annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15705811
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383757
Et andet syn 1992990
Åndelig Føde 1529753
Jesu ord 1524685
Galleri
HansKrist Tigerens Rede :) Have
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 482 gæster og 41 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 34 af 44 < 1 2 ... 32 33 34 35 36 ... 43 44 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#29236 - 09/02/2020 16:42 Re: Mening med mit liv? [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3675
Sted: Nørresundby
Arne du citerer mig for at skrive:

Gud kan man ikke tale om som en størrelse uafhængig os mennesker. Citat slut

Hvortil du svarer:

Jeg respektere, at du har denne tro.
Men for mig er det en tro - og en påstand - ikke en viden. Citat slut.

Jamen det er ikke tro, som fx du og Tikka opfatter tro.

Jeg har ingen tro på den måde I her på siden, ateister og troende fejlagtig har drøftet dette i et dusin år.

Jeg har også fortalt om I vil forstå TRO da må I læse Paul Tillich's "Troens Dynamik" eller slå lytterlapperne ud når jeg for Gud ved hvilken gang forklarer jer hvad TRO betyder i forbindelse et kristent menneskes trosliv og spiritualitet.

Jeg render ikke rundt og tror noget, jeg lever et liv med Gud, som det fx er beskrevet i 1 Kor 2 og Rom 8. Det er ikke så svært, og har intet at gøre med tro, såvel som mine erfaringer med Vesterhavet og fx mit barfodsløb ej heller har noget at gøre med tro, men med aktiviteter jeg har erfaringer og førstehånds bekendtskab med. 1 Kor 2 og Rom 8 er jo ikke svært at forstå og kræver ikke tro men at vi gør os erfaringer med vores ånd og Guds Ånd.

Et menneske kan ikke være religiøs spirituel uden at kunne skelne mellem dets egen ånd og Guds Ånd. Prøv at læs 1 Kor 2 og Rom 8 om hvordan vi beder, og en fantastisk proces med Gud, liv med Gud er nu begyndt for jer, som I vil kunne skrive dagbog om. Måske to skridt frem, et tilbage, indimellem, men ihvertfald er et spirituelt religiøst eventyr begyndt for jer og I vil ændre syn på al jeres mærkværdige usikre vrøvl om det religiøse som I hidtil har fyldt debatten med.

Kom nu igang folkens!

Jeg bliver nødt til at lægge mig ud med jer alle her på siden og tale med store bogstaver fordi jeg ser I ingenting har forstået af hvad det religiøse spirituelle dækker over.

I er for langt væk i gisninger af tvivlsom karakter om det ene og det andet som intet har at gøre med jer og jeres liv. Det religiøse spirituelle skaber konstant NYT LIV hos jer og i jer. Det religiøse spirituelle har altid været en konkret KRAFT og HEALING og HJÆLPER i menneskets liv. Det har intet at gøre med tro som utallige gisninger om alt muligt fra Bibelen folk har fået galt i halsen fordi de læser det bogstaveligt og altså ikke retteligt forstår det symbolsk og som teologisk tænkning, forstår det i åndelig spirituel forstand.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#29237 - 09/02/2020 17:25 Re: Mening med mit liv? [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7210
Sted: Sydsjælland
Hanskrist, du skriver:
Citat:
Jeg har ingen tro på den måde I her på siden, ateister og troende fejlagtig har drøftet dette i et dusin år.

Jeg har også fortalt om I vil forstå TRO da må I læse Paul Tillich's "Troens Dynamik" eller slå lytterlapperne ud når jeg for Gud ved hvilken gang forklarer jer hvad TRO betyder i forbindelse et kristent menneskes trosliv og spiritualitet.
Min replik:
Du er ikke selv i stand til at forklare din særlige form for kristen tro - og du forlanger i stedet læsning af diverse tekster.

En sådan situation kan for mig kun give én reaktion: Skepsis - samtidig med at jeg konstaterer, at din kristendom ikke synes at indeholde næstekærlighed, men en hel del elitær holdning.

M.v.h. Arne smiler Harmoni og kærlighed til denne klode - og alt dens liv heart
Top Svar Citer
#29238 - 09/02/2020 17:31 Re: Mening med mit liv? [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3675
Sted: Nørresundby
Du er ikke selv i stand til at forklare din særlige form for kristen tro - citat slut


Jeg er fremragende, i særklasse og har gennem årene fået utallige tilbagemeldinger om hvor fremragende jeg er til det.


Du er en af de ganske få der spiller idiot overfor hvad jeg ellers beskriver flot og let forståelig.

Vi kommer det ikke nærmere Arne.

Sagen afgøres af hvilke spirituelle frugter vi to afsætter i verden.

Ha forsat en go søndag.

Vh HansKrist

Der har svært ved at forstå din modvilje imod at læse en beskeden tekstmængde fra Nye Testamente, når man tænker på de utallige sider du læser af wikipedia om religion.


Og Gud hvor har jeg forklaret og beskrevet tydeligt for dig hvordan det kristne trosliv og dets spiritualitet skal forstås. Du reagerer bare ikke på det, bider ikke på som Kræn-p sagde så ofte. Sålænge du ikke vil gøre hvad jeg skriver til genstand for din nysgerrighed, forstand og opmærksomhed, som give feed back på hvor langt af vejen du er med, og hvor det er du har vanskeligheder, kommer vi jo aldrig videre.

Men jeg kender dig Arne, og det er at kun når noget kommer fra din egen mund har det vægt og får det din anerkendelse. Således har du hos Sikherne fundet så meget som du igennem mange år har kaldt svulstig og intetsigende når det var mig der præsenterede det. Men uha uha kommer det fra wikipedia om Sikhers spiritualitet, så er det go latin, selv om jeg jo på mange punkter i årevis har sagt det samme.

Nå vi kommer ikke videre, det er mange år siden jeg indså dette. Og jeg skriver også kun for at om der var en intelligent læser med på sidelinjen, så skal vedkommende ihvertfald ikke snydes for min moderne og epokegørende spændende forståelse det kristne trosliv og dets spiritualitet.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#29239 - 09/02/2020 17:57 Re: Mening med mit liv? [Re: ]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7210
Sted: Sydsjælland
Hej Jan.

Det er imponerende, synes jeg, at du orker så megen energi til at studere Vandrer mod lyset!, der - set med mine øjne - er en "aristokratisk" og bedrevidende orientering om Gud og verden baseret på spiritistiske åbenbaringer i Danmark i 18-19-hundrede-tallet.

Allerede indledningen i dit første link:
Citat:
Skal vi drage en Sammenligning mellem "Vandrer mod Lyset" og alle andre eksisterende Religioner, da er der et Problem, der straks fremstiller sig for ethvert virkeligt tænkende Menneske som noget ganske ubegribeligt, hvis den paagældende ikke vil akceptere den i Værket givne Forklaring om dets Fremstilling og Fremkomst i den jordiske Verden. Problemet er dette: at hele Værket - inclusive de to Supplementer samt "Forsoningslæren og Genvejen" - fremtræder i en enestaaende skøn, klar, logisk og etisk uangribelig Form.
vækker i mig en skepsis, som bestemt ikke bliver mindre, når jeg læser en masse detaljer om, "hvad Gud har tænkt".

Jeg kan ikke mobilisere energi til at nærstudere alt dette, men hvis du er i stand til at formulere et samlet overblik - og måske endda din egen konklusion, tror jeg, det ville være spændende.

M.v.h. Arne smiler Harmoni og kærlighed til denne klode - og alt dens liv heart
Top Svar Citer
#29240 - 09/02/2020 18:08 Re: Mening med mit liv? [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7210
Sted: Sydsjælland
Hanskrist.

Hvorfor kan du ikke skrive kort og klart - uden flyvske fraser - hvad din særlige kristentro er - som jo tydeligvis afviger fra almindelig kristentro?

Hidtil har du kun brugt uklare og forvirrende ord.

M.v.h. Arne smiler Harmoni og kærlighed til denne klode - og alt dens liv heart
Top Svar Citer
annonce
Side 34 af 44 < 1 2 ... 32 33 34 35 36 ... 43 44 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
27/04/2024 18:12
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Ruslands industriproduktion stagnerer
27/04/2024 19:32
Danmark investerer i Ukraines forsvarsin..
27/04/2024 18:30
Selskab overvejer at lukke flyrute melle..
27/04/2024 17:05
Propalæstinensisk protestlejr opløst p..
27/04/2024 16:55
Store mængder kokain fundet i banankass..
27/04/2024 16:14
Nyheder fra Religion.dk