mig skulle være tilfældet...det ville dog gøre det hele mere begribeligt...først var der intet og så var der noget...Gud...som tænkte...fantastisk...jeg eksisterer...lad mig skabe et univers...hvordan begribe Guds eksistens?

Hvis ting kan poppe ud af intet, så kunne universet jo poppe ud af intet, men hvis universet kan poppe ud af intet, så kunne Gud vel også poppe ud af intet...men kan noget poppe ud af intet?

Det synes ikke at være løsningen...intet er iøvrigt ikke svært at forestille sig...det ene øjeblik er der et legeme...det næste øjeblik er der ikke et legeme...men hvad med ånden? Kan den tilintetgøres så let? Hvad består den af?

Livet begrundes i materien...af materien opstod livet...det synes dog utroligt at materien skulle samle sig til celler...som om materien havde noget ønske om det og kendte den rigtige kombination...men cellerne er opstået...hvad er sandsynligheden for at sådan noget sker? At materien skulle have gennemgået alle kombinationer virker ikke sandsynligt...at gennemgå alle kombinationer ville have taget evigheder...og selv om den rigtige kombination fandtes inden for en overskuelig tid...hvorfor skulle materien så hænge sammen på den måde? Som om der fandtes en rigtig kombination? Hvorfor faldt materien ikke fra hinanden? Er der en sammenhængskraft som ikke kan begrundes i materien?

Kærlighed får to mennesker til at hænge sammen...består vi bare af materie? Hvorfor elske dig? Fordi du består af 2 dele det og 3 dele det og 1 del det...det gør et lig også ler

Jeg har store forventninger til dig Gerth...du er ikke ligeså skadet som mig...ja...måske du kan gøre en forskel i verden...jeg har bare tænkt mig at drikke øller og lade være med at dumme mig for meget.

God jul og godt nytår.

Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#29058 - 09/01/2020 15:48 Re: Samtaler omkring bålet... [Re: ABC]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5370
Sted: Vanløse

Der er noget som undre mig og det er retten til abort - er det kun kvinder som har ret til at abortere? Hvad hvis manden vil have en abort? Har manden ingen rettigheder? Hvis manden siger nej til abort og kvinden siger ja...skal der så foretages en abort? Hvis manden siger ja og kvinden siger nej...skal der så ikke foretages en abort? Ligestilling?

Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#29074 - 10/01/2020 12:12 Re: Samtaler omkring bålet... [Re: ABC]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5370
Sted: Vanløse
Hej HansKrist (og Arne og Gerth og Simon og RoseMarie)

Jeg er blevet ædru og må bare sige - hvad foregår der med mig? Nu må jeg op på hesten igen...glemme gårsdagens skriverier...starte på en frisk.

Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#29078 - 11/01/2020 12:24 Re: Samtaler omkring bålet... [Re: ABC]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5370
Sted: Vanløse
Hej HansKrist...

Jeg forstår godt at det kan være svært med sådan en som mig...men jeg forsøger at rette op på mit liv...det har bare været to skridt frem og et skridt tilbage i lang tid.

Mon jeg kan lade være med at skrive når jeg drikker? Det ville nok være en god ide...

Nu vil jeg koncentrere mig om Sadhguru.

Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
annonce
Side 8 af 63 < 1 2 ... 6 7 8 9 10 ... 62 63 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Pavens tætpakkede påskeprogram: Vasker..
28/03/2024 23:53
Instruktør bag 'Oppenheimer' bliver rid..
28/03/2024 21:53
Rusland blokerer for FN-overvågning af ..
28/03/2024 21:33
Harvard Universitet fjerner bogbind lave..
28/03/2024 20:48
OL-drømmen var pakket langt væk, men n..
28/03/2024 20:33
Nyheder fra Religion.dk