annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15837896
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2395732
Et andet syn 2000929
Åndelig Føde 1588545
Jesu ord 1532826
Galleri
Folkemødet 2013
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen, Hanskrist 254 gæster og 58 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 6 af 44 < 1 2 ... 4 5 6 7 8 ... 43 44 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#28947 - 01/01/2020 21:50 Re: Troen kommer af det som høres [Re: Hanskrist]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1919

Indsendt af: Hanskrist
Mennesket kan ikke selv tro, og gør mennesket det forstår det ikke bibelen, men render rundt og gengiver bibelen som det de tror på, og uha uha 😱😯👿 hvor er et menneske så kommet på vildspor her i livet, fordi troen gælder selvfølgelig at vi kender Gud, ikke udenom Spiritualitet, spirituelle erfaringer og Gud Åndens gerninger med os, healing, helbredelse og de mange karismatiske nådegaver.

tommelop

- Det er sandt. Det læser vi i bibelen.

Gud drager den der søger ham til Kristus.

Ikke desto mindre siger Paulus: Troen kommer altså af det, der høres, og det, der høres, kommer i kraft af Kristi ord.

Og som vi ved, er Kristi ord guds ord, og derved er hans ånd i ordene.

Altså – uha uha - man kan komme til tro gennem Kristi ord, som jo indbefatter man efterlever ordet som en elev/discipel og derved får man eller kan bede om ånden i tjenesten for gud.

Og når du skriver:

Citat:
og det er mere end 2). Det er noget der sker med os, ikke noget der sker i os kun.


Og

Citat:
Sker med os, betyder ikke indflydelse fra andre, men alene fra ægte SPIRITUALITET - fra Gud som vi kender Gud gennem Ånden og gennem spirituelle erfaringer.


- Så sker det helt automatisk at indflydelsen fra ordene som udmønter sig i handling får ”sit eget liv” og derved styrker troen så længe man forbliver en Jesu discipel.

Lidt som at lære at køre bil. Når teorien er lært – og man stoler på den virker - og siden bruges i trafikken tænker man med tiden ikke over teorien, men følger man den ikke vil man sandsynligvis komme ud for en ulykke.

Nå. Du er dygtig til meget, men jeg er den der kender baggrunden og forløbet i forhold til troen i mit eget liv – og spørgsmålet er jo også om den hellige ånd eksisterer som guds kraft og hjælper til mennesker der kender ham og gør hans vilje, men kan fortælle at det øjeblik man tvivler på åndens eksistens smuldre troen.

SLUT

***
Top Svar Citer
#28948 - 01/01/2020 21:55 Re: Mening med mit liv? [Re: Arne Thomsen]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1919

smiler


Der kan vist heller ikke koges mer suppe på den pind.


***
Top Svar Citer
#28949 - 01/01/2020 22:14 Re: Troen kommer af det som høres [Re: Tikka]
Hanskrist Online   content
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3687
Sted: Nørresundby
Citat:
Nå. Du er dygtig til meget, men jeg er den der kender baggrunden og forløbet i forhold til troen i mit eget liv


Nej du har aldrig været i nærheden af TRO, du er/var bibelfundamentalist ergo har du misforstået som disse tro

Tro er ikke at tro noget, dermed fjerner vi Gud,

Bibelfundamentalister har erstattet Gud med troen på Bibelen

Men jeg har Luther (du husker nok hvad han siger om troen ud fra Paulus, ihvertfald har jeg citeret det utallige gange når vi drøfter tro) Tillich og Paulus bag mig, og et utal af andre, Berdyaev fx, der siger det samme som jeg siger

Men vigtigst jeg har Gud bag mig, ingen kan tro udenom Gud Helligånd, ergo ingen kan ved egen tænkning, læsning, lytten, og egen forestillingsevne tro

Tro udenom Gud som bibelfundamentalisterne er mestre i har ikke en dyt med kristendom at gøre

1 Kor 2 hvad har du imod det kapitel? Og ja 2 Kor 3

Men der er stadig håb for dig Tikka, du er en klog kvinde/mand, måske RoseMarie, hvem ved.

Jeg sporer en vis fremgang for dig, du virker mere afklaret end tidligere

-0-0-0-0-0-0-

Hvis vi nu ønsker at vide hvad Paulus mener med tro (som er meget langt fra at blive undervist i Bibelen og tro hvert ord) så finder vi alle de steder hvor Paulus taler om tro, derefter ser vi om der er en rød tråd, er der noget der går igen? Tro er tydeligvis en begivenhed, ikke læsning og lytning og så mentalt sindsligt at trosforestille sig dette. Nej tro er en begivenhed i vi menneskers liv hvor Gud Helligånd er aktiv, på spil. Det er ikke søndagsskole læsning hvor vi tror hvad vi læser. Håber dette en dag går op for dig.


SLUT skriver du, herligt, elsker dit temperament

Nu skal du altså snart ind i buret og kigge ud af mellemrummet (mellem tremmerne) og se og svare pænt på hvad Simon fodre sin tamfugl med i mellemrummet, ja jeg synes du nu har haft rigeligt med luft under vingerne med Arne og jeg, tiden er kommet til at du sætter dig på din pind i buret,

Engang buret inde af bibelfundamentalisme, idag buret inde af selveste mister ateist himself, hu ha hvor har du brug for rammer, og her gik jeg og troede du var en fri fugl
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#28953 - 01/01/2020 23:04 SLUT ... [Re: Hanskrist]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1919

Citat:
SLUT skriver du, herligt, elsker dit temperament

Nu skal du altså snart ind i buret og kigge ud af mellemrummet (mellem tremmerne) og se og svare pænt på hvad Simon fodre sin tamfugl med i mellemrummet, ja jeg synes du nu har haft rigeligt med luft under vingerne med Arne og jeg,

Ja tænke også det kunne blive for tidskrævende og trivielt for dig, men nu er der også lidt til gribbene en tid

***

Top Svar Citer
#28954 - 01/01/2020 23:24 Tro er et guddommeligt værk med os [Re: Tikka]
Hanskrist Online   content
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3687
Sted: Nørresundby
Godt nytår Tikka

Hvem fanden du så end er

Føler jeg burde vide hvem du er

-0-0-0-0-

Du har talt i gåder med mig på chatten, sagt så mange gådefulde ting

Pludselig en dag for små to måneder siden gik det op for mig hvem Simon var (tænk i femten år at have hørt på mandens ydmygelser mig og så pludselig finde ud af hvem han er)

Kunne det samme ske at jeg en dag bliver klar over hvem du er Tikka?

HansKrist eller Hans-Kristian Hindkjær, Rødhus barfodsløberen, jeg er ikke så kendt og berømt som Simon.

Er du ikke?? Er du sikker på det Tikka


Hvis jeg sagde dig at jeg var RoseMarie, ville du så føle du kender mig?

Ja!

Okay du føler du kender RoseMarie som du aldrig snakker, skriver, med mere, men os to der har skrevet så meget sammen på debatten og chatten, mig fornemmer du ikke at du kender?

Korrekt forstået Tikka

Er det hårdt for dig Hans?

Ja indimellem går det mig på, driller det mig, at jeg ikke ved hvem du er Tikka

Nå ha en rigtig go aften som et godt nytår og et godt nyt'årti (eller er 10 år for meget at tage bestik af for dig/os)

Må hellere lige sige at jeg skam nyder at læse fx dine debatter med Arne, det har jeg altid gjort, selv om jeg hoverende kan finde på at bryde ind og påstå at I kan debattere herfra og til evigheden (hvor ABC nok findes) uden at I får sagt noget.

-0-0-0-0-

Gad vide om ABC - Jan Kærlighedens ABC har drukket sig selv fra sans og samling her i julen og nytårsaften som jo kunne legitimitere at drikke tæt

Sjovt du engang troede at kedelig mig kunne være ABC, næh så kærlig og musikglad er jeg vist ikke, selv om jeg da elsker musik
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 6 af 44 < 1 2 ... 4 5 6 7 8 ... 43 44 >


Seneste indlæg
Kristi himmelfart
af Hanskrist
10/05/2024 21:02
Vigtige præciseringer
af somo
09/05/2024 14:19
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
Hollandsk Eurovision-artist må ikke del..
10/05/2024 20:54
Mindst 50 døde i oversvømmelser i Afgh..
10/05/2024 20:45
Kylian Mbappé forlader PSG til sommer
10/05/2024 20:20
Eurovision-arrangør undersøger 'hænde..
10/05/2024 19:43
FN's Generalforsamling vil have palæsti..
10/05/2024 18:27
Nyheder fra Religion.dk